ناخرسندی مسلمانان کانادا از موضع حزب حاکم درباره جنگ غزه
کد خبر: 4186669
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۲

ناخرسندی مسلمانان کانادا از موضع حزب حاکم درباره جنگ غزه

برخی سازمان‌ها و شخصیت‌های اسلامی کانادا با ابراز ناخرسندی از حمایت دولت این کشور از جنایات اسرائیل در غزه، اعلام کردند دیگر از حزب حاکم لیبرال حمایت نخواهند کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از سی بی سی نیوز، گروهی از مسلمان بانفوذ کانادایی که از حامیان حزب لیبرال کانادا بوده‌اند، با ابراز ناامیدی از موضع «جاستین ترودو»، نخست‌وزیر این کشور در عدم حمایت از آتش‌بس در نوار غزه، تصمیم گرفتند کمک‌های مالی به این حزب را متوقف کنند.

این گروه که با نام Network 100-GTA، لندن، اتاوا، مونترال شناخته می‌شود، حدود 400 عضو دارد که اکثراً افراد تحصیل‌کرده و دارای مشاغل مهم مانند وکلا و پزشکان هستند. این گروه در دسامبر 2014 میلادی تشکیل شد و به ترودو کمک کرد تا در نخستین انتخابات خود در سال 2015 برنده شود.

این گروه در نامه‌ای به ساچیت مهرا، رهبر حزب لیبرال اعلام کرد که بارها از ترودو خواسته است تا در هنگام جنگ غزه که منجر به کشته‌شدن صدها غیرنظامی شده‌اند، درخواست آتش‌بس کند. با این حال، این گروه گفت که به نظر می‌رسد ترودو به این بحران انسانی بی‌توجه است یا به آن اهمیت نمی‌دهد.

این گروه با اشاره به اینکه سالانه به حزب لیبرال هزاران دلار کمک می‌کند، نوشت: با قلب‌های شکسته، باید باشگاه لوریر را ترک کنیم. این ایده که همه این وضعیت ظرف دو سال فراموش خواهد شد، یک راهبرد بسیار خطرناک و غیرعاقلانه برای حزب است. حجم قربانیان غیرنظامی این جنگ بی‌سابقه است.

این گروه گفت که از دسامبر 2014 سالانه صدها هزار دلار به حزب لیبرال کمک کرده است. سی بی سی نیوز اعلام کرد که یکی از اعضای این گروه از زمان تأسیس این گروه نزدیک به 19,000 دلار به لیبرال‌ها کمک کرده است.

این عقب‌نشینی در حالی صورت می‌گیرد که جامعه مسلمانان کانادا، موضع دولت این کشور نسبت به بحران غزه را به شدت محکوم کرده است.

بر اثر حملات وحشیانه و غیرانسانی صهیونیست‌ها به نوار غزه تاکنون بیش از 17 هزار شهروند فلسطینی که بیشتر آن‌ها زنان و کودکان بوده‌اند، به شهادت رسیده‌اند.

انتهای پیام
captcha