حادثه تروریستی کرمان حلقه‌ای از زنجیره دشمن برای مقابله با نظام است
کد خبر: 4192650
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰
حجت‌الاسلام منتظری:

حادثه تروریستی کرمان حلقه‌ای از زنجیره دشمن برای مقابله با نظام است

رئیس دیوان عالی کشور با بیان اینکه این جریانی که در روز ولادت حضرت زهرا(س) در مسیر زیارت سردار سلیمانی اتفاق افتاد حلقه‌ای از زنجیره‌ای است که دشمن برای مقابله با نظام اجرا کرده است، گفت: هیچ حادثه گذشته‌ای در تاریخ انقلاب از لحاظ تعداد و نوع شهدا مانند حادثه کرمان نبود.

منتظری رئیس دیوان عالی کشوربه گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری، رئیس دیوان عالی کشور عصر امروز، ۱۷ دی‌ماه در مراسم گرامیداشت شهدای حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان، که در مصلی کرمان برگزار شد، ضمن تسلیت به خانواده شهدای حادثه تروریستی کرمان و قرائت آیه ۳۹ سوره حج، گفت: تقابل بین حق و باطل در طول تاریخ ثبت شده و قرآن نیز بخش‌هایی از این تقابل از زمان خلقت بشر تا زمان نزول قرآن را برای بشریت عنوان کرده تا تابلویی برای همه انسان‌ها باشد.

وی با برشمردن تقابل‌های مختلف در طول تاریخ و بیان اینکه این تقابل همچنان ادامه دارد، افزود: انقلاب اسلامی ایران با محتوای اسلامی و مبانی الهی و قرآنی از سوی امام راحل بنا نهاده شد و ما شاهد بودیم که دنیای استکبار با تمام توان برای تقابل با نظام جمهوری اسلامی جلو آمد و به دنبال شکست انقلاب بودند. آنها گروه‌های منافقین را شکل داده و جنایاتی مرتکب شدند که ما در صحنه‌های به وجود آمده از سوی داعش شاهد بودیم. منافقین جنایاتی مرتکبی شدند مانند سر بریدن، پوست کندن و... مردم عادی تنها به این دلیل که طرفدار نظام بودند.

حجت‌الاسلام منتظری با بیان اینکه دشمن با جریاناتی که راه انداخت موفق نشد نظام را شکست دهد لذا همه قدرت‌های عالم به حمایت از صدام به میدان آمدند اما موفق نشدند، تصریح کرد: سرانجام صدام را مشاهده کردید. با رشادت ملت ایران، جنگ به پایان رسید اما توطئه دشمن پایان نیافت و با انواع دشمنی‌ها و جنگ نظامی، سایبری و جنگ فرهنگی از طریق فضای مجازی اقدام کردند.

وی ادامه داد: هر روز تاریخ انقلاب به نحوی با تقابل و جنگ با دشمن رو به رو بود و به شکل‌های مختلف تلاش کردند نظام را شکست دهند اما مردم ایران مردانه در میدان بودند و هر کجا لازم بود برای مقابله با دشمن به میدان آمدند. این جریانی که در روز ولادت حضرت زهرا(س) در مسیر زیارت سردار سلیمانی اتفاق افتاد حلقه‌ای از زنجیره‌ای است که دشمن برای مقابله با نظام اجرا کرده است.

رئیس دیوان عالی کشور بیان کرد: این حادثه کرمان بسیار سخت و جانخراش و دارای ویژگی‌هایی است که در هیچ یک از حوادث پیشین انقلاب نظیر ندارد و هیچ حادثه گذشته‌ای از لحاظ تعداد و نوع شهدا مانند حادثه کرمان نبود. ایادی خونخوار صهیونیست جنایتکار آن کاری که در غزه انجام می‌دهند در کرمان نیز انجام دادند. بیش از ۹۰ نفر شهید و بیش از ۲۰۰ نفر مجروح شدند و در بین شهدا از کودکان یک ساله بودند و تعداد زیادی از شهدا بانوان بودند.

وی با بیان اینکه حادثه کرمان برای همه آزادی‌خواهان جهان حادثه تلخی بود البته همه این شهدا در جایگاه ارزشمندی قرار گرفتند اما تحمل این مصیبت برای خانواده شهدا و مردم سخت است، خطاب به خانواده شهدا، گفت: آفرین بر شما مردمی که در اوج مصیبت دست از قرآن، اسلام، نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه بر نمی‌دارید. خانواده شهدا درخواست دیدار رهبر معظم انقلاب را دارند که حتماً این موضوع را از دفتر معظم‌له پیگیری می‌کنم و امیدوارم به زودی این دیدار محقق شود.

حجت‌الاسلام منتظری تصریح کرد: شهید سلیمانی یک سرباز ولایت بود که دنیا را تکان داد و وجودش برای دشمن آنقدر در جریان سیاسی منطقه مهم و اثرگذار بود که نقشه ترور او را کشیدند. حاج قاسم هم حیات و زندگی‌اش و هم شهادتش و هم زائرانش برای دشمن خطرناک هستند و دشمن می‌خواهد این مکتب و راه را خاموش کند اما کور خوانده و موفق نمی‌شود.

وی با اشاره به ایجاد داعش توسط آمریکا برای مقابله با جمهوری اسلامی و نقش حاج قاسم در نابودی داعش، افزود: حاج قاسم تمام وجودش برای دفاع از ارزش‌های نظام و انقلاب بود او به شهادت رسید اما راه و مکتبش برای ما درس است و تک تک ما مرهون شهید سلیمانی هستیم.

رئیس دیوان عالی کشور با بیان اینکه انتظار ما از دستگاه‌های امنیتی این است که برای چنین مراسمی رعایت بیشتر برای جمعیت داشته باشند و مطالعات امنیتی خود را افزایش داهند تا دیگر شاهد اینگونه حوادث نباشیم، ادامه داد: البته نیروهای امنیتی و اطلاعاتی تمام توان خود را به کار بسته بودند. همچنین نسبت به پیگیری این قضیه دستگاه‌ها تلاش می‌کنند و سر نخ‌هایی به دست آمده که امیدواریم زودتر به نتیجه برسد.

حجت‌الاسلام منتظری در پایان با اشاره به تعیین تکلیف شدن پرونده جنایت تروریستی شیراز، اظهار کرد: پرونده‌های حادثه کرمان نیز باید سریع‌تر تهیه و به دستگاه قضایی ارسال شود و دستگاه قضایی نیز باید با قاطعیت اقدام کند و فاجعه آفرینی پاسخ سختی به دنبال خواهد داشت.

خبرنگار، عطیه باقری چاروک

انتهای پیام
captcha