خیرین سلامت در گیلان ۲۴۲ میلیارد تومان کمک کردند
کد خبر: 4186467
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۹

خیرین سلامت در گیلان ۲۴۲ میلیارد تومان کمک کردند

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت گیلان گفت: یک‌هزار و 650خیر سلامت استان طی بازه زمانی ۱۰ ساله در جهت توسعه زیرساخت‌های حوزه درمان و سلامت ۲۴۲ میلیارد تومان به دانشگاه علوم پزشکی گیلان کمک کردند.

کیانوش کوچکی‌نژاد مدیرعامل مجمع خیرین سلامت گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، کیانوش کوچکی‌نژاد، مدیرعامل مجمع خیرین سلامت گیلان امروز، 16 آذرماه در حاشیه بازدید از سازمان جهاددانشگاهی استان با اشاره به اینکه از سال ۹۲ تاکنون یک‌هزار و 650 خیر از همه شهرستان‌های استان با مجمع همکاری کرده‌اند، اظهار کرد: در ۶ شهرستان مجمع خیرین سلامت تشکیل دادیم و شاهد کمک‌های ‌خیرین نیک‌اندیش در حوزه سلامت، بهداشت و درمان هستیم.

وی با بیان اينکه از سال ۹۲ و طی ۱۰ سال خیرین علاوه‌بر هشت ساختمان که ۱۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برآورد قیمت داشت، ۱۵ قطعه زمین به ارزش ۵۵ میلیارد تومان به مجمع خیرین سلامت استان گیلان اهدا کردند، افزود: طی این مدت اهدای تجهیزات پزشکی به ارزش ۹۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان، کمک‌های عمرانی ۵۳ میلیارد و ۶۶۰ میلیون تومان و همچنین کمک‌های نقدی ۲۱ میلیارد تومان بود که در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دادیم.

کوچکی‌نژاد با اشاره به اینکه اعتماد خیرین و مشارکت بیش از پیش آنها مؤلفه مهمی در پیشبرد اهداف مجمع خیرین سلامت در این حوزه است، گفت: مشارکت در امور خیر و کمک به هم‌نوع، خواستگاه درونی داشته و در وجود هر انسان قرار دارد و در واقع مشارکت در کار خیر، کمک به خودمان در همه ابعاد وجودی اعم از دنیوی و معنوی است.

وی با بیان اینکه طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته اواخر امسال و یا اوایل سال آینده ویژه مراسم تجلیل از خیرین حوزه سلامت استان گیلان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی برگزار خواهد شد، تصریح کرد: اینگونه برنامه‌ها می‌تواند علاوه‌بر قدردانی، فرصتی برای ایجاد انگیزه مضاعف جهت مشارکت در فعالیت‌های خیرخواهانه باشد.

کوچکی‌نژاد با اشاره به اینکه هم اکنون در استان بیش از ۱۰۰ خانه بهداشت داریم که استیجاری است و یا نیاز به تخریب و احداث مجدد دارد، بیان کرد: به همت خیرین در شهرهای مختلف استان از جمله در کلاچای، املش، لاهیجان، سیاهکل و صومعه سرا درمانگاه جهت استفاده عموم تأسیس کردیم و به تازگی در آستانه اشرفیه یک زوج فرهنگی مراحل اهدای چهار واحد ساختمان را برای احداث درمانگاه تخصصی در دست انجام دارند.

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان گیلان با تأکید بر اینکه این کمک‌ها می‌تواند بیشتر شود در صورتی که خیرین به ما اعتماد کنند، گفت: طبق دستورالعمل وقتی یک خیر یک سوم پروژه را مشارکت می‌کند مابقی را دولت تأمین می‌کنند به اسم آن خیر ثبت می‌شود.

کوچکی‌نژاد در پایان با بیان اينکه اولین مدیرعامل مجمع خیرین سلامت کشور مرحوم نیری، فوق تخصص کودکان بود، تصریح کرد: سال 1386 اولین مجمع به عنوان سازمان مردم نهاد و با مجوز وزارت کشور فعالیت خود را آغاز کرد و دو سال بعد، در سال 1388 فعالیت شعبه گیلان آغاز شد که مرحوم کامران‌زاده اولین مدیرعامل این مجمع در استان بود.

انتهای پیام
captcha