ساماندهی و وحدت میان گروه‌های مقاومت؛ تفکر راهبردی سردار سلیمانی + صوت
کد خبر: 4191407
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۰
آبشناس تأکید کرد:

ساماندهی و وحدت میان گروه‌های مقاومت؛ تفکر راهبردی سردار سلیمانی + صوت

کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه شهید سلیمانی موفق شد تمام گروه‌های مقاومت را ساماندهی کند تا در مقابل توطئه صهیونیستی ـ آمریکایی تجزیه منطقه بایستند، گفت: تفکر راهبردی شهید سلیمانی مبتنی بر ایجاد وحدت میان همه مبارزانی بود که علیه توطئه‌های آمریکا و صهیونیسم جهانی، مقابله می‌کنند.

عماد آبشناس، کارشناس مسائل منطقه و مدیرعامل خبرگزاری اسپوتنیک روسیه در تهران

عماد آبشناس، کارشناس مسائل منطقه و مدیرعامل خبرگزاری اسپوتنیک روسیه در تهران، در گفت‌وگو با ایکنا، درباره نقش شهید سردار سلیمانی در احیای مقاومت در منطقه و تبدیل جبهه مقاومت به یک قدرت منطقه‌ای و جهانی گفت: نقش شهید سلیمانی در این ماجرا، نقش کلیدی است. پیش از اینکه شهید سلیمانی، فرماندهی نیروی قدس را عهده‌دار شود، یک سری نیروهای مقاومت در منطقه بودند اما اینها سازماندهی شده نبودند و عملا ایالات متحده، عراق و افغانستان را اشغال کرد.

وی با بیان اینکه تصور آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی این بود که کار سوریه و لبنان را تمام کنند و به سراغ ایران بیایند، اظهار کرد: در واقع هدف اصلی، ایران و ضربه زدن به کشورمان بود. استراتژی آنها برای تسلط بر منطقه و تقسیم کردن مجدد منطقه بود.


بیشتر بخوانید: 


آبشناس با تأکید بر استراتژی دشمنان به منرله نقشه «برنارد لوئیس» بر منطقه یا نقشه راه آتلانتیک یا مرزهای خونین، که هیلاری کلینتون به آن اشاره کرد، گفت: هدف نهایی آنها تجزیه و تقسیم‌بندی دوباره منطقه بود تا کشور بزرگی چون ایران وجود نداشته باشد و حتی کشورهایی چون عراق، سوریه، افغانستان، پاکستان و کشورهای عربی که ممکن است اقتداری داشته باشند و در مقابل منافع ایالات متحده و رژیم صهیونیستی، روزی قدعلم کنند، تضعیف شوند.

کد

این کارشناس مسائل بین‌المللی بیان کرد: شهید سلیمانی موفق شد تمام گروه‌های مقاومت را ساماندهی کند تا در مقابل این طرح و توطئه صهیونیستی ـ آمریکایی بایستند. اگر این ساماندهی انجام نشده بود به جرئت می‌توان گفت شاید اکنون در تهران و سایرهای شهرهای ایران باید با امثال داعش می‌جنگیدیم.

شهید سلیمانی، محبوب تمام مبارزان جبهه مقاومت

وی در پاسخ به این سؤال که مکتب شهید سلیمانی چه تأثیری در تغییر نظم موجود جهانی و گذار به نظم نوین جهانی دارد، گفت:   شهید سلیمانی محبوب تمام مبارزان جبهه مقاومت است؛ یعنی شرایطی ایجاد کرده که مبارزان این جبهه، شهید سلیمانی را از خودشان می‌دانستند و او نیز همیشه همراه این مبارزان بود. ایشان هیچگاه در دفتر فرماندهی و پشت میز ننشست، بلکه بالعکس همیشه در خطوط مقدم جبهه حاضر بود و میان مبارزان مقاومت حضور داشت.

آبشناس به روز شهادت سردار سلیمانی و حضور ایشان در عراق به دلیل تقاضای دولت این کشور برای کمک‌رسانی و حل و فصل مشکلات این کشور اشاره کرد و افزود: یعنی ایشان در این حد محبوب بود و احترام داشت که حتی دولت عراق، سوریه و لبنان، هنگامی که مشکلاتی پیدا می‌کردند از ایشان تقاضای کمک می‌کردند.

این تحلیلگر مسائل بین‌المللی اظهار کرد: این محبوبیت، رویکرد و سیاست سردار حاج قاسم سلیمانی به مکتب شهید سلیمانی تبدیل شده است به طوری که تمامی جبهه مقاومت، امروز بر همین اساس فعالیت می‌کنند و بر همین اساس همدیگر را یکی می‌دانند و درمقابل دشمنان می‌ایستند.

جبهه مقاومت شامل همه مخالفان رژیم صهیونیستی است

وی با تأکید بر اینکه امروز در جبهه مقاومت چیزی به عنوان اینکه یکی ایرانی، دیگری لبنانی، عراقی، یمنی، سعودی و مصری و ... است، وجود ندارد، گفت: همه در جبهه مقاومت، یکی هستند، هر فردی که علیه رژیم صهیونیستی مقاومت کند و علیه توطئه‌های ایالات متحده و رژیم صهیونیستی در منطقه مبارزه کند، جزو جبهه مقاومت است. شناسنامه، اینجا ملاک نیست، ملاک این است که با آن توطئه‌ها مبارزه کند.

 آبشناس ابراز کرد: این مکتب را شهید سلیمانی، توانست در منطقه جا بیندازد و به همین دلیل شاهد هستیم که در کشورهای مختلف از شرق آسیا تا شمال آفریقا و حتی کشورهای غیر اسلامی، ایشان محبوبیت دارد و تمام افرادی که علیه توطئه‌های آمریکا مبارزه می‌کنند، شهید سلیمانی را الگوی خود می‌دانند.

تفکر راهبردی شهید سلیمانی؛ ایجاد وحدت میان همه مبارزان محور مقاومت

این تحلیلگر مسائل بین‌المللی در پایان درباره مهمترین مؤلفه‌های تفکر راهبردی سردار سلیمانی، تصریح کرد: تفکر راهبردی شهید سلیمانی مبنی بر ایجاد وحدت میان همه مبارزانی بود که علیه توطئه‌های آمریکا و صهیونیسم جهانی، مقابله می‌کنند. این موضوع عملا موجب شد تا بسیاری از جبهه‌های مقاومت و حتی افرادی که به دنبال مقاومت علیه توطئه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند، همه و همه به جبهه مقاومت بپیوندند و لذا مقاومت دیگر  محدود به کشورهای اسلامی نیست.

وی در پایان اظهار کرد: حتی در آمریکای لاتین، آمریکای شمالی، اروپا؛ تمام افرادی که علیه نقشه‌های صهیونیسم جهانی و لابی‌های قدرت در ایالات متحده مبارزه می‌کنند، همه، شهید سلیمانی را الگوی خود می‌دانند. رویکرد شهید سلیمانی مقابله با توطئه‌ها‌ی رژیم صهیونیستی و این لابی‌های قدرت بود که می‌خواهند بر جهان تسلط پیدا کرده و کشورهای جهان را تحت سلطه خود قرار دهند.

گفت‌وگو از سمیرا انصاری 

انتهای پیام
captcha