حوزه گردشگری، ایران‌هراسی را از بین می‌برد
کد خبر: 4192479
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۸
ضرغامی:

حوزه گردشگری، ایران‌هراسی را از بین می‌برد

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به برداشتن روادید ورود به ایران برای برخی کشورها گفت: حوزه گردشگری، ایران‌هراسی را از بین می‌برد.

عزت الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، سیدعزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ۱۶ دی‌ماه در شورای توسعه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: آینده اقتصادی ما به رونق گردشگری به‌عنوان صنعتی پاک وصل است و نمی‌توان تنها با تکیه بر نفت مسائل را پیش برد.

وی با اشاره به برداشتن روادید ورود به ایران برای برخی کشورها تأکید کرد: حوزه گردشگری، ایران‌هراسی را از بین می‌برد. جاذبه‌های گردشگری بسیاری داریم که با سرمایه‌گذاری، جهشی در رونق گردشگری ایجاد خواهد شد.

ضرغامی اظهار کرد: با توجه به جایگاه ویژه‌ای که خراسان‌جنوبی در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دارد، درخواست‌های مطرح شده در جلسه را پیگیری خواهم کرد. هر چند با کمبود و محدودیت‌ اعتباری رو‌به‌رو هستیم ولی تلاش می‌کنم در هیئت دولت برای خراسان‌جنوبی در حوزه اعتبارات به اصطلاح ریش‌سفیدی کنم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تأکید بر اینکه خیلی از کارها با همدلی پیش می‌رود، ادامه داد: این موضوع یکی از ویژگی‌های مکتب شهید سلیمانی است و به حق ایشان سردار دل‌ها نام گرفت.

وی بیان کرد: سرداران شهیدی چون شهید کاوه و شهید ناصری از فرزندان خراسان‌جنوبی مظهر مدیریت مؤثر جهادی و انقلابی و الگو در کشور هستند که این نکته را براساس ارتباطاتی که با این بزرگان داشتم، مطرح می‌کنم. مدیران ضعیف به اندازه امکانات کار می‌کنند، اما در مرام و مدیریت شهید کاوه «نمی‌توانیم» و «نمی‌شود» معنا نداشت که در مشکلات امروزه جامعه هم باید این موضوع را مدنظر قرار دهیم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تصریح کرد: اکنون سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری مقرون به صرفه است و برداشتن موانع از پیش پای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی باید مورد توجه باشد در همین راستا تاکنون از مسیر ۵۰ پروژه، موانع برداشته شده است.

ضرغامی بیان کرد: برای بسیاری از گردشگران جاذبه‌های تاریخی و تمدنی بیش از هر جاذبه دیگری ارزشمند است و خراسان‌جنوبی در این زمینه پرظرفیت است.

انتهای پیام
captcha