الفبای سعادت در زندگی «سعید ایران»؛ از آرمان‌خواهی تا ولایتمداری
کد خبر: 4189397
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی بیان کرد:

الفبای سعادت در زندگی «سعید ایران»؛ از آرمان‌خواهی تا ولایتمداری

امام جمعه موقت تهران ضمن اشاره به ویژگی‌های شخصیتی دکتر کاظمی آشتیانی از جمله ولایی بودن، آرمان‌خواهی و جهادگری گفت: این موارد برای جامعه ما الفبای سعادت است و این مرد در این جهت الگو بود.

زنده‌یاد سعید کاظمی‌آشتیانی یکی از چهره‌های درخشان علمی ایران به شمار می‌رود که با بنیان‌گذاری پژوهشکده رویان و توسعه دانش سلول‌های بنیادی، سهم بزرگی در پیشرفت علمی کشور ایفا کرد. به همین دلیل در سال ۱۳۸۳ از او به عنوان چهره ماندگار کشوری تقدیر شد.

وی در نیمه دی‌ماه سال ۱۳۸۴ بعد از سال‌ها خدمت به جامعه علمی ایران در سن 44 سالگی دیده از جهان فرو بست. مقام معظم رهبری ایشان را یکی از فرزندان صالح انقلاب و از رویش‌های مبارکی خواندند که آینده درخشان علمی در کشور را نوید می‌دهند.

ایکنا به مناسبت هجدهمین سالگرد درگذشت سعید کاظمی‌آشتیانی سلسله گفت‌وگوهایی با دوستان و همکاران زنده‌یاد و مسئولان جهاددانشگاهی انجام داده است. در ادامه این گفت‌وگوها به سراغ حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی؛ امام جمعه موقت تهران رفتیم که حاصل آن را در ادامه می‌خوانیم؛

دکتر سعید کاظمی آشتیانی یکی از مفاخر کشور ما بود که ولایی بودن یکی از مهمترین ویژگی‌های او بود. ایشان ویژگی‌های بسیاری داشت از جمله اینکه آرمان‌خواه بود، به معنای واقعی کلمه جهادگر بود، در نظام می‌گنجید و آدم تک‌رویی نبود، انضباط‌پذیر بود، اگر مقتضی بود مسئولیتی از ایشان گرفته شود و به کسی دیگر واگذار شود عکس‌العمل مثبت نشان می‌داد و ناراحت نمی‌شد و در کار دیگرش تمرکز پیدا می‌کرد و آن را فرصتی برای خودش تلقی می‌کرد. اینها اموری است که برای جامعه ما الفبای سعادت است و این مرد در این جهت الگو بود.

توجه خاص مقام معظم رهبری به دکتر آشتیانی

ایشان به سبب همین آرمان‌خواهی، جهادگری و بی‌تعلقی به سمت و مسئولیت خاص و عشق به ولایت فقیه هم در حال حیاتش و هم پس از شهادتش مورد توجه خاص مقام معظم رهبری بود و حضرت آقا خصوصا از این کار بدیع، ماندگار، عزت‌ساز، نسل‌ساز و ثروت‌ساز یعنی سلول‌های بنیادین و شبیه‌سازی رویان حمایت می‌کردند. این از کارهایی است که نادری از کشورها در این امر به توفیقات رسیدند و این مرد نورانی، متدین، خستگی‌ناپذیر، آرمان‌خواه، جهادی، انقلابی و ولایت‌مدار در این زمینه تلاش زیادی کرد.

من از رفقای ایشان شنیدم که ایشان در این توفیقات و پیروزی‌های علمی که برای جامعه توحیدی به ارمغان آورد و به سبب آن در جهان علم و دانش ممتاز شد و جزء چهره‌های مطرح دنیای علم شد علاوه بر مسئله جهادی بودن و باانگیزه بودن و تقید به اینکه یک کاری کنم پرچم ولایت برافراشته‌تر و موثرتر باشد، اهل دعا و نیایش و قرآن بود. گفتند در برخی طرح‌های علمی گاهی ده هزار صلوات نذر می‌کرد و خدا هم قولش را در حقش عملی کرد که فرمود «ادعونی استجب لکم». او خدا را می‌خواند، خدا هم کمکش می‌کرد. همچنین خداوند متعال فرمود «ان تنصروا الله ینصرکم» یعنی اگر خداوند را یاری کنید، خدا نیز شما را یاری خواهد کرد.

پژوهشگاه رویان، لبیکی بزرگ به خون شهیدان بود

تلاش‌های دکتر کاظمی آشتیانی برای شخص خودش نبود بلکه می‌خواست برای جبهه توحید برجستگی و افتخار و خودکفایی به ارمغان بیاورد. خدا هم در حد اعلی دستش را گرفت و نصرتش داد و امروز سلول‌های بنیادین و موسسه رویان جزء برجسته‌ترین رهاوردهای انقلاب اسلامی به حساب می‌آید. این لبیک بزرگی به خون شهیدان ما بود، لبیک بزرگی به مقام معظم رهبری بود لذا ایشان هم در پیشگاه خدا منزلت معنوی بالایی داشت و هم توفیقات علمی او معلول قداست باطنی و معنویت و این ویژگی‌هایی بود که در مورد ایشان عرض شد.

امیدواریم ایشان برای ما یک الگو باشد و در سنگرهای علم و دانش مخصوصا در دانش‌بنیان‌ها شاهد باشیم پیروان این محقق بزرگ و دانشمند نستوه و این انسان خداجو و این روشن‌بین ولایت‌مدار تشویق شوند این خط را ادامه دهند و ضمن جهادگری و پرتلاشی سیم ارتباطی با خدا و پیامبر(ص) و آل پیامبر چاشنی کارشان باشد.

انتهای پیام
captcha