جشنواره قرآنی «رحمت» ویژه مدارس جامعةالقرآن همدان برگزار می‌شود
کد خبر: 4191117
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۳

جشنواره قرآنی «رحمت» ویژه مدارس جامعةالقرآن همدان برگزار می‌شود

نماینده حقوقی مدارس قرآنی جامعةالقرآن همدان با اشاره به برگزاری جشنواره قرآنی «رحمت» در این مدارس گفت: این جشنواره ویژه دانش‌آموزان مدارس جامعةالقرآن و با هدف تربیت عملی و آموزش آداب اسلامی به فرزندان برگزار می‌شود.

مدارس قرآنیراحله روشنیان، مدیر دبستان قرآنی پسرانه امام حسن مجتبی(ع) همدان و نماینده حقوقی مدارس دخترانه قرآنی جامعةالقرآن همدان، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با اشاره به اینکه امسال برای دومین سال است که جامعةالقرآن جشنواره‌ای را با عنوان جشنواره «رحمت» برگزار می‌کند، اظهار کرد: جشنواره قرآنی «رحمت» ویژه دانش‌آموزان مدارس و با هدف تربیت عملی و آموزش آداب اسلامی به فرزندان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جشنواره رحمت مخفف روخوانی، حفظ، مفاهیم و تربیت اسلامی و تجوید است، گفت: تمامی این موارد و آموزش‌ها در این کلمه دیده شده است، ضمن اینکه خداوند متعال، قرآن کریم را در آیاتش رحمت خوانده است و رحمتی برای مؤمنان است.

نماینده حقوقی مدارس دخترانه قرآنی جامعة‌القرآن همدان افزود: سال گذشته نیز این جشنواره به‌صورت یک طرح کشوری برای اولین بار برگزار و استقبال خوبی از آن صورت گرفت. این جشنواره ویژه دانش‌آموزان پایه چهارم به بالا است، دانش‌آموزان چهارم تا ششم ابتدایی، دانش‌آموزان متوسطه دوره اول و دوم و متوسطه دوم می‌توانند در این آزمون شرکت کنند. 

روشنیان با بیان اینکه در این جشنواره قرآنی آزمونی با عنوان آزمون رحمت برگزار می‌شود تا مواردی همچون روخوانی، حفظ، مفاهیم و تجوید در قرآن‌آموزان تقویت شود، اظهار کرد: این جشنواره با رقابت در بین دبستان‌های جامعةالقرآن رقم می‌خورد، جشنواره در دو بازه زمانی بهمن‌ماه امسال و اردیبهشت‌ماه سال آینده برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این آزمون 27 دی‌ماه به پایان می‌رسد، تصریح کرد: دانش‌آموزان در رشته مفاهیم به‌صورت گروهی در این جشنواره شرکت می‌کنند. دانش‌آموزان درباره مفاهیم و آموزش قرآن به‌صورت خلاقانه شرکت می‌کنند که در این راستا خود تدریس دارند و در آموزش مداخله می‌کنند.

روشنیان بیان کرد: در استان همدان سه مدرسه ابتدایی جامعةالقرآن تأسیس شده که شامل مدرسه پسرانه امام حسن مجتبی(ع)، مدرسه دخترانه امام حسن مجتبی(ع) و مدرسه علم‌الهدی شهرستان تویسرکان است، دو مدرسه پسرانه و دخترانه جامعةالقرآن با سابقه فعالیت 17 و 15 سال هستند، در شهرستان تویسرکان یک مدرسه قرآنی تازه تأسیس با 85 دانش‌آموز فعال است، در دیگر شهرستان‌ها این مدارس تأسیس نشده‌اند اما این ظرفیت وجود دارد و اگر درخواستی برای این مدارس باشد می‌توان این مدارس را گسترش داد.

نماینده حقوقی مدارس دخترانه قرآنی جامعةالقرآن همدان با بیان اینکه سال گذشته سه نفر در مدارس دخترانه و چهار نفر از مدرسه پسرانه در پایه چهارم موفق به کسب رتبه برتر شدند و یکی از معلمان پایه چهارم در مرحه کشوری تقدیر شد، گفت: امسال تلاش می‌کنیم که همدان جزء رتبه‌های برتر باشد که البته در آزمون مرآت مدرسه پسرانه همدان رتبه ششم کشور را کسب و کلاس چهارم این دبستان نیز رتبه اول کشوری را کسب کرد.

انتهای پیام
captcha