کسی که خلاف خواست شهدا گام بردارد عاقبت به خیر نمی‌شود
کد خبر: 4191322
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۴
وزیر علوم:

کسی که خلاف خواست شهدا گام بردارد عاقبت به خیر نمی‌شود

محمدعلی زلفی‌گل بیان کرد: تاریخ بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نشان داده هرکس برخلاف خواست شهدا گام بردارد حتماً عاقبت به خیر نخواهد شد و خوشا به حال انسان‌‎هایی که عاقبت به خیر می‌‎شوند.

محمدعلی زلفی‌گل

به گزارش خبرنگار ایکنا، آئین اعطای تندیس دانشگاه تهران به نمادهای مقاومت، امروز دوشنبه 11 دی‌ماه در دانشگاه تهران برگزار شد.

مهدی شهبازی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران در این مراسم گفت: بنده گزارشی از روند شکل‌گیری آئین عرض می‌کنم. دانشگاه تهران نماد آموزش عالی کشور در راستای پیروزی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب و نقش تمدن‌سازی خود اقدام به برگزاری اعطای تندیس به نمادهای مقاومت می‌کند. بیش از یکصد شخصیت تأثیرگذار به دبیرخانه معرفی و در نهایت در بخش‌های مختلفی از جمله علمی و دانشگاهی، شهدای مقاومت، رسانه، جهادی، رهبران مقاومت و زنان تأثیرگذار، 20 شخصیت معرفی شدند.

تلاش دانشگاه تهران در راستای تمدن‌‎سازی

وی افزود: دانشگاه تهران تلاش می‌کند در راستای ایران قوی و نقش تمدن‌سازی تلاش‌های خود را ادامه دهد. لازم است از تلاش‌های رئیس دانشگاه تهران، بسیج اساتید، جهاد دانشگاهی دانشگاه تهران و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تشکر کنم که در این راستا ما را یاری دادند.

مینا صدری، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و تهیه کننده سردیس شهید سلیمانی در این مراسم گفت: از اینکه هنر من در راه مقاومت و برای ارائه تندیسی از سردار بزرگمان به کار گرفته شده که چه در علم و چه در هنر، ارزش معنوی را به وجود آورد، برایم مایه خوشحالی است. وقتی این سردار بزرگ ما به شهادت رسیدند برای همه هنرمندان انگیزه‌ای برای کار هنری ایجاد کرد و این تندیس برای من نقطه عطفی بود. بنده این اثر را در راه مقاومت به وجود آوردم و خدا را شاکرم که توانستم چنین کاری انجام دهم.

جایگاه ویژه شهیدان

محمدعلی زلفی‌‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، سخنران بعدی این مراسم بود که گفت: از رئیس دانشگاه تهران و هیئت رئیسه آن و مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری تشکر می‌کنم که این برنامه را طراحی و مدیریت کردند. وظیفه خودم می‌دانم یاد و خاطره شهدای انقلاب، شهدای دفاع مقدس و حریم، حرم، سلامت و امنیت کشورمان مخصوصاً سردار دل‌ها، شهید سلیمانی را گرامی بدارم. یادمان باشد اگر امروز امنیتی داریم و فعالیت‌های علمی، اجتماعی و سیاسی خودمان را پی بگیریم نتیجه از خودگذشتگی رزمندگان ما در اقصی نقاط ایران اسلامی است. این جان برکف‌ها، جان خود را در طبق اخلاص قرار داده و از کیان و ناموس ما صیانت می‌کنند.

وی افزود: هر جا عزیزی دیدیم لباس ارتش و سپاه و نیروی انتظامی به تن دارد برای وی دعا کنیم که امنیت را برای جامعه ما تضمین کرده است. شهیدان سلیمانی، موسوی، همدانی، شمسی‌پور و هزاران شهیدی که در غربت، جان عزیز خود را تقدیم نظام و انقلاب کردند یقیناً نزد ایزد منان جایگاه ویژه‌ای دارند. در مراسم شهید سلیمانی دیدیم مردم عزیزمان با هر سلیقه سیاسی، قومیتی و زبان چه کردند. همه مردم ما برای خانواده شهدا احترام ویژه قائل هستند چون خانواده شهدا چشم و چراغ کشور ما هستند.

