10 اسفند؛ آخرین مهلت ارسال مقاله به همایش «معرفت و رسالت حسینی»
کد خبر: 4192303
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۱:۱۰

10 اسفند؛ آخرین مهلت ارسال مقاله به همایش «معرفت و رسالت حسینی»

رئیس کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین اعلام کرد: 10 اسفندماه، آخرین مهلت ارسال مقاله به همایش معرفت و رسالت حسینی است و همایش فروردین‌ماه سال آینده در عراق برگزار خواهد شد.

جمعه/ 10 اسفند آخرین مهلت ارسال مقاله به همایش معرفت و رسالت حسینیحجت‌الاسلام حمید احمدی، رئیس کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به اینکه سومین همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی با موضوع «آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی» فروردین سال آینده در دانشگاه صنعتی فرات الاوسط کشور عراق برگزار می‌شود، گفت: شورای علمی و هیئت اجرایی این همایش با همکاری اساتید دانشگاه‌های ایران و عراق شکل گرفته و اخیراً دانشگاه‌های قم و بصره نیز به جمع دانشگاه‌های مشارکت کننده در این همایش اضافه شده است.

وی اعلام کرد: بیش از 20 مقاله از کشورهای مختلف از جمله یمن، لبنان، ایران و ... به دیبرخانه این همایش ارسال شده و پژوهشگران علاقه‌مند تا 10 اسفند فرصت دارند مقاله‌های خود را به این همایش ارسال کنند.

حجت‌الاسلام احمدی در پاسخ به این سؤال که چرا این کنگره در عراق برگزار می‌شود؟ گفت: براساس تصمیمی که از ابتدا گرفته شده این کنگره یک سال در ایران و یک سال در عراق برگزار خواهد شد. البته در ایران پیش‌نشست‌هایی را خواهیم داشت. دانشگاه شهید بهشتی ایران میزبان دومین دوره این همایش بود و بنا به درخواست دانشگاه فرات‌الاوسط عراق این دانشگاه میزبان دور سوم همایش است.

یادآوری می‌شود، «آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی» موضوع سومین همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی است که توسط ستاد فرهنگی اربعین حسینی و با همکاری مجمع دانشگاهیان کربلا و مرکز پژوهش‌های کربلا برگزار می‌شود.

فراخوان سومین همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی با محورهای: «اربعین، تعاملات میان فرهنگی و گفت‌وگوی ادیان»، «شعائر حسینی و آثار تمدنی و علمی آن»، «شعائر حسینی و دولت مهدوی»، «بازتاب شعائر حسینی در ادبیات و هنر جهان» و «شعائر حسینی و آثار آن در حوزه اقتصاد و گردشگری» منتشر شده است و افراد با مراجعه به سایت arbaeenconf.ir  می‌توانند مقالات خود را ارسال کنند.

برای ارتباط با دبیرخانه همایش نیز می‌توانید با شماره ۰۲۵۳۷۱۸۶۷۱۰ و ۰۹۹۳۲۵۸۶۰۳۰ تماس بگیرید.

جمعه/ 10 اسفند آخرین مهلت ارسال مقاله به همایش معرفت و رسالت حسینی

انتهای پیام
captcha