شهید سلیمانی و شهید رضی در دامان مادران اسلامی رشد کردند
کد خبر: 4191610
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کردستان:

شهید سلیمانی و شهید رضی در دامان مادران اسلامی رشد کردند

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی با اشاره به مقام زن در اسلام گفت: از دامن مادران ما، شهید سلیمانی و شهید رضی‌ها رشد کرده‌اند و همین امر موجب هراس جدی دشمنان از جایگاه زن در جامعه اسلامی ما شده است.

مراسم گرامیداشت میلاد حضرت زهرا در دانشگاه آزاد اسلامی کردستان

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان امروز، 13 دی در مراسم گرامیداشت میلاد حضرت زهرا(س) و روز زن با اشاره به ویژگی‌های منحصر به فرد شخصیتی حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: مقام علمی حضرت زهرا(س) جایگاه ویژه و متعالی به ایشان داده است و امروز الگویی به تمام معنا برای تمام بانوان جهان اسلام محسوب می‌شود.

وی با اشاره به رفتار مقام معظم رهبری و امام خمینی(ره) و بسیاری از مراجع تقلید و احترام و تکریم زن توسط ایشان افزود: مقام مادر در اسلام استثنایی بوده و همواره در آموزه‌های دینی به نیکی به پدر و مادر تأکید شده است و در هیچ مکتبی به اندازه اسلام مقام زن مرتفع نشده است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اعلام اینکه تمام شخصیت‌های بزرگ اسلام با نهایت احترام به زن نگریسته‌اند، بیان کرد: مهربانی و دقت در انجام امور و دلسوزی از خصلت‌های وجودی زنان است که امیدواریم بانوان جامعه اسلامی با تقویت این ویژگی‌ها همواره در زندگی موفق و سربلند باشند.

قباد میمنت‌آبادی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کردستان در ادامه این مراسم با اشاره به مقام زن در اسلام گفت: از دامن مادران جامعه اسلام ماست که شهید سلیمانی و شهید رضی‌ها رشد کرده‌اند و همین امر موجب هراسی جدی دشمنان از جایگاه زن در جامعه ما شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۸ مدیر در سطوح مختلف دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج را بانوان تشکیل می‌دهند، افزود: خوشبختانه هر جا کاری به بانوان شاغل در دانشگاه آزاد سپرده شده با دقت و ظرافت و به خوبی اجرا شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کردستان بیان کرد: تعداد دانشیارهای دانشگاه آزاد اسلامی کردستان به 2.5 برابر ارتقا یافته است و یک نفر استاد هم اضافه شد و پرونده چند نفر دیگر هم تکمیل و به تهران ارسال شده است.

وی ادامه داد: سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی کردستان سالانه توسط اداره کل بازرسی دانشگاه بررسی می‌شود و سال گذشته ما از میان ۳۳ مجموعه دانشگاهی در سراسر کشور از رتبه ۲۸ به رتبه ۴ ارتقا پیدا کردیم.

میمنت‌آبادی با اشاره به اینکه سال گذشته با ۳۴ درصد پذیرش دانشجو با اقتدار مقام اول کشور را در این زمینه کسب کردیم، گفت: در طول دو سال دوران کرونا دانشگاه آزاد اسلامی کردستان به عنوان شاخص و پایلوت به کل کشور معرفی شد و در این زمینه هم عملکرد چشمگیری داشتیم.

وی با اعلام اینکه موضوع مهم حکمرانی و مدیریت منابع به‌صورت ویژه در دستور کار دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفته است، افزود: همایش ملی حکمرانی و مدیریت منابع اسفند ماه در کردستان برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کردستان به برنامه‌های فرهنگی در دست اجرای این دانشگاه اشاره و اظهار کرد: سه سال است که برنامه مولودی‌خوانی نبوی در کردستان برگزار می شود که دانشگاه آزاد اسلامی کردستان در این بخش تاکنون عملکرد بسیار مناسبی داشته است .

وی در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص  انتخابات، گفت: برای تقویت این نظام مردم سالار قطعا مشارکت حداکثری مورد تأکید است و در این بخش انتخاب اصلح و چشم انتظار جامعه باید مورد نظر ما باشد.

انتهای پیام
captcha