زلفی‌‎گل بیان کرد: اگر امروز در دانشگاه تهران که نماد آموزش عالی کشور ما و مهد علم و ایمان است چنین مراسمی برای سردار دل‌ها برگزار می‌شود این اقدام، پاسداشت گذشت و ایثار است. این اقدام به جوانان ما می‌گوید هرکس برای نظام اسلامی گذشت و ایثار داشته باشد قدر می‎‌بیند و بر صدر می‎‌نشیند. ان‌شاءالله همه ما رهرو واقعی شهیدان باشیم چون تاریخ بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نشان داده هرکس برخلاف خواست شهدا گام بردارد، حتماً عاقبت به خیر نخواهد شد و خوشا به حال انسان‌هایی که عاقبت به خیر می‌شوند.

شهادت شهید سلیمانی اتفاقی عادی نبود

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم به سخنرانی پرداخت و گفت: از ابتکار همکارانم در دانشگاه تهران در برگزاری این مراسم تقدیر و تشکر می‌کنم. به سالروز شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی نزدیک می‌‎شویم و یاد و خاطره ایشان و همه شهدای بزرگ انقلاب اسلامی، شهدای مقاومت، شهدای مدافع حرم و شهدای مدافع امنیت را گرامی می‌‎داریم و به روان پاک آن‌ها درود می‌فرستیم.

وی افزود: شهادت این مرد بزرگ در کشور ما اتفاقی عادی و معمولی نبود. کشور ما به برکت نهضت بزرگ امام خمینی(ره) در طول 60 سالی که از آغاز نهضت ایشان می‌گذرد در مقاطع مختلف، شخصیت‌های برجسته‌ای را با نثار خون، تقدیم عظمت اسلام و ایران کرده است. شخصیت‌هایی بزرگ و نقش‌آفرین در فضای عمومی جامعه وجود داشته‌اند که کتاب پرافتخاری را برای نهضت امام خمینی(ره) ایجاد کرده‌اند اما شهدایی همانند حاج قاسم بسیار نادر و اندک‌شمار هستند. چون این شهید بیش از چهار دهه در همه آزمون‌های سخت حضور پیدا کرد و پیروزمندانه خارج شد.

خدمات شهید سلیمانی به جبهه مقاومت

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: کمتر عملیاتی در ایام هشت ساله دفاع مقدس بود که لشکر ثارالله به فرماندهی شهید سلیمانی افتخارآفرینی نکند. در مدتی که فرماندهی سپاه در شرق کشور و بخش‌های دیگر را برعهده داشتند مناطق مختلفی از کشور را در امنیت کامل قرار دادند و حضور ایشان در جبهه مقاومت باعث شد این جبهه حتی یک شکست نداشته باشد و از جمله در جنگ‌های 33 روزه و 22 روزه این پیروزی‌ها را مشاهده کردیم. این شهید بزرگوار در سخت‌ترین شرایط، پشت سر رهبر معظم انقلاب ایستاد و اجازه نداد پرچم مقاومت زمین بیفتد و تمام نقشه‌های صهیونیستی و هم‌پیمانان را در منطقه نقش بر آب کرد. این شهید بزگوار برای جامعه و منطقه ما نماد صلح و آرامش است.

اسماعیلی گفت: شهید سلیمانی همه دارایی خود را صرف کرد تا نهضت بزرگ اسلامی در منطقه شکل بگیرد و اعتلا پیدا کند. به همین دلیل بعد از گذشت چهار سال، هر روز نام شهید سلیمانی زنده‌تر از گذشته و درخشان‌تر از زمان حیات در حال نورافشانی است به همین دلیل رهبر معظم انقلاب فرمودند امروز خطر شهید سلیمانی بیش از زمان حیات وی است. دعای خیر آن شهید پشت سر این نهضت است و همه اقشار به حاج قاسم عشق می‌‎ورزند و ایشان اسطوره ما ملت ایران، ملت‌های مسلمان و همه آزادی خواهان در سراسر دنیاست.

شهید سلیمانی دنباله فرهنگ ایران بود

داریوش ارجمند، بازیگر سینما و تلویزیون در این مراسم گفت: در این مراسم یاد مادری گرامی داشته می‌شود که مادر همه جهان است. مادران، ما را بزرگ کردند. حاج قاسم هم تربیت شده مادرشان هستند و پای مادرشان را می‌‎بوسیدند. حاج قاسم می‌گفت من آرزو نداشتم تفنگ دست بگیرم. علت این است که وی شخصی فرهنگی بود و ای کاش این بخش از زندگی وی را برجسته کنیم. امیدوارم همه کسانی که دلشان برای ایران می‌تپد فرهنگی باشند.

وی افزود: من شهید سلیمانی را دنباله همه فرهنگ ایران و دنباله رستم می‌دانم که مرزبان این کشور بود. شهید سلیمانی هم مرزبان این کشور بود. بنده اهل شعار نیستم و به همه آنچه می‌گویم اعتقاد دارم. 

انتهای پیام
captcha