رویداد ملی تجسمی «شهید القدس» در کرمان افتتاح شد
کد خبر: 4188987
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹

رویداد ملی تجسمی «شهید القدس» در کرمان افتتاح شد

رویداد ملی تجسمی «شهید القدس» با محوریت ارتباط شهید سلیمانی با محور مقاومت و همچنین اتفاقات اخیر غزه با حضور هنرمندانی از هشت استان کشور در کرمان افتتاح شد.

مجتبی اسدی‌ رئیس حوزه هنری استان کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، آیین افتتاحیه رویداد ملی تجسمی «شهید القدس» به همت حوزه هنری استان و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان و با حمایت مجتمع مس سرچشمه با حضور ۱۲۰ نفر از هنرمندان هشت استان کشور صبح امروز، ۲۹ آذرماه در تالار فرهنگ و هنر کرمان برگزار شد.

مجتبی اسدی، مدیر حوزه هنری استان کرمان در جریان این آیین با بیان اینکه رویداد ملی تجسمی «شهید القدس» از سری برنامه‌های «روایت حبیب» است که به مدت دو سال در کرمان برگزار می‌شود، گفت: امسال شروع برنامه روایت حبیب با رویداد شهید القدس است و ۱۲۰ نفر از هنرمندان طی سه روز از ۲۹ آذرماه تا اول دی‌ماه به تولید آثار خود در سه قالب گرافیک و تولید پوستر، تصویرسازی و طراحی کتیبه و پرچم می‌پردازند.

وی با بیان اینکه این رویداد پیرامون ارتباط شهید سلیمانی با محور مقاومت و همچنین اتفاقات اخیر غزه برگزار می‌شود، افزود: این رویداد توسط محمدرضا دوست‌محمدی، مجتبی مجلسی، حامد مغروری، محمدصابر شیخ‌رضایی، مهدی سهرابی‌نصر راهبری می‌شود و امیدواریم بتوانیم آثار این رویداد را در ایام سالگرد شهید سلیمانی در شهر کرمان رونمایی و استفاده کنیم. همچنین تولیدات در فضای مجازی منتشر خواهد شد.

اسدی اظهار کرد: هر هنرمند بسته به ظرفیت خود می‌تواند یک تا سه اثر را در این رویداد تولید کند و امیدواریم در نهایت به ۵۰ اثر خوب و قابل داوری برسیم. آثار در دهه اول دی‌ماه داوری می‌شوند و اصل رویداد بر حضور هنرمندان کشور در پایتخت مقاومت جهان اسلام است.

محمد زرویی، مسئول مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری کشور نیز در این مراسم گفت: هنر تجسمی تنها هنری است که در تمام ادوار تاریخ‌سازی کرده است و هنری پیش‌رو و یک زبان بین‌المللی است. این هنر در تمام سطوح زندگی می‌تواند در بین مردم و خانواده‌ها نقش ایفا کند و هنر تجسمی همواره این شاخصه را داشته است.

زرویی با بیان اینکه آغوش مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری برای هنرمندانی که برای فرهنگ و مردم تلاش می‌کنند باز است، تصریح کرد: شاید در چند سال گذشته توجه کمتری به این هنر شده و در حوزه هنری انقلاب تلاش داریم با برنامه‌های همچون برگزاری کارگاه‌ها و رویدادها این بی‌توجهی‌ها جبران شود و با آغوش باز پذیرای هسته‌های هنری هستیم و امیدوایم برای مردم خیر و برکت داشته باشد.

محمدصابر شیخ‌رضایی، از هنرمندان هنرهای تجسمی و یکی از راهبران رویداد ملی شهید القدس نیز با اشاره به اتفاقات اخیر غزه و با طرح این سؤال که آیا هنر می‌توانست در این روزها مؤثر باشد؟ گفت: نباید هنر را دست کم گرفت و هنر می‌تواند با نورانیت خود اشغالگران را بیرون براند.

رضایی با اشاره به تشکیل دولت غاصب اسرائیل و نقش هنر در این اتفاق، اظهار کرد: هنر افکار عمومی را آماده می‌کند لذا نباید برگزاری چنین رویدادهای هنری را صرفاً یک دل خوشی بدانیم زیرا هنر افکار را هدایت می‌کند و امیدواریم با هنر و قلم هنرمندان یک جبهه فکری برای پایان دادن به این جنایت‌ها در غزه و بستر سازی ظهور ایجاد شود.

انتهای پیام
captcha