ترویج فعالیت‌های قرآنی در اولویت امور قرار دارد
کد خبر: 4193267
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۲

ترویج فعالیت‌های قرآنی در اولویت امور قرار دارد

مدیرکل ارشاد گیلان گفت: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در دوره مدیریتی جدید، توجه فزون‌تر به قرآن و عمل به آموزه‌های کلام نورانی الهی را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است.

دیدار مدیرکل ارشاد گیلان با پیشکسوت قرآنی استان

به گزارش ایکنا از گیلان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل ارشاد استان، امیرحسین طاهری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با حضور در منزل محمود ذات‌پرور، پیشکسوت قرآنی استان، اظهار کرد: هراندازه برای فعالیت‌های مرتبط با قرآن تلاش کنیم، نتوانسته‌ایم حق مطلب را ادا کرده و فضا برای کوشش‌های بیشتر، همچنان وجود دارد.

دبیر کارگروه تبلیغ و ترویج قرآن کریم استان افزود: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در دوره مدیریتی جدید، توجه فزون‌تر به قرآن و عمل به آموزه‌های کلام نورانی الهی را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است.

طاهری با یادآوری اینکه در بخش بودجه نیز به مساجد و فعالیت‌های قرآنی توجه ویژه داریم، گفت: معتقدم مسجد، پایگاه مردمی است و باید محل رجوع مردم باشد و بر این مبنا همه برنامه‌ها باید با محوریت مسجد و فعالیت‌های قرآنی صورت گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با قدردانی از تلاش‌های استاد ذات‌پرور برای توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی در استان، پرورش خیل عظیمی از شاگردانی که امروز اقدام به برپایی کرسی‌های تلاوت قرآن و محافل انس با قرآن می‌کنند را از برکات کوشش‌های این استاد پیشکسوت دانست که نزد پروردگار متعال، دارای اجر است.

محمود ذات‌پرور، پیشکسوت قرآنی گیلان نیز در این دیدار، با اظهار خرسندی از حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، حمایت‌های مسئولان را دلگرمی برای توسعه فعالیت‌های قرآنی دانست.

گفتنی است، حاج محمود ذات‌پرور از استادان برجسته قرآن است که حدود نیم قرن به آموزش و تدریس کلام الهی وحی اهتمام دارد. محفل قرآنی ایشان در مسجد بادی الله رشت و همچنین محافل قرآنی دیگر در سایر نقاط رشت و نیز شهرستان‌های استان، زبانزد فعالان قرآنی است که پیوسته اکثریت مشتاقان کلام وحی، در این محافل حضور می‌یافتند. محمود ذات‌پرور شاگردان بسیاری پرورش داده که آنان، هم اینک در زمره اساتیدی هستند که محافل قرآنی زیادی در استان برپا می‌کنند.

انتهای پیام
captcha