سهم دنیای بازی‌های دیجیتال از سردار قاسم سلیمانی
کد خبر: 4192320
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹

سهم دنیای بازی‌های دیجیتال از سردار قاسم سلیمانی

زندگی سردار شهید قاسم سلیمانی به ویژه در عرصه مبارزه با تروریست‌های داعش ظرفیت گسترده‌ای برای تولید آثار در قالب بازی‌های دیجیتالی دارد، موضوعی که می‌تواند بیش از پیش مورد توجه بازی‌سازان قرار گیرد و در عرصه جهانی بدرخشد.

222به گزارش ایکنا، امروزه کشور‌ها قدرت خود را از رسانه‌ها می‌گیرند و رسانه نقش و جایگاه مهمی در کنترل و هدایت افکار عمومی دارد. بازی‌های رایانه‌ای به مثابه یک رسانه، می‌توانند در این زمینه نقش‌آفرین باشند. بازی‌های دیجیتالی به ویژه بازی‌های موبایلی، در ایران مخاطبان قابل‌توجهی دارند، به‌طوری‌که مرکز تحقیقات بازی‌های دیجیتال (دایرک)، در گزارش رسمی خود از صنعت بازی‌های دیجیتالی در کشور، اعلام کرده است که در حال حاضر بیش از ۲۳ میلیون بازیکن در کشور وجود دارد. این مسئله اهمیت توجه به بازی‌های دیجیتال را به شکلی ویژه برجسته می‌کند و تقویت رسانه بازی، به‌عنوان یک رسانه اثرگذار انتقال‌دهنده الگو‌های فرهنگی، به رشد فضای فرهنگی کمک شایانی می‌کند.

یکی از محور‌هایی که در بازی‌های دیجیتالی توانست جایگاه خوبی کسب کند، معرفی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و به فرموده مقام معظم رهبری، مکتب سلیمانی بود که تعدادی از بازی‌سازان پس از شهادت سردار، بازی‌هایی را طراحی و تولید کردند، اما زندگی «حاج قاسم» به ویژه در عرصه مبارزه با داعش، ظرفیت گسترده‌ای دارد تا آثار فاخری در قالب بازی‌های دیجیتالی تولید شود. در گزارش پیش‌رو به معرفی تعدادی از این بازی‌ها پرداخته‌ایم.

سایه انتقام

بازی موبایلی «سایه انتقام»، در حوزه نبرد‌های هوایی و پهپادی با فرماندهی سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی طراحی و تولید شده است. پایه این بازی براساس حملات پهبادی، ۵ پهباد فوق پیشرفته ایرانی در مأموریت‌های مختلف به منافع و پایگاه‌های دشمن و نیرو‌های تروریستی در خارج از خاک کشور است. این مواضع شامل ساختمان، وسایل حمل و نقل و پیاده نظام دشمن است که در هر مرحله با دستور العمل‌های و اهداف مشخص با فرماندهی سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی مورد حمله پهباد‌های ایران قرار می‌گیرند. ژانر بازی تیراندازی است و شامل ۳۶ مرحله و در آن تنوع سلاح شامل انواع موشک، تیربار و بمب وجود دارد.  

بازی‌های دیجیتالی که درباره «حاج قاسم» ساخته شده است

فرمانده مقاومت؛ نبرد آمرلی

بازی رایانه‌ای «فرمانده مقاومت؛ نبرد آمرلی» یک بازی PC مهیج در ژانر اکشن است که شکست محاصره چند ماهه شهر آمرلی واقع در عراق (در ۱۰۰ کیلومتری مرز ایران) و رشادت‌ها، ایثار و فداکاری رزمندگان مقاومت در این شهر به فرماندهی شهید حاج قاسم سلیمانی را روایت می‌کند. پروژه این بازی در ابتدا با نام ایرانی «ژنرال در سایه» کلید خورد. در این بازی، حاج قاسم به عنوان فرمانده میدان حضور دارد و بازیکن با قهرمان دیگری، قصه بازی را دنبال می‌کند. این بازی در سبک تیراندازی اول شخص (First Person Shooter) است که برای ساخت آن از موتور قدرتمند آنریل انجین استفاده شده است تا اثری با کیفیت بالای گرافیکی ساخته شود و محیط‌های شهر آمرلی را به واقعی‌ترین شکل ممکن طراحی کنند. این بازی بین ۵ تا ۶ ساعت گیم‌پلی دارد و سینماتیک‌های آن به ۴۰ دقیقه و تعداد مراحل آن به ۱۲ و تعداد محیط‌های بازی به ۱۶ عدد می‌رسد.

سردار

بازی «سردار» از سوی گروه بازی‌سازی هدهد طراحی و تولید شده و دارای ۸۲ نقشه متفاوت و سرگرم‌کننده است که هرکدام نیازمند استراتژی و نبوغ متفاوت بازیکن(گیمر) است که باید با نیرو‌های داعشی مقابله کند. بازیکن‌ها باید با نبوغ و هوش سرشار خود به جنگ با دشمنان بروند و آن‌ها را شکست دهند. گرافیک این بازی، قابل قبول و صداگذاری مناسب بوده و گیم‌پلی جذاب آن می‌تواند یک بازی مهیج را به ارمغان بیاورد.

