پویش کتابخوانی «دلبری دلبران» برگزار می‌شود
کد خبر: 4193593
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۸
به همت انتشارات مهرستان

پویش کتابخوانی «دلبری دلبران» برگزار می‌شود

انتشارات مهرستان پویش کتابخوانی خانواده را با محوریت کتاب «دلبری دلبران» از سالروز میلاد حضرت زهرا(س) تا ولادت حضرت علی(ع) برگزار می‌کند.

سیداحمد حسینی مدیر انتشارات مهرستانسیداحمد حسینی، مدیر انتشارات مهرستان در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان از برگزاری پویش کتابخوانی خانواده با محوریت کتاب «دلبری دلبران» نوشته حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی خبر داد و اظهار کرد: این پویش از سالروز میلاد حضرت زهرا(س) تا ولادت حضرت علی(ع) یعنی از روز زن تا روز مرد که می‌توان آن را ایام خانواده در نظر گرفت، اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: علاقه‌مندان پس از تهیه کتاب و مطالعه آن می‌توانند با مراجعه به سایت www.ketabiq.com و کلیک بر روی بنر پویش کتابخوانی «دلبری دلبران»، شماره همراه خود را وارد و با پاسخ به پرسش‌ها در این پویش شرکت کنند.

مدیر انتشارات مهرستان با بیان اینکه امسال برای اولین بار پویش کتابخوانی خانواده را برگزار می‌کنیم، گفت: در طول چهار سال گذشته، به‌صورت پیاپی در ایام عید غدیر، پویش‌هایی برای مخاطب کودک و نوجوان برگزار کرده‌ایم؛ اما از سال جاری قصد داریم پویش کتابخوانی در حوزه خانواده را در ایام ولادت حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع) برگزار کنیم و در سال‌های آینده نیز آن را ادامه دهیم. پویش‌های کتابخوانی با محوریت خانواده، نه فقط حوزه همسرداری، بلکه موضوعات متنوع دیگر شامل تربیت فرزند، روابط همسران، معضلات روابط و... را نیز دربرمی‌گیرد.

وی در خصوص هدف از برگزاری این پویش بیان کرد: پویش‌ها، سروصدا و هیاهویی برای بهتر و بیشتر دیده شدن فضای کتاب و کتابخوانی ایجاد می‌کنند و سبب جذب مخاطبان بیشتر می‌شوند. تعیین جایزه، زمان خاص برگزاری پویش و موضوع کتاب نیز موجب گسترش فرهنگ کتابخوانی و دیده شدن هرچه بیشتر کتاب می‌شود. انتشارات نیز می‌تواند تعداد بیشتری از کتاب را بفروشد و به دست مخاطبان برساند. درواقع، بهتر و بیشتر دیده شدن نشر و کتاب‌ها از جمله تأثیرات برگزاری پویش‌هاست و ما بارها آن را تجربه کرده‌ایم. همچنین پویش به مرور باعث شکل‌گیری باشگاهی از مخاطبان می‌شود که با حال و هوای موضوعات، ژانر، کتاب‌ها و نویسندگان ما آشنا هستند.

پویش کتابخوانی «دلبری دلبران»

حسینی در معرفی کتاب «دلبری دلبران» گفت: محوریت این کتاب، موضوع همسرداری است و در آن به مهارت‌های ارتباطی همسران، مراقبت‌ها و تعهدات زوجین نسبت به یکدیگر و همچنین «من‌»‌هایی که در ازدواج تبدیل به «ما» می‌شوند، با رویکرد قرآنی و تمثیلی پرداخته شده است.

وی با بیان اینکه «دلبری دلبران» بر اساس سه فصل اصلی تدوین شده است، افزود: در فصل اول، در خصوص جایگاه و اهمیت خانواده و جایگاه زن و مرد در آن براساس آیات و روایات اسلامی صحبت شده است. در فصل دوم به پنج رکن اساسی زندگی شامل ایمان، محبت، احترام، گذشت و اعتماد پرداخته می‌شود و فصل سوم نیز به مهارت‌های تحکیم بنیان خانواده شامل مهارت‌های شناختی، رفتاری، رشد معنوی و مهارت‌های توجه به جسم می‌پردازد.

مدیر انتشارات مهرستان یادآور شد: ما 30 جلد کتاب دیگر نیز در موضوع مهارت‌های همسرداری منتشر کرده‌ایم؛ برای مثال کتاب‌های «دل به دل راه داره» و «قرار عاشقی» از جمله کتاب‌های ما در خصوص انتخاب همسر است. «به وقت صمیمیت»، «حیاط خلوت زندگی»، «ویروس‌های ارتباط» و «موریانه‌ها آرام‌اند» نیز از جمله کتاب‌های مهرستان در خصوص روابط زوجین و معضلات و مسائل آنهاست که هر کتاب‌ بر موضوعات متنوعی شامل مهارت‌ها و خطاهای شناختی، خشم و... متمرکز شده است.

وی با اشاره به محورهای اصلی انتشارات مهرستان در حوزه چاپ کتاب تصریح کرد: دو محور اساسی این نشر شامل کتاب بزرگسال و کتاب کودک و نوجوان است. در بخش بزرگسال به کتاب‌های مهارتی و ادبیات بزرگسال در فضای خانواده می‌پردازیم. در بخش کودک و نوجوان نیز دو محور اهل بیت(ع) و کتاب‌های عمومی پیگیری می‌شوند. روابط زوجین و آنچه به فضای خانواده و روابط همسران مربوط می‌شود نیز از اولویت‌های جدی ما در انتشارات مهرستان است.

یادآور می‌شود، شرکت در این پویش با جوایز نقدی و غیرنقدی همراه است و علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی انتشارات مهرستان به نشانی www.book.mehrestan.ir و یا به شناسه bookmehrestan@ در پیام‌رسان‌های داخلی مراجعه کنند.

زهرا مظفری‌فرد

انتهای پیام
captcha