دشمنان ساختار جمهوری اسلامی ایران را تحمل نمی‌کنند
کد خبر: 4193903
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۱

دشمنان ساختار جمهوری اسلامی ایران را تحمل نمی‌کنند

استاندار کرمان با بیان اینکه دشمن کینه‌توزی داریم که ساختار جمهوری اسلامی ایران را تحمل نمی‌کند و دائم در حال تلاش برای ضربه‌ زدن است، گفت: دشمن از شهید سلیمانی، نام، راه و زائران او ترس دارد. بعد از شهادت سردار سلیمانی گروه‌های مختلفی از آزادگان و اقصی نقاط جهان برای ادای احترام به کرمان می‌آیند و دشمن این امر را بر نمی‌تابد.

محمد مهدی فداکار استاندار کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان امروز، ۲۴ دی‌ماه در جلسه شورای اداری استان با تشکر از نیروهای امدادی و بیمارستانی برای کمک به مجروحان تروریستی و همچنین از مدیران استان برای دیدار با خانواده شهدای تروریستی کرمان، گفت: حادثه تروریستی کرمان بسیار تلخ بود و عمدتاً بانوان و کودکان به شهادت رسیدند که دل همه مردم را سوزاند. حادثه کوچکی نبود که به سادگی از آن گذشت و باید کمک کنیم تا تلخی این حادثه کمتر شود.

وی با بیان اینکه شهدای حادثه تروریستی کرمان انسان‌های خاصی بودند، افزود: اکثریت خانواده شهدای تروریستی قشر متوسط رو به پایین جامعه بودند که این امر وظیفه ما را برای خدمت‌رسانی به مناطق محروم شهر سنگین‌تر می‌کند و نشان داد در محلاتی که اصلاً فکر نمی‌کنیم، چه انسان‌های بزرگی زندگی می‌کنند.

استاندار کرمان افزود: بعضی سعی کردند در این حادثه عقده‌‌های خود را نسبت به دستگاه‌ها و اشخاص نشان دهند و به دنبال نون خود در خون بودند. حمله به نیروهای متصدی حفظ امنیت بدترین کار است و حتی بعضی‌ها نسبت به شهدای این حادثه موضع‌گیری کردند که با آنها برخورد شد.

وی با اشاره به اقداماتی که برای حفظ امنیت مردم انجام شده، تصریح کرد: ما دشمن کینه‌توزی داریم که ساختار جمهوری اسلامی ایران را تحمل نمی‌کند. جمهوری اسلامی ماهیت رژیم اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد و این دشمن هر کار که بتواند انجام می‌دهد. دشمن همچنین از شهید سلیمانی، نام، راه و زائران او ترس دارد. بعد از شهادت سردار سلیمانی گروه‌های مختلفی از آزادگان و اقصی نقاط جهان برای ادای احترام به کرمان می‌آیند و دشمن این امر را بر نمی‌تابد.

فداکار با اشاره به دستگیری‌هایی که نیروهای امنیتی در کرمان داشتند و کشف ۱۶ بمب‌ حرفه‌ای و... در ماه‌های گذشته، افزود: دشمن دائم در حال تلاش برای ضربه‌ زدن است و نیروهای امنیتی نیز همواره در تلاش هستند. سال گذشته نخستین سالگرد شهید سلیمانی پس از کرونا بود و در اولین جلسه شورای تأمین استان موارد قوت و ضعف ارزیابی شده بود.

استاندار کرمان با بیان اینکه شرایط جغرافیایی استان و وجود کویر و راه‌های ورودی بسیار، امکان سواستفاده و نفوذ را بیشتر می‌کند، ادامه داد: وجود اتباع و کویر دو موضوع مهم استان است که به صورت ملی پیگیری می‌شود. همچنین کرمان در مسیر ترانزیت اتباع قرار دارد و خلاءهای قانونی در این زمینه وجود دارد و ورود غیر قانونی اتباع به کرمان قاچاق انسان تلقی نمی‌شود.

وی به اقدامات ایمنی و امنیتی برای برگزاری چهارمین مراسم سالگرد شهید سلیمانی نیز اشاره کرد و گفت: در حوزه امنیتی یک رینگ کامل تشکیل شد. در کل منطقه بیش از ۱۲۰ دوربین نصب شد و هیچ نقطه کوری در جنگل قائم وجود نداشته و همه احتیاط‌های لازم برای امنیت وجود داشت. در روز حادثه نیز اگرچه گیت فیزیکی جمع شد تا از تجمع جمعیت جلوگیری شود اما گیت هوشمند وجود داشت و عوامل انتحاری توجیه شده بودند که داخل گلزار شهدا انفجار را انجام دهند و هدفشان جایی بوده که تلفات بیشتری بگیرد و زمانی نتوانستند وارد شوند قبل از گیت کار را انجام می‌دهند.

فداکار با بیان اینکه اتفاق کرمان به دلیل پخش مستقیم سریع به گوش مردم رسید اما اطلاع‌رسانی دقیق آن نیازمند تقسیم کار و اطلاع صحیح بود، افزود: بعضی افراد غیرمسئول مصاحبه انجام دادند که درست نیست بلکه باید از مسئولان مربوطه اطلاعات متقن دریافت شود.

استاندار کرمان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به در پیش بودن دهه فجر، اظهار کرد: همه فرمانداران و مدیران برای دهه فجر آمادگی داشته باشند. بعضی پروژه قبل از دهه اجرا شود زیرا همزمان با دهه فجر به دلیل حجم برنامه‌ها ممکن است یک رویداد ارزش خبری خود را از رست بدهد لذا فرمانداران و مدیران کل متوجه باشند که هیچ پروژه‌ای بدون هماهنگی افتتاح نشود تا هم زحمت کشیده شده دیده شود و هم اینکه شیرینی این کار به کام مردم احساس شود.

انتهای پیام
captcha