حادثه تروریستی کرمان نتیجه خشم دشمن صهیونیستی است
کد خبر: 4192915
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۰
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی همدان:

حادثه تروریستی کرمان نتیجه خشم دشمن صهیونیستی است

حجت‌الاسلام والمسلمین جلال سبحانی گفت: اسرائیل با اقدام جنایتکارانه خود در حادثه کرمان، اوج عصبانیت خود را از دست نیافتن به اهدافش از جنگ غزه نشان داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین جلال سبحانی، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی همدانحجت‌الاسلام والمسلمین جلال سبحانی، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی همدان، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی، نظام اسلامی و مردم بزرگ ایران، دشمنان فراوانی دارند، اما از این بین دو دشمن بیشترین حجم کینه را در حق مردمان این دیار به خود اختصاص داده‌اند، اظهار کرد: دیگر دشمنان نیز، در حقیقت در شمار اعوان و انصار این دو دشمن غدار به حساب می‌آیند. در این بين سردار بزرگ و پرافتخار ایرانیان، سپهبد شهید سلیمانی عزیز، هم برای اسرائیل و هم امریکا دردسرهای فراوانی ایجاد کرده بود که ثمره آن را در این روزها می‌بینیم.

وی افزود: حال و روز اسفناک اسرائیل پس از عملیات شگفتی‌آفرین طوفان‌ الاقصی که یکی از مقامات بلندپایه اسرائیل از آن به عنوان بزرگترین چالش تاریخ اسرائیل نام برد، به گفته بسیاری از تحلیل‌گران جهان، حاصل تلاش‌ها و ابتکارات سردار سلیمانی است که با اقدامات گوناگون خود، توان و سطح مقابله مردم فلسطین را که در قالب حماس بروز و ظهور یافته است، هم از نظر کمی و هم کیفی به گونه‌ای شگفت‌انگیز ارتقا داد.

سبحانی گفت: امروز می‌بینیم رژیم نامشروع صهیونیستی در مخمصه‌ای گرفتار آمده که هیچ راه چاره‌ای برای برون‌رفت از آن نمی‌یابد، بنابراین بسیار طبیعی است که رژیم کودک‌کش و جنایتکار اسرائیل، در دشمنی با سردار بزرگ ما چنان خشمگین باشد که دیوانه‌وار به اقداماتی تا حد به شهادت رساندن زائران آن سردار دل‌ها که همگی غیرنظامی و مردم عادی بودند، چنگ زند.

وی به امریکا به عنوان دشمن اصلی نظام و مردم ما اشاره و تصریح کرد: شهید سلیمانی کار را آنچنان برای نیروهای تروریست و متجاوز امریکایی در منطقه دشوار ساخته بود که ترامپ به عنوان عنصری ساده لوح در میان سیاستمداران امریکایی، به صراحت از نقش سردار عزیز در مواجهه و مقابله با امریکا در منطقه سخن گفت و در توجیه ترور شهید طریق القدس، بر همین موضوع تأکید کرد. بنابراین علت دشمنی، کینه ورزی و خشم این دو ابر جنایتکار عالم از شهید سلیمانی و هر آنچه که به ایشان مربوط می‌شود، به خوبی آشکار و هویدا است.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی همدان با بیان اينکه کمترین تردیدی در نقش اسرائیل و امریکا در حادثه کرمان وجود ندارد، افزود: تنها بحث بر سر نقش مستقیم و یا غیرمستقیم این دو ابر جنایتکار عالم است که خیلی نمی‌تواند، در اصل مسئله چیزی را تغییر دهد. صرف نظر از مشابهت‌های ظاهری حادثه کرمان با حوادث غزه، یعنی کشتن مردم بی‌گناه و بی‌دفاع در هر دو واقعه، به ویژه کشتار جنایتکارانه زنان و کودکان و نیز ابراز شادمانی برخی مقامات آن رژیم نامشروع از حادثه کرمان در فاصله‌ای اندک از وقوع فاجعه، مسئله مهم این است که اولاً بنا به اعتراف هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ، به عنوان دو مقام بلندپایه امریکایی، داعش از روز نخست، توسط امریکا و برای مقابله با روسیه در افغانستان به وجود آمد.

وی ادامه داد: علاوه بر این داعش در ذات خود، علی‌رغم اینکه عنصر اصلی و ادعایی‌اش مسئله جهاد است، در طول تاریخ پیدایش خود تاکنون، نه تنها هیچ‌گونه تعارض و مقابله‌ای با امریکا و اسرائیل به عنوان دو دشمن اصلی مسلمانان از خود نشان نداده است، بلکه همواره عملیات‌ها و اقدامات نظامی‌اش مستقیماً علیه نیروها، کشورها و گروه‌هایی بوده است که دشمنان اصلی امریکا و اسرائیل به شمار می‌آیند و نوک پیکان حملات داعش همواره ایران، سوریه و گروه‌های مقاومت را نشانه رفته است و این به خوبی نشان می‌دهد که داعش همواره در راستای اهداف امریکا و اسرائیل عمل کرده و تمام همت، انرژی و اقداماتش علیه دشمنان اصلی امریکا و اسرائیل مصروف گشته است.

سبحانی اضافه کرد: آن‌گونه که بسیاری از صاحب نظران جهانی به درستی تحلیل کرده‌اند، در مقطع کنونی هدف اسرائیل و شخص نتانیاهو، درگیر کردن مستقیم ایران در جنگ غزه و در نتیجه مقابله آمریکا با ایران و گروه‌های مقاومت منطقه با هدف جان سالم به در بردن شخص نتانیاهو از مشکلات داخلی و خارج کردن اسرائیل از مخمصه‌ای است که در غزه گرفتار آن شده و تاکنون جنگی را که خود شروع کرد، حداقل از لحاظ حیثیتی باخته است و به هیچ یک از اهداف اعلام شده اولیه خود نیز نرسیده است.

وی در پایان اظهار کرد: بنابراین بسیار طبیعی است که تصمیم گیران کشور در این مقطع، در دام نقشه شوم اسرائیل نلغزیده و در جهت اهداف شوم سران جنایتکار این رژیم پلید گام بر نخواهند داشت و مثل گذشته با درایت و تدبیر، ضربات سهمگین انتقامی خود را در مقطع مناسب و با شیوه‌ای دقیق و حساب شده بر پیکر این رژیم که انشاالله نفس‌های آخر خود را می‌کشد، وارد خواهند آورد و البته مردم ما هم، ضمن حفظ خشم مقدس خود علیه جنایتکاران بین‌المللی یعنی امریکا و اسرائیل، به تصمیمات مدبرانه دست‌اندرکاران امر احترام گذاشته و به تدبیر و درایت نظام اعتماد خواهند کرد.

انتهای پیام
captcha