برگزاری برنامه «سلیمان عشق» در منطقه گردشگری عباس‌آباد
کد خبر: 4190836
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵

برگزاری برنامه «سلیمان عشق» در منطقه گردشگری عباس‌آباد

منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد به مناسبت چهارمین سالگرد شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی ویژه‌برنامه‌هایی را ‌با عنوان «سلیمان عشق» برگزار می‌کند.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد، همزمان با ۱۳ دی چهارمین سالگرد شهادت الگوی اخلاص و عمل، سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، ویژه‌برنامه‌هایی با عنوان «سلیمان عشق» از هشتم تا ۱۴ دی‌ در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد برگزار می‌شود.

ویژه‌برنامه «مقاومت در آیینه ادبیات و دیپلماسی» روز سه‌شنبه ۱۲ دی با سخنرانی حمیدرضا آصفی سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه ایران و سیدعباس عراقچی معاون سیاسی سابق وزیر امور خارجه ایران در خانه شعر و ادبیات برگزار می‌شود.

همزمان با ولادت حضرت فاطمه زهرا (س)، بزرگداشت روز زن و تقدیر از مادران دارای فرزند توان یاب با عنوان «جان جهان» در بوستان بهشت مادران و کوشک باغ هنر برگزار می‌شود.

همزمان با ۱۳ دی، سالروز شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی، پل طبیعت به رنگ قرمز و بزرگترین پرچم جمهوری اسلامی ایران در بوستان طالقانی به حالت نیم افراشته درمی‌آید. سازه طوفان الاقصی در بوستان آب و آتش با تصاویری از حاج قاسم سلیمانی و موضوع مقاومت از هشتم تا ۱۴ دی‌ اکران می‌شود.

همچنین تئاتر «سرباز وطن» ۱۵ دی از ساعت ۱۵ در بوستان آب و آتش به نمایش درمی‌آید. چندین گروه سرود روزهای ۱۳ و ۱۴ دی از ساعت ۱۶ مقابل سازه عروج، قطعاتی با موضوع مقاومت و حاج قاسم اجرا خواهند کرد.

تورهای گردشگری رایگان ویژه فرزندان و خانواده شهدای مدافع حرم و مقاومت نیز از هشتم تا ۱۴ دی در اراضی عباس‌آباد برگزار خواهد شد.

همزمان با اجرای برنامه‌های متنوع در این ایام، هفت گفت‌وگوی ویدئویی با چهره‌های شاخص ادبی و سینمایی در خصوص سردار سلیمانی در خانه شعر و ادبیات بازتولید و منتشر می‌شود. همچنین از ۱۱ تا ۱۴ دی فراخوان، کارگاه هنری و نمایشگاه هنرمندان بسیجی در کوشک باغ هنر با موضوع مقاومت برگزار می‌شود.

بازپیرایی و اصلاح سازه عروج از دیگر اقداماتی است که به مناسبت سالروز شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد صورت می‌گیرد.

سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و قهرمان مبارزه با تروریسم در منطقه غرب آسیا بامداد روز ۱۳ دی ۱۳۹۸ و با دستور مستقیم رئیس جمهور آمریکا در فرودگاه بغداد هدف حمله ارتش تروریستی ایالات متحده قرار گرفت و به همراه جمعی از همراهان خود به شهادت رسید.

شهید سلیمانی در طول دوران فرماندهی خود با سازماندهی نیروهای مقاومت در منطقه غرب آسیا، محور مقاومت را در کشورهای منطقه ایجاد کرد و به تقویت آن پرداخت. دوران ۲۲ ساله فرماندهی شهید سلیمانی در نیروی قدس دوران شکوفایی این نیرو و حضور موثر آن در منطقه قلمداد می‌شود.

انتهای پیام
captcha