ویژگی‌های شهید سلیمانی را در قالب هنر به مردم نشان دهید
کد خبر: 4193659
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰
فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان:

ویژگی‌های شهید سلیمانی را در قالب هنر به مردم نشان دهید

نعمت‌الله باقری گفت: امروز کاری که شما جامعه هنری لرستان باید انجام دهید این است که ویژگی‌های شهید سلیمانی را در قالب هنر به جامعه و مردم نشان دهید.

سردار نعمت اله باقری فرمانده سپاه لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، نعمت‌الله باقری، فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان، ۲۳ دی‌ماه در آیین اختتامیه چهارمین همایش «راه سلیمانی» که در سالن شهید آوینی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برگزار شد، ضمن تبریک حلول ماه مبارک رجب اظهار کرد: در چهارمین سالگرد سرلشکر شهید سلیمانی هستیم، روز اولی که ایشان شهید شدند مقام معظم رهبری فرمودند شهادت سردار سلیمانی برای دشمن خطرناک‌تر است، امروز وقتی دشمنان جامانده و زخم‌خورده از شهید سلیمانی و یارانش و کسانی که در مکتب ایشان درس گرفتند دست به ترور زنان و فرزندان در چهارمین سالگرد شهید سلیمانی می‌زنند این حرف ایشان را بهتر درک می‌کنیم.

وی ادامه داد: آن کلام امام خمینی(ره) که فرمودند راه قدس از کربلا می‌گذرد، امروز در اربعین و سالگرد شهید سلیمانی اتفاق می‌افتد و دشمنان فکر می‌کنند که با این اقدامات کوردلانه، مردم ایران اسلامی که ۲۲۰ هزار شهید را تقدیم انقلاب کرده‌اند را از نظام جمهوری اسلامی دلسرد می‌کنند، اما شاهد هستیم بعد از ترور سیل جمعیت به سمت گلزار شهدای کرمان افزایش پیدا می‌کند که نشان می‌دهد ملت ما، ملت امام حسین(ع) و شهادت است.

باقری افزود: خوب است بدانیم چه اتفاقی افتاده که یک فرد در سایه ویژگی‌هایی مانند ایمان به خدا، اخلاص، ایمان به انقلاب و در جهاد با نفس و دشمن به اندازه‌ای قد می‌کشد که نائب امام زمان(عج) از او به عنوان مکتب یاد می‌کند.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان بیان کرد: در کنار تمام ویژگی‌هایی مانند اخلاص، مردم‌داری، مبارزه با استکبار  و... حفظ کرامت انسانی مهم‌ترین ویژگی سردار دل‌ها  بود و این نشان می‌دهد که چرا مقام معظم رهبری از شهید سلیمانی به‌عنوان مکتب یاد می‌کنند که اثرات آن‌را امروز در منطقه می‌بینم.

وی با اشاره به اینکه دشمن دنبال خاورمیانه‌ای بزرگ بود که در منطقه رقم بزند اما شهید سلیمانی آن‌را به محور مقاومت تبدیل کرد و در ۲۰ سال فعالیت این محور را در مقابل دشمن رقم زد، تصریح کرد: بحث ارتباط و تعامل بین گروه‌های مقاومت درس دیگر مکتب شهید سلیمانی بود که همه در یک صف در مقابل دشمن قرار بگیرند.

باقری بیان کرد: امروز اگر یمن محکم و استوار در مقابل استکبار ایستاده و بعد از بمباران‌های چند روز پیش که ۷۰ نقطه را زدند اعلام می‌کند تا زمانی که محاصره غزه شکسته نشود مقاومت را ادامه خواهیم داد، امروز اگر حماس مقاومت کرده و عملیات هفتم اکتبر را رقم می‌زند و حشدالشعبی عراق به پایگاه آمریکایی حمله می‌کند و قدرت مقابله ندارد، اگر در لبنان یک گروه مقاومت در مقابل آمریکا و اسرائیل می‌ایستد و اگر دفاع وطنی سوره تشکیل شده، درس گرفته از مکتب شهید سلیمانی است.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان گفت: امروز شهید سلیمانی یک فرمانده نیست بلکه برای دنیا یک اسطوره است و تنها متعلق به ایران نیست بلکه متعلق به محور مقاومت، آزادی‌خواهان جهان و کسانی که مقابله با استکبار را در اولویت راه و مسیر خود قرار دادند بوده و متعلق به زمان و مکان خاص نیست.

وی بیان کرد: امروز کاری که شما جامعه هنری لرستان باید انجام دهید این است که ویژگی‌های شهید سلیمانی را در قالب هنر به جامعه و مردم نشان دهید.

باقری تصریح کرد: ۸۰ ویژگی را در وجود شهید سلیمانی در مقاله و‌ کتب مختلف برداشت کردم، اما اخلاص شهید سلیمانی شاخص بود، وقتی در تشییع  پیکر شهید نگاه می‌کنیم که هر تیپ شخصیتی در این زمان عزادار بودند، یکی از ویژگی‌هایی که امروز دلدادگان جهان برای او آمدند اخلاص سردار دل‌ها بود.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان ادامه داد: ویژگی برجسته دیگر شهید سلیمانی ولایت‌مداری بود و هیچ وقت در برابر فرامین مقام معظم رهبری دلیل بر اجرای مأموریت نخواسته است، آن چیزی که امروز برخی از خواص ما در شناخت این جایگاه مشکل دارند، عوام ما خیلی بهتر از خواص ما این جایگاه را می‌شناسند، امروز دشمنان روی جدا کردن صف مردم از انقلاب و نظام تلاش می‌کنند.

وی بیان کرد: در دوران ۴۵ ساله شرایط سختی بر ملت ما گذشته است که امامین انقلاب ما را از این پیچ‌های خطرناک گذراندند؛ امروز باید نقش ولایت را در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی همانند شهید سلیمانی، بدانیم و بدون چون و چرا گوش به فرمان باشیم.

باقری بیان کرد: سومین ویژگی شاخص سردار سلیمانی، مردم‌داری و توجه به مردم توسط این شهید بود، همه ما در دوران خدمت ایشان نقششان را در خدمت به مردم دیدیم، علی‌رغم اینکه مأموریت‌های برون‌مرزی داشتند، اما همواره در کنار و خدمت مردم بود و امروز مردم ما به این فرماندهان و خواص نیاز دارند.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان گفت: مردم ما در جمهوری اسلامی ایران در مقابله با منافقین، دفاع مقدس و... همواره در کنار نظام و رهبری در مقابله با دشمن ایستادند و یکی از مهمترین موضوعاتی که در کنار جایگاه ولایت در مقابل همه مشکلات پیروز بودند، هر دولت به جای نظام جمهوری و ملتی به جای ملت ایران بود در این محاصره ۴۵ ساله کم آورده بود، امروز مسئولان ما باید جایگاه مردم را بشناسند و به آنها ارج دهند.

انتهای پیام
captcha