حمایت دانشگاهیان هاروارد از رئیس حامی فلسطین
کد خبر: 4187373
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۶

حمایت دانشگاهیان هاروارد از رئیس حامی فلسطین

پس از آنکه رئیس دانشگاه هاروارد به خاطر حمایت از تظاهرات طرفداران فلسطین مجبور به استعفا شد، بیش از 500 نفر از اعضای هیئت علمی این دانشگاه حمایت خود را از او اعلام کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، بیش از 500 عضو هیئت علمی دانشگاه هاروارد، حمایت خود را از کلودین گی، رئیس دانشگاه اعلام کردند که روز یکشنبه به دلیل دفاع از تظاهرات در محوطه دانشگاه در حمایت از نوار غزه استعفای اجباری خود را اعلام کرد.

اعضای هیئت علمی این دانشگاه پس از احضار رئیس دانشگاه چند روز پیش به کمیسیون آموزش و نیروی کار کنگره آمریکا، طوماری را در مورد حمایت وی از غزه امضا کردند.

براساس گزارشی که روزنامه نیوزویک منتشر کرده است، در جلسه بازجویی در کنگره، تعدادی از اعضای کمیسیون آموزش فراخوان برخی از تظاهرکنندگان دانشجو برای انتفاضه جدید را تحریک و تشویق به ارتکاب نسل‌کشی علیه یهودیان اسرائیل و سراسر جهان تشبیه کردند.

پس از آنکه کمیسیون آموزش کنگره از توضیحات رئیس دانشگاه قانع نشد و از او خواست تا استعفای خود را تقدیم کند، بیش از 500 عضو هیئت علمی در دانشگاه هاروارد گرد هم آمدند تا حمایت خود را از او اعلام کنند.

آن‌ها طوماری را امضا کردند و شدیدترین مقاومت ممکن در برابر فشارهای سیاسی که با آزادی دانشگاهی در هاروارد در تضاد است را خواستار شده بود.

این روزنامه آمریکایی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود که هیئت مدیره دانشگاه که متشکل از رئیس و اعضای دانشگاه هاروارد است، امروز تشکیل جلسه دهد و در نهایت آینده شغلی رئیس دانشگاه را تعیین کند.

انتهای پیام
captcha