ویژگی‌های حاج قاسم در آموزش و پرورش به نماد و فرهنگ تبدیل می‌شود
کد خبر: 4190430
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸
وزیر آموزش و پرورش:

ویژگی‌های حاج قاسم در آموزش و پرورش به نماد و فرهنگ تبدیل می‌شود

رضامراد صحرایی با بیان اینکه ویژگی‌های حاج قاسم در آموزش و پرورش به نماد و فرهنگ تبدیل می‌شود، گفت: امروز حاج قاسم عزیز در مدرسه‌ها و کلاس‌های درس نماد بصیرت و غیرت، یقین به باورهای دینی، عبودیت و بندگی خداوند است.

صحرایی وزیر آموزش و پرورشبه گزارش ایکنا از کرمان، رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش امروز، هفتم دی‌ماه در اجتماع دانش‌آموزی «فرزندان حاج قاسم» در کرمان با گرامیداشت یاد یک‌هزار و ۲۰ شهید دانش‌آموز و شهدای معلم، با بیان اینکه حاج قاسم در فرهنگ ما نماد ولی‌الله است و اهل معنویت و اخلاص بود، گفت: او نشان داد چیزی که دنیا را تغییر می‌دهد اخلاص و معنویت است. شهید سلیمانی نماد انقلابی بودن و انقلابی زندگی کردن بود و نشان داد برای انقلابی بودن لازم نیست به حزب و جناحی چنان وابسته باشی که انقلاب را نبیینی.

وی افزود: شهید سلیمانی نماد شجاعت و تدبیر مجاهدت، فداکاری، درایت، ساده، سرباز ولایت و قهرمان ملی است. ما در کشوری زندگی می‌کنیم که قهرمانان آن واقعی هستند و فقط در اسطوره‌ها نیستند بلکه در بین ما زندگی می‌کنند. کدام قهرمان مانند شهید سلیمانی توانسته معادلات جهان را عوض کند؟ چه کسانی همچون یاران او توانسته‌اند با دست خالی و اندکی امکانات چشم شیطان را کور کنند؟

صحرایی با بیان اینکه حاج قاسم نماد پیروزی حق بر باطل، دشمن‌شناسی و نماد استکبارستیزی در تاریخ ماست و به تمام آزادی‌خواهان جهان تعلق دارد، گفت: شهادت حاج قاسم نشان داد که نور خدا را نمی‌توان خاموش کرد و امروز دشمن ببیند که شهید سلیمانی به مراتب قدرتمندتر از سردار سلیمانی است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: امروز فرزندان حاج قاسم در ۷۳۰ منطقه آموزشی ایران گردهم آمده‌اند تا نسل آرمانی را نشان دهند و این مکتب امامین انقلاب است. امروز شاهد شکوفا شدن اندیشه حاج قاسم در جهان هستیم و دشمن فهمید چه اشتباهی کرده است. امروز حاج قاسم عزیز در مدرسه‌ها و کلاس‌های درس نماد بصیرت و غیرت، یقین به باورهای دینی، عبودیت و بندگی خداوند است. او نماد عشق به مردم است و عشق به مردم مرام شهداست. مردمی که حاج قاسم خود را فدای آنها کرد او را از هر زمان دیگری بیشتر باور کردند و این دولت به عنوان دولت مردم تمام همتش آن است که راه حاج قاسم و یاران او همواره پایدار بماند.

صحرایی در پایان گفت: در آموزش و پرورشی که آرمانش پروراندن نسل آرمانی همچون حاج قاسم است ویژگی‌های حاج قاسم به نماد و فرهنگ تبدیل می‌شود و سال آینده دانش‌آموزان به یاد حاج قاسم همه ویژگی‌های او را به نشان تبدیل می‌کنند.

انتهای پیام
captcha