بازی‌های دیجیتالی که درباره «حاج قاسم» ساخته شده است

کابوس دشمن

بازی «کابوس دشمن» که شرکت «خاطره‌سازان» آن را طراحی و تولید کرده است، چشم‌اندازی زیبا از غیورمردان سرزمین ایران است که دلاورانه برای دفاع از سرزمین به جنگ تروریست‌ها می‌روند. گیمر در این بازی، می‌تواند از بین ۸ شخصیت که هرکدام توانایی و سلاح خاص خود را دارند یکی را انتخاب کرده و حتی با ارتقا دادن قدرت‌های او در محیط‌های طراحی شده به مبارزه بپردازد. این بازی از مراحل متعددی تشکیل شده و گیمر باید یکی پس از دیگری آن‌ها را به اتمام برساند و مهارت خود را افزایش دهد، زیرا که مراحل سخت‌تر می‌شود.

بازی‌های دیجیتالی که درباره «حاج قاسم» ساخته شده است

من هم سلیمانی‌ام

بازی «من هم سلیمانی‌ام» یک بازی ماجراجویی و هیجان‌انگیز برای گروه کودک و نوجوان است که گیمر طی مسیر رسیدن به سردار، می‌تواند با پرتاب گلبرگ‌ها به خار‌های وحشی آن‌ها را به گل تبدیل کند و با  جمع کردن گل‌ها و افزایش تعداد آن‌ها شخصیت‌های جذابی برای بازی کردن انتخاب کند. همچنین با پرتاب گلبرگ به دختر‌ها و پسر‌هایی که در مسیر می‌بیند، دوستانی پیدا کند تا به یاری سردار سلیمانی برود. سرعت، دقت، پرش‌های سنجیده و پیدا کردن و جمع کردن سکه و الماس و ستاره هم امکانات جدید بازی را برای گیمر فعال می‌کند. این بازی شامل ۲۰ مرحله است که قفل مرحله بعد با رسیدن پرچم انتهای مسیر، باز می‌شود.

کودکان اربعین

بازی «کودکان اربعین» که متبرک به یاد و خاطره شهید سردار حاج قاسم سلیمانی است، کودکان را در قالب یک بازی خاطره‌انگیز در مسیر پیاده‌روی اربعین همراه می‌کند. استودیو بازی‌سازی «مهاد» علاوه بر انتشار این بازی، پویش «موکب کودکان اربعین» را نیز راه‌اندازی کرده است. در این پویش کودکان با شبیه‌سازی یک موکب اربعینی که مزین به عکسی از حاج قاسم سلیمانی است، در فضای خانه‌شان و ارسال عکس و فیلم از آن، می‌توانند در این پویش شرکت کنند.

در ادامه این گزارش به معرفی دو بازی رومیزی «سرباز» و «انتقام سخت» که با محوریت شهید سلیمانی تولید شده است، نیز می‌پردازیم.

بازی‌های دیجیتالی که درباره «حاج قاسم» ساخته شده است

سرباز

بازی «سرباز» یکی از مجموعه بازی‌های رومیزی شرکت منادیان است که به‌مناسبت سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی و در راستای ترویج بازی‌های ایرانی و شکل‌گیری گفتمانی صحیح حول محور ایثار و مقاومت با تکنیک بازی گروهی رومیزی، تولید شده است. از ویژگی‌های این بازی می‌توان به داشتن ۴ منطقه نظامی بیابانی، جنگلی، دریایی و هوایی، هچنین نداشتن نقطه شروع و پایان و شروع همزمان بازیکنان از ۶ نقطه روی نقشه، داشتن قوانین خاص برای حرکت تاس و ... اشاره کرد. «سرباز» برای بازی رده سنی کودک و نوجوان و در مدت زمان میانگین ۴۵ دقیقه و برای دور همی‌های ۲ تا ۶ نفره طراحی شده است. این جنگ تمام عیار با یک نقشه بازی ۱۹ عدد کارت شخصیت، ۶۰ عدد کارت درجه، ۴۰ عدد کارت جان، ۱۲ عدد کارت اسارت در یک بسته‌بندی و اقلام چاپی با کیفیت و درجه یک آماده ارائه به علاقه‌مندان تهیه شده است.

انتقام سخت

بازی «انتقام سخت» که بر روی یک صفحه ساخته شده، شبیه بازی‌های تخته‌ای و کارتی است و حول محور انتقام گرفتن از قاتلان سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طراحی شده است. بازیکن‌ها برای شروع بازی، ابتدا باید کارت‌های فرماندهان شهید را کنار هم قرار داده و سپس کارت‌های انتقام سخت را به ترتیب سیلی اول تا چهارم روی هم قرار دهند و ادامه بازی را طبق راهنمای آن انجام دهند. این بازی گروهی ویژه سنی بالای 10 سال است.

انتهای پیام
captcha