راهنمای خود مراقبتی در زمان آلودگی هوا + دانلود کتابچه
کد خبر: 4186220
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶

راهنمای خود مراقبتی در زمان آلودگی هوا + دانلود کتابچه

عموم مردم با مطالعه کتابچه راهنمای خود مراقبتی در زمان آلودگی هوا می‌توانند اثرات آلودگی هوا بر سلامتی خود را کاهش دهند.

راهنمای خود مراقبتی در زمان آلودگی هوا+ دانلود کتابچهبه گزارش ایکنا، هوای آلوده یکی از خطرناک‌ترین عوامل مؤثر بر از بین رفتن سلامتی جسمانی و روانی است؛ ما برای زنده ماندن باید نفس بکشیم و وقتی آنچه تنفس می‌کنیم آلوده باشد ناگزیر مقدار زیادی از سموم را وارد بدنمان می‌کنیم.

فصل سرما، انباشت آلاینده‌های هوا و ایجاد شرایط وارونگی هوا خطرات جدی برای سلامتی عموم مردم در پی دارد اما برای کاهش این خطرات هر فرد می‌تواند اقداماتی انجام دهد.

معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کتابچه‌ای آموزشی با عنوان «راهنمای خود مراقبتی در زمان آلودگی هوا» را منتشر و در دسترس عموم قرار داده است تا مردم با مطالعه این کتابچه با راه‌های مختلف کاهش تأثیرات آلودگی هوا آشنا شوند.

در این کتابچه افرادی که نسبت به آلاینده‌های هوا حساس‌تر هستند معرفی و نحوه مراقبت از خود افراد دچار بیماری‌های آسم، بیماری‌های قلبی، بانوان باردار، کودکان، سالمندان و افرادی که در دوره بهبود آنفولانزا و سرماخوردگی قرار دارند آموزش داده شده است.

توصیه‌های تغذیه‌ای به ویژه مصرف آب فراوان، کاهش فعالیت بدنی، عدم استعمال دخانیات همچنین نکات بهداشتی در خرید موارد غذایی در شرایط آلودگی هوا، نظافت و پاکسازی محل سکونت، نظفات و شست‌وشوی صورت و بدن و ... نیز بخش دیگری از کتابچه است.

برای دانلود کتابچه راهنمای خود مراقبتی در زمان آلودگی هوا کلیک کنید.

انتهای پیام
captcha