تعیین تکلیف جبهه شیطان و جبهه حق با پیوند امت و امام
کد خبر: 4190046
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵
محمدباقر قالیباف بیان کرد:

تعیین تکلیف جبهه شیطان و جبهه حق با پیوند امت و امام

رئیس مجلس شورای اسلامی روشن شدن تکلیف جبهه شیطان و جبهه حق را در گرو پیوند و در هم‌تنیدگی امت با امام دانست و گفت: امروز بدون شک مقام معظم رهبری مهمترین مرجع برای معنابخشی، به ویژه در تبیین پدیده‌های جدید هستند و اجازه نداده‌اند فکر جوانان کشور با دشمن همراه شود.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی

به گزارش خبرنگار ایکنا، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز، پنجم دی‌ماه، در آیین رونمایی از مجموعه ۴۰ جلدی «ره‌نامه» که در سالن علامه امینی کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران برگزار شد، با تسلیت شهادت شهید سیدرضی موسوی، گفت: این شهید بزرگوار به دست خبیث‌ترین و جنایتکارین افراد که به بشر ظلم می‌کنند به شهادت رسید. این شهید بیش از سه دهه در مجاهدت بی‌وقفه و مداوم بود و از هم‌رزمان شهید سلیمانی محسوب می‌شد و واقعاً یک مجاهد ۲۴ ساعته در تمام بیش از این سه دهه بود و حلال هر مشکلی و مسئول هر تلاشی و بازکننده گره‌ها در میدان به حساب می‌آمد. ما برای این شهید هیچ‌گاه اظهار تأسف نمی‌کنیم چون او با خدا معامله کرده و تمام زندگی‌اش را صرف رضایت خدا کرده و در تمام زندگی متعهد بوده و این مصداق عینی توفیق شهادت است.
 
وی با اشاره به اهمیت موضوع فرهنگ در کشور اظهار کرد: تمام جوهره انقلاب اسلامی فرهنگ‌پایه است و لذا باید هر حرکت و تصمیم ما در همه حوزه‌ها، فرهنگ‌پایه باشد. انقلاب اسلامی یک حرکت عظیمی است و اگر مبتنی بر فرهنگ و باورهای دینی حرکت کنیم قطعاً اتفاقات بزرگی را رقم خواهد زد. وقتی مؤمن باشیم و به باورهای اسلامی و دینی باور داشته باشیم و تعاریف قرآن را مبنا قرار دهیم و طبق آن حرکت کنیم قطعاً شامل موفقیت و پیروزی خواهیم شد.
 

نقش امام(ره) و رهبر انقلاب به معنابخشی انقلاب اسلامی

 
رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بدون شک انقلاب اسلامی در یک شبکه معنایی وجود پیدا کرده و بدون آن امکان‌پذیر نبود و یکی از کارکردهای دین هم معنابخشی در جوامع است و در این فضاست که همه ما پیش می‌رویم و بدون شک اگر امام راحل و شاگردان ایشان و مقام معظم رهبری در این عرصه نبودند معنابخشی در انقلاب اسلامی وجود نداشت. این معنابخشی و حفظ روحیه فرهنگ‌پایه و جهادی به تولید ادبیات و هدایت جوانان کمک می‌کند و از همه مهمتر یک جریان اجتماعی عمومی را به وجود می‌آورد. 
 
قالیباف گفت: انقلاب اسلامی حول محور این شبکه معنایی شکل گرفته‌ و آثار و برکات آن را مشاهده می‌کنیم و ضرورت دارد این مسیر حفظ شود و همچنین ضرورت دارد این فرآیند را در گروی همبستگی اجتماعی پیش ببریم. مقام معظم رهبری معنابخشی به مفهوم ولایت را در جاهای مختلف مورد تأکید قرار داده‌اند اما در اینجا لازم است بگویم از این اصل مهم غفلت شده است. 
 

