اجرای سند قرآنی همدان؛ معطل بودجه
کد خبر: 4188312
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۲
در گفت‌وگو با ایکنا مطرح شد؛

اجرای سند قرآنی همدان؛ معطل بودجه

قائم‌مقام دبیرخانه شورای قرآن همدان گفت: بودجه‌هایی که تاکنون به سند قرآنی استان همدان اختصاص یافته بسیار اندک بوده و در شأن سند قرآنی یک استان نیست؛ اگر شرایط به همین روال باشد این سند نه در طول یک سال بلکه در طول پنج سال نیز به‌طور کامل محقق نخواهد شد.

قائم مقام دبیرخانه شورای قرآن استان همدانجواد سعیدی، قائم‌مقام دبیرخانه شورای قرآن استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با اشاره به اینکه سند قرآنی همدان در آذرماه سال 1400 مصوب و از همان زمان به دستگاه‌های مرتبط ابلاغ شد، اظهار کرد: این سند در سال 1401 و 1402 ابلاغ خورده و برخی از مجموعه‌ها فعالیت‌های خود را شروع کرده‌اند.

وی با بیان اینکه هدف از اجرای این سند ارتقای سطح آموزش و پژوهش، انس آحاد جامعه با کتاب زندگی، انجام فعالیت‌های قرآنی و فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی و نهادینه کردن سبک زندگی قرآنی در بین مردم است، گفت: در واقع هدف این است که با ارتقای فرهنگ قرآنی بتوانیم کنش‌ها و رفتار قرآنی را در جامعه نهادینه کنیم.

قائم‌مقام دبیرخانه شورای قرآن همدان قرآن کریم را کتاب هدایت و راهنمای بشر برای دور ماندن از آسیب‌های اخلاقی و اجتماعی دانست و تصریح کرد: هر چه بتوانیم خود را بیشتر به کتاب وحی نزدیک‌تر کنیم و از آموزه‌های قرآن درس بگیریم از مشکلات و آسیب‌های موجود در امان خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه سند قرآنی استان با این حجم و وسعت نیازمند حمایت و بودجه ثابت است، افزود: با وجود تصویب این سند بودجه‌ آنچنانی به آن اختصاص پیدا نکرده است. علاوه بر شورای قرآن استان در 10 شهرستان دیگر استان شورای قرآن فعال است، غالباً فعالیت‌های قرآنی در این راستا منوط به حمایت و بودجه مالی است و بدون بودجه نمی‌توان فعالیت‌ها را به نحو احسن و قابل قبول پیش برد، اگر شرایط به همین روال باشد این سند نه در طول یک سال بلکه در طول پنج سال نیز به‌طور کامل محقق نخواهد شد.

سعیدی با اشاره به اینکه با وجود همه کاستی‌ها و مشکلات بودجه‌ای برخی مجموعه‌ها، به خصوص تشکل‌های مردمی فعالیت‌های خود را در قالب سند قرآنی پیش می‌برند، تصریح کرد: برای ما مهم رسیدن به شاخص‌هاست و برای رسیدن به این مهم نیازمند حمایت مادی و معنوی هستیم، بودجه‌های ناچیزی که تاکنون به این سند اختصاص یافته بسیار اندک بوده و در شأن سند قرآنی یک استان نیست.

قائم‌مقام دبیرخانه شورای قرآن استان همدان با بیان اینکه طبق قول وزیر ارشاد باید مبلغ خوبی به این سند اختصاص پیدا می‌کرد اما متأسفانه محقق نشده است، گفت: این حمایت‌ها نیازمند بودجه کشوری از سوی مسئولان مربوطه و شورای توسعه فرهنگ قرآن، شورای فرهنگ عمومی کشور و... است و مسئولان استانی نیز باید پیگیری لازم را داشته باشند.

اکرم یوسفی پارسا

انتهای پیام
captcha