دانشجویان و اساتید یزدی یاد شهدای حادثه کرمان را گرامی داشتند
کد خبر: 4192538
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳

دانشجویان و اساتید یزدی یاد شهدای حادثه کرمان را گرامی داشتند

مراسم بزرگداشت شهدای مظلوم حمله تروریستی به زائران شهید حاج قاسم سلیمانی همراه با اعلام انزجار دانشگاهیان دانشگاه یزد از جنایات تروریست‌ها در مسجد امام حسین(ع) این دانشگاه برگزار شد.

محمدحسن تولائی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه یزدبه گزارش ایکنا از یزد، مراسم بزرگداشت شهدای مظلوم حمله تروریستی به زائران شهید حاج قاسم سلیمانی همراه با اعلام انزجار دانشگاهیان دانشگاه یزد از جنایات تروریست‌ها در مسجد امام حسین(ع) این دانشگاه برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمدحسن تولائی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه یزد، امروز، در این مراسم ضمن تسلیت شهادت زائران مظلوم در مسیر گلزار شهدای کرمان در سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی گفت: در قرآن کریم بر بعضی از موارد مختلف با توجه به اهمیت آن تأکید زیادی شده که یکی از این مسائل، بحث شناخت دشمن است.

تولائی اضافه کرد: اگر انسان به درستی دشمن خود را نشناسد، قطعاً همان دشمن مسیر انسان را سد خواهد کرد و از رسیدن به اهداف عالیه باز می‌دارد. دشمن کنونی ما با انجام این عملیات ددمنشانه، به دنبال ضربه زدن و ایجاد رعب و وحشت در بین مردم است، تا با ایجاد ترس، اذهان را منحرف و دچار تردید کنند.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) با تأکید بر خداشناسی گفت: حضرت محمد(ص) می‌فرماید:‌ «اَلا وَ اِنَّ اَعْقَلَ النّاسِ عَبْدٌ عَرَفَ رَبَّهُ فَاَطاعَهُ وَ عَرَفَ عَدُوَّهُ فَعَصاهُ...» بدانيد كه عاقل‌ترين مردم كسى است كه پروردگارش را بشناسد و از او پيروى كند، دشمنان خدا را بشناسد و از آنان نافرمانى كند. اگر انسان خدا را خوب نشناسد در برخی از تکالیف دچار سستی و تردید خواهد شد.

تولائی اظهار کرد: اگر اهل بیت عصمت و طهارت با آن جایگاهی که دارند، همواره به عبادت و بندگی می‌پردازند به دلیل شناخت خوب خدا و معرفت زیاد است.

وی با اشاره به اینکه بدترین انسان‌ها، انسان منافق است بیان کرد: آنها به ظاهر اهل دین و دیانت و نماز هستند اما در خلوت انسان دیگری می‌شوند. ما باید با معرفت باشیم تا توطئه‌های دشمن را بشناسیم و در مقابلش صف‌آرایی کنیم و اجازه ندهیم دشمن به اهدافش برسد.

انتهای پیام
captcha