دولت انقلابی گلوگاه‌های فساد را شناسایی کند
کد خبر: 4186613
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۲

دولت انقلابی گلوگاه‌های فساد را شناسایی کند

نماینده ولی‌ فقیه در استان همدان با تأکید بر اطلاع‌رسانی به موقع و حصول نتیجه پرونده‌ها توسط دستگاه قضا برای مردم گفت: جامعه منتظر است برخورد با فساد را ببیند؛ انتظار از دولت انقلابی این است که گلوگاه‌های فساد را درست شناسایی کند.

امام جمعه همدانبه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی موثقی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان، امروز جمعه، 17 آذرماه در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه همدان ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی، اظهار کرد: انسان بايد مراتب بالای اخلاص را طی کند تا با خدا پیوند بخورد و آخرت خود را فدای دنیا نکند.

وی افزود: کسی که خدا را انکار کند حتی دنیا را ندارد و بدون خدا زندگی دنیوی انسان هم با اضطراب همراه است اما کسی که با خداست هم دنیا را دارد و هم آخرت را؛ دینداری عامل سعادت دنیوی و آخروی است.

خطیب جمعه همدان با بیان اینکه انسان باید علاوه بر تقوای الهی تقوای سیاسی هم داشته باشد، تصریح کرد: دین اجازه فساد در جامعه را نمی‌دهد و به فرموده قرآن کریم کسانی که مفسد هستند دین را به واقعی کلمه قبول ندارد، هیچ‌گاه انسان دیندار اهل فساد نخواهد شد، کسانی که مفسد هستند هم به دین خود و هم به مردم آسیب می‌زنند؛ توصیه قرآن و روایات ما مبارزه با فساد است.

وی اشاره کرد: قانون اساسی ما یکی از بهترين مفاهیم برای مبارزه با فساد است و این توصیه‌ها در آن انعکاس پیدا کرده است، با همه این قوانين برجسته گاهی مواقع می‌بینیم همچنان فسادهایی وجود دارد هر چند دستگاه قضایی همه همت خود را به کار می‌برد، اما سوال بسیاری از مردم این است که چه باید کرد.

شعبانی با تأکيد بر حفظ وحدت و هم‌افزایی به جای اتهام و فرافکنی برای مقابله با فساد، ابراز کرد: برای مردم مبارزه با فساد مهم است و اگر نگاه سیاسی با فساد همراه شود فسادها تکرار می‌شود، اتهام زنی امنیت روانی جامعه را به هم می‌زند.

وی با تأکید بر اطلاع‌رسانی به موقع و حصول نتیجه پرونده‌ها توسط دستگاه قضا برای مردم، گفت:جامعه منتظر است برخورد با فساد را ببیند، انتظار از دولت انقلابی این است که گلوگاه‌های فساد را درست شناسایی کند، یک سؤال مردم دارند چرا به یک شرکت که کالای غیرضروری وارد می‌کرده این همه ارز اختصاص داده شده است.

امام جمعه همدان اضافه کرد: باید منابع مالی کشور که حق همه مردم است برای اولویت‌های اصلی کشور و رفع مشکل جوانان در حوزه‌های اشتغال، ازدواج، مسکن و... هزینه شود، منابع مالی کشور بیت‌المال عمومی است حق نداریم غیر اولویت‌ها را ترجیح داده و این منابع را صرف غیر اولویت‌ها کنیم.

وی ادامه داد: وقتی دولت شعار ضد فساد دارد باید مشکل را حل کند انتظار این است اگر مدیری متخلف است برخورد شود، رئیس دستگاه قضایی سوت‌زنی را مطرح کرده که پیشنهاد خوبی برای بیان گزارش فسادها توسط مردم است اما باید مراقب بود که این گزارش‌ها عادلانه و کارشناسانه بوده و باعث اتهام زنی به کسی نشود.

شعبانی همچنین با اشاره به حوادث غزه، گفت: یک فاجعه انسانی در غزه اتفاق افتاده مردم غزه انتظار داشتند تا آتش‌بس صورت گیرد و این نسل‌کشی متوقف شود اما دیدیم که اتفاق خاصی از سوی جوامع بین‌المللی نیفتاده و با وجود همه اعتراضات مردم دنیا آنچه پیش می‌رود، طبق سیاست‌های آمریکا است نه خواسته‌های عموم مردم دنیا و تا به امروز 52 تن بمب بر سر مردم بی‌گناه غزه ریخته شده و هزاران زن و کودک بی‌گناه به شهادت رسیده که وظیفه شرعی و دینی ما همچنان حمایت از این مردم بی دفاع است.

انتهای پیام
captcha