زنان سرپرست خانواده مدیران زندگی هستند
کد خبر: 4191679
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵
مدیرکل کمیته امداد لرستان:

زنان سرپرست خانواده مدیران زندگی هستند

جلال شیخ‌پور با بیان اینکه زنان سرپرست خانواده مدیران زندگی هستند که هم مسئولیت پدر و هم مادر را برعهده دارند، گفت: خانه‌داری یک صفت مهم برای زن است و مادر خانواده باید همواره همراه، یاد و مددکار فرزندان و همسر خود باشد.

جلال شیخ‌پور، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، جلال شیخ‌پور، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان لرستان در مراسم تکریم و تجلیل از مادران سرپرست خانوار مناطق محروم شهر خرم‎آباد که امروز، 13 دی‎ماه با مشارکت کانون دانشجویی «مهر باران» جهاددانشگاهی لرستان، مرکز نیکوکاری کوثر خرم‌آباد و کمیته امداد استان لرستان در سالن جلسات جهاددانشگاهی لرستان برگزار شد، با گرامیداشت سالروز ولادت باسعادت حضرت فاطمه(س) و مقام مادر  و همچنین گرامیداشت یاد و خاطره شهید سردار قاسم سلیمانی گفت: حضرت زهرا(س) هم در خانه‌داری، هم در علم، هم در خطابه و هم رفتار و جایگاه معنوی یک الگوی موفق بشری است.

وی با بیان اینکه زن در خانواده، محور آسایش و آرامش و برنامه‌ریزی و آینده‌نگری و آینده‌سازی است، افزود: نقش زن در خانواده یک نقش بسیار مهم است، کمااینکه خانه‌داری یک صفت مهم برای زن است و مادر خانواده باید همواره همراه، یاد و مددکار فرزندان و همسر خود باشد.

شیخ‌پور از زنان سرپرست خانواده به‌عنوان مدیران زندگی یاد کرد که هم مسئولیت پدر و هم مادر را برعهده دارند، اضافه کرد: یک بانو که به دلایلی از جمله مرگ همسر و یا طلاق مجبور می‎شود سرپرست خانواده باشد نباید زانوی غم بغل کند، او باید با برنامه‌ریزی، تلاش و پشتکار پی‌گیر مشکلات خود و خانواده‌اش باشد و مراقب باشد با یأس و ناامیدی زندگی را بر فرزندان خود تلخ نکند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان با بیان اینکه امروز اکثریت مردم به نوعی با مشکلات اقتصادی و معیشتی مواجه هستند و نباید بانوان سرپرست خانوار تصور کنند تنها آنان با این مشکل مواجه هستند، گفت: زنان سرپرست خانوار باید از فرصت‌هایی که برایشان از طریق کمیته امداد و سایر نهادهای حمایتی فراهم می‎شود بهره لازم را ببرند و اجازه ندهند مشکلاتی که دارند به فرزندان‌شان منتقل شود.

وی با تأکید بر اینکه زنان سرپرست خانواده باید محور برنامه‌ریزی برای خود و فرزندان‌شان باشند و محیط منزل را برای فرزندان به محیطی بانشاط و آرامش‌بخش تبدیل کنند، اظهار کرد: آنچه در درجه اول مهم است این است که زنان سرپرست خانوار باید به خدا توکل کنند، به نشاط و شادابی خود توجه کنند، از فرصت‌هایی که وجود دارد درست استفاده کنند.

مدیرکل کمیته امداد لرستان به خدمات این نهاد در زمینه برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی اشاره کرد و افزود: مددجویان کمیته امداد می‎توانند از وام‌ها و تسهیلات کم‌بهره‌ای که دولت در اختیار آنها قرار می‎دهد برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی استفاده کنند.

شیخ‌پور به زنان سرپرست خانوار توصیه کرد کانون خانواده را حفظ کنند، «نه» گفتن را یاد بگیرند و با آسیب‎هایی که در اجتماع برای آنها وجود دارد آشنا شوند و تلاش کنند از فرصت‌ها استفاده کنند.

در ادامه این مراسم با اعطای لوح سپاس و هدایایی از بانوان سرپرست خانوار مناطق محروم شهر خرم‎آباد تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha