عملیات طوفان الاقصی هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی را به هم ریخت
کد خبر: 4191256
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۳
مدیر حوزه‌های علمیه خراسان:

عملیات طوفان الاقصی هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی را به هم ریخت

حجت‌الاسلام علی خیاط با بیان اینکه اولین نتیجه عملیات طوفان الاقصی این بود که هیمنه پوشالی رژیم کودک‌کش صهیونیستی را به‌ هم ریخت، گفت: دیگر رژیم صهیونیستی نمی‌تواند ادعا کند که چه جایگاهی دارد.

حجت الاسلام علی خیاط،  مدیر حوزه‌های علمیه خراسانبه گزارش ایکنا از خراسان‌‌جنوبی، حجت‌الاسلام علی خیاط، مدیر حوزه‌های علمیه خراسان، امروز، ۱۱ دی‌ماه در مراسم گرامیداشت دهه مقاومت در ستاد فرماندهی انتظامی استان خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه زندگی شهید سردار سلیمانی یکی از شخصیت‌هایی است که زندگی او از آغاز تا پایانش به‌ یقین برای شما قابل مطالعه است همان‌گونه که براساس بیانات مقام معظم رهبری، شهید سلیمانی فقط یک شخصیت نیست بلکه یک مکتب و یک راه و یک مدرسه است، گفت: شهید سلیمانی دید که اگر بخواهد این کشور را در میان دشمنی‌ها حفظ کند باید تولید یک اندیشه راهبردی داشته باشد و این کار را کرد و محور مقاومت را تأسیس و گسترش داد که امروز برکات اندیشه وی را مشاهده می‌کنیم.

وی به مرور زندگی و ویژگی‌های شهید سلیمانی پرداخت و افزود: مهمترین کاری که شهید سلیمانی انجام داد این بود که محور مقاومت را تقویت کرد. وی یک انسان عادی نیست بلکه دارای یک فکر راهبردی بسیار ارزشمند است و در طراحی نظامی دست برتر داشت و اندیشه نظامی و بصیرت وی دوردست‌ها را می‌دید و در یک نقشه راهبردی بسیار ارزشمند یک افق بلند را ترسیم می‌کرد.

خیاط با اشاره به اینکه شهید سلیمانی برای اینکه دشمنان را از پای دربیاورد یک طراحی عظیمی انجام داد و با تأسیس محور مقاومت در اطراف کشورمان، دشمن را مستأصل کرد و کسانی که ادعای فراوانی داشتند را سر جای خودشان نشاند، اظهار کرد: رژیم صهیونیستی که ادعای در اختیار داشتن پنجمین ارتش قدرتمند دنیا را داشت امروز به معنای واقعی در مقابل گروه مقاومت حماس مستأصل شده است. این رژیم تا دندان مسلح بدون اینکه آمریکا و انگلیس از او پشتیبانی کند حتی نمی‌تواند پنج روز در مقابل رزمندگان فلسطینی مقاومت کند.

مدیر حوزه‌های علمیه خراسان در ادامه مهمترین ویژگی عملیات طوفان الاقصی را اصل غافلگیری دانست و گفت: حماس همان روز اول که توانست زیرساخت‌های امنیتی رژیم صهیونیست را نابود کند به پیروز رسید. کسی در جنگ پیروز می‌شود که نترسد. رژیم صهیونستی در باتلاقی گیر کرده است که بعد از ۸۰ روز جنگیدن و این همه هزینه کردن یک دستاورد نظامی ندارد؛ بمباران بیمارستان و ساختمان‌ها و کشتن زنان و کودکان که هنر نظامی نیست.

وی با اشاره به اینکه اسرائیل به دنبال فرار از این مهلکه است، بیان کرد: این رژیم در شرایطی قرار گرفته که برای حفظ آبرو بگوید من در این صحنه در مقابل ایران می‌جنگم، لذا باید کاری بکند که پای قدرت بزرگ را به این میدان باز کند و برای خود آبرو بخرد.

خیاط گفت: حاج قاسم مدبر، سلحشور و فرامرزی بود و در عین حال که انسانی ولایتمدار، خوش‌اخلاق، زاهد بود به کوچکترین مسائل دینی در سخت‌ترین شرایط نظامی عمل می‌کرد. وی سخت‌کوش و انقلابی و دارای فکر راهبردی بود و قدرت بازداندگی را برای محور مقاومت ایجاد کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه خراسان ادامه داد: شهید سردار سیدرضی موسوی شاید ناشناخته باشد، اما وی بیش از ۳۰ سال در منطقه حضور و پشتیبانی نیروهای مقاومت را در منطقه بر عهده داشت. اسرائیل می‌خواست با شهید کردن وی، ایران را عصبانی کند و پای ایران را به این نبرد باز کند و بگوید ما یک دستاورد نظامی به‌دست آوردیم. علت انتخاب سید‌رضی موسوی برای ترور در این شرایط از سر استیصال رژیم صهیونیستی است نه از روی قدرت.

وی بیان کرد: شهید رضی موسوی تمام این سال‌ها از فکر راهبردی سردار سلیمانی حمایت کرد و در اوج اخلاص و گمنامی تمام توان خود را پای محور مقاومت گذاشت و اجر خود را که شهادت بود، گرفت و از این دنیا پر کشید.

انتهای پیام
captcha