انتشار رمان «به امید دیدار»؛ با موضوع حضرت فاطمه زهرا(س)
کد خبر: 4190891
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۴
همزمان با سالروز ولادت حضرت زهرا (س) صورت می‌گیرد؛

انتشار رمان «به امید دیدار»؛ با موضوع حضرت فاطمه زهرا(س)

انتشار رمان «به امید دیدار»، با موضوع حضرت فاطمه زهرا(س) رمان جدید به نشر با عنوان «به امید دیدار»، با موضوع حضرت فاطمه زهرا(س) به زودی منتشر می‌شود.

رمان به امید دیداربه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از آستان‌نیوز، در گذر از 4 دهه فعالیت به‌نشر، بانوان نویسنده زیادی با این انتشارات همکاری کرده‌اند و این همکاری علاوه بر نویسندگی، در قسمت تصویرگری و گرافیک هم برجسته بوده است. زنان با توجه به نقش مادری و ارتباط با کودک، ذات قصه گویی خوبی دارند و این استعداد در کتاب های کودک و نوجوان خود را به بهترین وجه نشان می دهد. صرف نظر از کتاب‌های کودک، در موضوعات مرتبط با خانواده و سبک زندگی، سهم زنان در تولید و نگارش اثر قابل توجه است.

آخرین اثر به‌نشر که همزمان با ایام ولادت حضرت زهرا منتشر می‌شود، کتاب «به امید دیدار» است که رمانی با محوریت حضرت زهرا(س) است که خواندن آن به همه دختران و بانوان توصیه می‌شود.

کتاب «زن‌ها روحانی نمی‌شوند» به قلم اعظم عظیمی از دیگر آثار منتشر شده در به‌نشر است. این اثر روایتی داستانی از زندگی بانو فاطمه سادات سید خاموشی معروف به (طاهایی) مؤسس و مدیر مدرسه علمیه نرجس مشهد  است.

کتاب «شبحی روی پشت بام» به قلم مجید ملامحمدی متشکل از ده داستان نیمه بلند است که به بیان اتفاقات دوره پهلوی اول و ماجرای کشف حجاب رضاخانی می‌پردازد، این اثر روایتگر داستان‌هایی در فضای کوچه و بازار و مقابله آژان‌ها با حجاب زن‌ها و روضه‌خوانی مردها، فرمان کشف حجاب، ورود بدون حجاب خانواده سلطنتی به حرم حضرت معصومه(س)، مروری بر جایگاه روحانیت در مبارزه با قانون کشف حجاب داشته، دزدیدن منبر مساجد توسط حکومت برای از بین بردن فضای وعظ و روضه‌خوانی است.

برگزاری پویش کتابخوانی ویژه دختران و بانوان

دی ماه سال گذشته انتشارات به‌نشر با توجه به شرایط جامعه، تبلیغات شبکه‌های معاند علیه حجاب و ترویج شعار «زن، زندگی و آزادی» برآن شد که پویش «ریحانه 4 » را بر مبنای  کتاب‌های پیرامون عفاف و حجاب ویژه مخاطبان دختر و بانوان در سه رده سنی کودک، نوجوان و بزرگسال برگزار ‌کرد که استقبال خوب مخاطبان را به همراه داشت.  یکی از منابع مطالعاتی چهاردهمین پویش مطالعاتی به‌نشر و چهارمین پویش مطالعاتی «ریحانه4»، مجموعه «قصه‌های حنانه» برای مخاطب کودک است. در این مجموعه دختری به نام حنانه می‌خواهد برای مراسم جشن تکلیف مدرسه یک روزنامه دیواری با موضوع حجاب بسازد؛‌ اما مطالب زیادی در این‌باره نمی‌داند. به همین خاطر از دیگران کمک می‌خواهد و ماجراهای زیادی در این مسیر پیش می‌آید که در دوازده جلد به صورت داستان برای کودکان بیان شده است. مجموعه قصه‌های حنانه به قلم علی باباجانی و تصویرگری گلناز ثروتیان در یک جلد سخت نیز منتشر شده است.

همچنین برای مخاطب نوجوان دو کتاب «دریا و آتش» و «ماه در آینه» معرفی شده که این آثار داستان‌هایی با زبان شیرین برای نوجوانان در موضوع حجاب و عفاف بیان می‌شود. همچنین با نگاهی نو به فرازهای مهم کتاب «مسئله حجاب» نوشته شهید مطهری در کتاب دریا و آتش پرداخته شده است. نویسنده کتاب« دریا و آتش»، ناصر نادری و نویسنده «ماه در آینه» نیز امیرمهدی مراد حاصل است.

کتاب «خانوم ماه» نیز ویژه مخاطب بزرگسال در ژانر کتاب‌های زنان قهرمان انتشارات به‌نشر منتشر شده است. این اثر با بهره‌گیری از زبان روایت و مبتنی بر شخصیت محوری و قهرمان سازی از همسر و مادری است که با زبانی شیرین و مادرانه بیان شده است و مخاطب با مطالعه آن با قهرمان داستان و روایت، همذات پنداری می‌کند و با او در بخش‌های مختلف کتاب همراه می‌شود و می‌آموزد.

انتهای پیام
captcha