القای ناامیدی و عدم توانایی؛ راهبرد قدرت‌های استکباری
کد خبر: 4192885
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۹
رئیس جامعه المصطفی بیان کرد:

القای ناامیدی و عدم توانایی؛ راهبرد قدرت‌های استکباری

رئیس جامعه المصطفی العالمیه گفت: راهبرد قدرت‌های استکباری القای ناامیدی و عدم توانایی در ملت‌های جهان است.

علی عباسی، رئیس جامعه المصطفی العالمیه

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعه المصطفی العالمیه شامگاه دوشنبه ۱۸ دی‌ماه در دیدار رئیس مرکز اسلامی ژوهانسبورگ آفریقایی جنوبی ضمن محکوم کردن اقدام تروریستی گلزار شهدای کرمان اظهار کرد: برخی قدرت‌های جهان تلاش می‌کنند به همه ملت‌ها احساس ناتوانی و عدم استقلال را تحمیل کنند. این سیاست دوران استعمار و پس از آن، روحیه خودباوری ملت‌ها را نشانه گرفته است. 

وی افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به این باور دست یافت که علی‌رغم همه مشکلات و فشار‌ها می‌تواند روی پای خود بایستد و البته در این مسیر، از همراهی کشور‌های دوست در آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین برخوردار هستیم که می‌توانیم با نگاه برادرانه، مسیر پیشرفت را طی کنیم.

رئیس جامعه المصطفی در بخش دیگری از سخنان خود به معرفی برخی پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف علمی در چند دهه اخیر به ویژه در حوزه بهداشت و سلامت پرداخت و گفت: ظرفیت‌های علمی بسیار خوبی در کشور‌های در حال توسعه وجود دارد که مورد غفلت قرار گرفته است و می‌تواند زمینه همکاری‌های علمی و دانشگاهی میان این کشور‌ها را فراهم آورد؛ لذا جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد دستاورد‌های خود در عرصه‌های مختلف را در اختیار مراکز علمی و دانشگاهی کشور‌های دوست از جمله کشور آفریقای جنوبی قرار دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی به معرفی جامعه المصطفی پرداخت و با اشاره به تحصیل ده‌ها هزار طلبه و دانش‌پژوه از بیش از 130 ملیت در این مرکز علمی، اظهار کرد: المصطفی به عنوان یک دانشگاه بین‌المللی و عضو اتحادیه‌های معتبر دانشگاهی، آموزش‌های خود را با دو شیوه حضوری و مجازی ارائه می‌کند.

وی افزود: هم اکنون بیش از ۱۶۰ رشته، گرایش و مقطع در سه محور اصلی علوم اسلامی، علوم انسانی- اسلامی و زبان و فرهنگ‌شناسی توسط المصطفی ارائه می‌شود و در کنار آن، مؤسسه آموزش‌های کوتاه مدت و فرصت‌های مطالعاتی جامعه المصطفی نیز سالانه میزبان هزاران استاد، دانشجو و پژوهشگر از سراسر جهان است.

استاد جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به امضای بیش از 300 قرارداد همکاری میان جامعه المصطفی و مراکز علمی و دانشگاه‌های ایران و سایر نقاط جهان، ادامه داد: المصطفی با توجه به این قرارداد‌ها در کنار رشته‌های اصلی خود، برخی دیگر از رشته‌ها را با همکاری دانشگاه‌های دیگر برگزار می‌کند که راه‌اندازی دانشگاه پرستاری در سیرالئون با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ایران نمونه‌ای از آن به شمار می‌آید. امیدواریم بتوانیم در آینده، در دانشگاه‌های آفریقای جنوبی این فعالیت را آغاز کنیم.

در ادامه نیز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالله حسینی، رئیس مرکز اسلامی ژوهانسبورگ از خدمات ارزشمند جامعه المصطفی در اقصی نقاط دنیا به ویژه آفریقای جنوبی تقدیر و تشکر و گزارشی از فعالیت‌های مرکز اسلامی ژوهانسبورگ ارائه کرد.

انتهای پیام
captcha