حاج قاسم از حزب‌الله یک نیروی فرامنطقه‌ای ساخت
کد خبر: 4191127
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۰۱:۱۴
سردار آذربایجانی:

حاج قاسم از حزب‌الله یک نیروی فرامنطقه‌ای ساخت

همرزم سردار سلیمانی گفت: نیروهای حزب‌الله یک نیروی شبه نظامی در جنوب لبنان بودند و حاج قاسم وارد میدان شد و از این نیروها یک نیروی فرامنطقه‌ای ساخت و امروز حزب‌الله به میزانی از اقتدار رسیده که در برابر اسرائیل دارای قدرت بازدارندگی است و اسرائیل از ورود حزب‌الله به جنگ واهمه دارد.

سردار هاشم آذربایجانی

به گزارش ایکنا از قزوین، سردار هاشم آذربایجانی، همرزم شهید سلیمانی، در نشست بصیرتی با اصحاب رسانه که همزمان با دهه بصیرت شامگاه ۱۰ دی در سالن اقشار سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین برگزار شد، گفت: حضور شهید قاسم سلیمانی در جبهه مقاومت نتایج بابرکتی داشت که امروز شاهد آن هستیم، برخی‌ها سوال می‌کنند چرا حاج قاسم سلیمانی در خارج از مرزها مأموریت داشت؟

این رزمنده دفاع مقدس ادامه داد: پاسخ این است که نیروی قدس پنجمین نیروی سپاه است که به آن اختیاراتی از جمله عمق بخشی به انقلاب، صدور انقلاب به خارج از مرزهای کشور و دفاع و پشتیبانی از نهضت‌های مقاومت واگذار شده است و حاج قاسم بر اساس همین مأموریت اعزام می‌شد.

وی بیان کرد: حاج قاسم یکی از فرماندهان لشکرهای دفاع مقدس بود و تمامی فرماندهان در این لشکرها در سطح بالایی از معنویت و اطاعت از ولایت فقیه قرار داشتند.

آذربایجانی گفت: سردار سلیمانی وقتی وارد میدان مبارزه با اشرار شد پدرانه شروع به کار کرد، او تنها یک فرمانده نبود و با مردم، مسئولین و سرطایفه‌ها ارتباط دوستانه برقرار می‌کرد و مشکلات آنان را مورد بررسی قرار می‌داد تا امنیت در منطقه ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی برای اولین بار در استان سیستان و بلوچستان یک هکتار زمین کشاورزی آماده و با حفر ۷۰۰ چاه عمیق، زمینه اشتغال برای جوانان آن منطقه را فراهم کرد.

همرزم شهید سلیمانی ادامه داد: حاج قاسم امنیت پایدار را توسط مردم در منطقه زاهدان برقرار کرد و رهبر پس از این مأموریت، فرماندهی نیروی قدس را بر عهده ایشان گذاشتند.

وی افزود: نیروهای حزب‌الله یک نیروی شبه نظامی در جنوب لبنان بودند و حاج قاسم وارد میدان شد و از این نیروها یک نیروی فرامنطقه‌ای ساخت و در نهایت برای جنگیدن در سوریه و عراق، حزب‌الله نیرو اعزام کرد و دشمن زمین‌گیر شد.

این رزمنده سال‌های دفاع مقدس تصریح کرد: جنگ ۳۳ روزه حزب‌الله و اسرائیل میدان شبیه‌سازی شده جنگ آمریکا با ایران بود که در نهایت به پیروزی حزب‌الله منتهی و سایه جنگ را از کشور دور کرد.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: جمهوری اسلامی هرگز آغازکننده جنگی نخواهد بود اما اگر کشوری جنگ را آغاز کند زمان پایان جنگ را ما انتخاب خواهیم کرد.

آذربایجانی بیان کرد: زمانی که جنگ ۳۳ روزه آغاز شد شهید سلیمانی در کنار عماد مغنیه و سیدحسن نصرالله حضور داشت و طرح‌ریزی آرایش جنگی را برعهده گرفت، اما به علت اخلاص بالا هرگز در کار این ۲ فرمانده ظهور و بروز نداشت.

وی خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی برای مقابله با رژیم صهیونیستی با پرتاب سنگ و مشت‌گره کرده وارد میدان شد و امروز حزب‌الله به میزانی از اقتدار رسیده که در برابر اسرائیل دارای قدرت بازدارندگی است و اسرائیل از ورود حزب‌الله به جنگ واهمه دارد.

همرزم سردار سلیمانی در پایان خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی نقش بسزایی در تقویت جبهه مقاومت ایفا کرد و در سخت‌ترین شرایط عملیاتی به عنوان اولین نفر در کنار نیروها حضور داشت.

انتهای پیام
captcha