اهمیت مطالعه بیانیه گام دوم 

 
وی ادامه داد: باید میان جامعه و امت با ولایت و امام جامعه پیوند و درهم‌تنیدگی وجود داشته باشد تا تکلیف جبهه شیطانی با جبهه حق روشن شود. امروز بدون شک مقام معظم رهبری مهمترین مرجع برای معنابخشی به ویژه در تبیین پدیده‌های جدید هستند. ایشان اجازه نداده‌اند فکر جوانان کشور با دشمن همراه شود و همچنین ایشان ذخیره و حجتی برای همه مسئولان هستند و ما باید طبق خواست مقام معظم رهبری معنابخشی به پدیده‌ها و اتفاقات را پیش ببریم.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی به دانشگاهیان توصیه کرد که بیانیه گام دوم را مطالعه کنند و نشست‌هایی را برای تبیین این بیانیه برگزار کنند، گفت: نیروهای مؤمن و انقلابی وظیفه سنگینی در تبیین بیانات ایشان برعهده دارند‌. رهبر انقلاب بر عقلانیت و تصمیماتی که مبتنی بر عقلانیت است تأکید دارند. 
 

همه چیز در نظام اسلامی، فرصت است

 
قالیباف تأکید کرد: در نظام اسلامی ما چیزی به نام تهدید نداریم بلکه همه چیز فرصت است و فقط فرصت‌ها به دو نوع باریسک و بدون ریسک تقسیم‌بندی می‌شوند‌. در مواجهه با فرصت‌های باریسک باید راهکار و راهبرد داشت. به طور کلی شناخت صحنه و شناسایی این دونوع فرصت‌ها امری لازم و ضروری است.
 
وی با اشاره به سبک‌های مدیریتی گفت: یک سبک مدیریتی داریم که شهید سلیمانی با تأسی از دفاع مقدس به کار گرفتند و یک سبک مدیریتی هم داریم که برخی خودشان را به افراد می‌چسبانند تا پست و مقام بگیرند و یک سبک مدیریتی هم هست که از برورکراسی پیچیده بهره می‌برد، کدام یک بهتر است؟ 

 

ویژگی کار تبلیغی کارآمد و اثربخش  

 
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تبلیغ در جامعه اسلامی باید به‌گونه‌ای باشد که به تفاهم و فهم جامعه کمک کند: اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرموده‌اند جواب کار فرهنگی باطل انجام کار فرهنگی حق است، لذا تنها با اقدامات سلبی کار انجام نمی‌شود و باید کارهای ایجابی را در دستورکار قرار دهیم.
 
قالیباف به کج‌فهمی در کار فرهنگی اشاره کرد و گفت: کج‌فهمی در کار فرهنگی یک آفت است و برای پرهیز از این آفت باید حلقه‌های میانی دستگاه‌های فرهنگی را تقویت و کار جهادی انجام دهیم. اگر تحول در کشور اتفاق نمی‌افتد چون به حلقه‌های میانی توجه نشده است. 
 
وی بی‌عملی را یکی دیگر از آفت‌های کار فرهنگی دانست و تأکید کرد: بی‌عملی موجب انحراف می‌شود و معنابخشی فرهنگی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همه مردم باید در همه موضوعات مورد خطاب قرار گیرند و از ظرفیتشان استفاده شود، گفت: نباید عموم جامعه را فراموش کرد و نباید تخصص‌گرایی را به معنای خاص‌گرایی تفسیر کرد‌. خواص باید در زمان هزینه‌ دادن و جان دادن در صف اول بایستند و موقع تقسیم امتیازات در آخر صف قرار گیرند. 
 
قالیباف با تأکید بر عمل مؤثر و کارآمد، اظهار کرد: در نظام جمهوری داریم کار می‌کنیم و باید تلاش شود که عمل ما مؤثر و ناظر به جذب عمومی باشد. لازم است وارد مسائل حاشیه‌ای نشویم و قدرت تشخیص و اهم و مهم را داشته باشیم.
انتهای پیام
captcha