دبیرخانه دائمی «راه سلیمانی» در لرستان تشکیل شد
کد خبر: 4187205
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰

دبیرخانه دائمی «راه سلیمانی» در لرستان تشکیل شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، در مراسم رونمایی از پوستر مجموعه برنامه‌های فرهنگی، هنری، قرآنی و رسانه‌ای به مناسبت شهادت سردار سلیمانی در لرستان تحت عنوان «مظلوم مقتدر»، از تشکیل دبیرخانه دائمی «راه سلیمانی» خبر داد.

تشکیل دبیرخانه دائمی « راه سلیمانی»به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، اعظم روانشاد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، 19 آذر ماه در مراسم رونمایی از پوستر مجموعه برنامه‌های فرهنگی، هنری، قرآنی و رسانه‌ای به مناسبت شهادت سردار سلیمانی در لرستان تحت عنوان «مظلوم مقتدر»، از تشکیل دبیرخانه دائمی «راه سلیمانی» خبر داد.

وی ادامه داد:  در راستای انسجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری مکتب حاج قاسم و محور مقاومت، با حضور نهادهای فرهنگی و همزمان با تشکیل دبیرخانه دائمی «راه سلیمانی»، برای چهارمین سال متوالی از پوستر مظلوم مقتدر رونمایی شد.

وی با تأکید بر ایجاد دبیرخانه دائمی راه سلیمانی ادامه داد: همانطور که رهبر معظم انقلاب می‌فرماید: «مکتب حاج قاسم، آنقدر شاخصه‌های فرهنگی، هنری، مذهبی و دینی در همه حوزه‌های مختلف دارد که هر چه کار هنری انجام بدهیم، بازهم جای کار دارد»، باید به سمتی برویم که این امر در بین جامعه نافذتر و ملموس‌تر شود و دین خودمان را به خدماتی که حاج قاسم برای جامعه و برای محور مقاومت داشته ادا کنیم.

روانشاد با اشاره به اینکه امسال نیز رویداد راه سلیمانی برای چهارمین سال متوالی در استان برگزار می‌شود، بیان کرد: این برنامه در سال اول به صورت همایش در سالن حوزه هنری برگزار شد و در سال دوم همایش «راه سلیمانی» به صورت منسجم‌تر شروع و با شروع برنامه‌هایی از سوم خردادماه تا هفته دفاع مقدس، هفته بسیج و دومین سالگرد مقاومت برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: این رویداد در سومین سال نیز مورد استقبال هنرمندان استان قرار گرفت و در چهارمین سال برگزاری این رویداد، به سمت هدف گذاری برنامه‌های بلند مدت پیش می‌رویم، خوشبختانه هنرمندان استان لرستان از رویداد فرهنگی، استقبال بسیار خوبی داشته و خواهند داشت زیرا ظرفیت‌های بسیار زیادی در این زمینه دارد.

وی ادامه داد: امروز نیز دبیرخانه دائمی این رویداد در لرستان، نهایی می‌شود زیرا راه و روش شهید سلیمانی با داشتن شاخص‌های فرهنگی، هنری، مذهبی و دینی در همه حوزه‌های مختلف ظرفیت گردهمایی هنرمندان و تولید محتوی ارزنده دارد، بر همین اساس لازم است که در این حوزه کار شاخص انجام شود و به سمتی برویم که این برنامه‌ها، نافذتر و اثرگذارتر باشند.

روانشاد با اشاره به اینکه خوشبختانه هنرمندان ما هم از این سطح برنامه‌ها و محتواهای متنوع فرهنگی، دینی و ...استقبال می‌کنند و ظرفیت‌های زیادی برای تولید محتوی در حوزه «راه سلیمانی و مکتب شهید سلیمانی» داریم، تأکید کرد: همکاری، هماهنگی و هم افزایی سایر دستگاه‌های فرهنگی و اعضای شورای فرهنگی نیز باعث انجام کارهای منسجم تر و هدفمندتر می‌شود و قطعاً هنرمندان بیشتری پای کار می‌آیند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی لرستان گفت: در این حوزه تنها به دنبال جشنواره و همایش نیستیم بلکه می‌خواهیم آثار هنرمندان ما به دست مخاطبان و فراتر از استان و سطح بین‌المللی برسد چرا که ما هنرمندان ارزنده و توانمندی داریم.

وی با بیان این‌که در این راستا، سال گذشته سرود ایل سلیمانی تولید و مورد استقبال قرار گرفت و می‌خواهیم از این نوع تولیدات بهره ببریم‌، افزود: بی‌شک وجود دبیرخانه دائمی راه سلیمانی، به تولید اثر و رویدادهای موفق و متنوع کمک خواهد کرد.

روانشاد با اشاره به وقایع اخیر غزه و فلسطین، اظهار کرد: در این مدت نیز همرمندان ما برنامه‌های مختلفی در حمایت از مردم مظلوم غزه داشتند ولی لازم است در دهه مقاومت، این تولیدات، منسجم و رویداد محور باشد و تنها در سالن‌های سربسته ارشاد و سایر دستگاه‌ها اجرا نشود بلکه این آثار و تولیدات باید در جامعه تعمیم داده شده و به بخش‌های مردمی و انجمن‎ها و هنرمندان واگذار شود.

انتهای پیام
captcha