جایگاه مهم قرآن در فرهنگ و سنت‌های مالدیو
کد خبر: 4194417
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۵
رئیس‌جمهور مالدیو تأکید کرد

جایگاه مهم قرآن در فرهنگ و سنت‌های مالدیو

رئیس‌جمهور مالدیو با تأکید بر جایگاه مهم قرآن در فرهنگ مردم این کشور تأکید کرد: قرآن تنها یک کتاب مقدس نیست، بلکه راهنمای شکل دهنده زندگی روزمره مردم و سنگ‌ بنای سنت‌ها و ارزش‌های آنهاست.

به گزارش ایکنا به نقل از بی ان ان، در کشور جزیره‌ای مالدیو، موج جدیدی از تأکید بر یک سنت دیرینه در حال شکل‌گیری است. آموزش زبان عربی که عمیقاً با میراث اسلامی کشور و درک عمیق قرآن در هم آمیخته است، شاهد تجدید حیات است. نقش معلمان عربی در این تلاش فراتر از آموزش صرف است. آنها حافظ یک حکمت دینی موروثی و یک پیشینه فرهنگی ریشه‌دار هستند.

محمد معزو، رئیس‌جمهور مالدیو بر اهمیت توجه عمیق به قرآن هم در آموزش دینی و هم در هدایت زندگی روزمره تأکید کرد. وی با قدردانی از فداکاری معلمان قرآن، از زحمات آنان و برکات بی‌شمار حاصل از آموزش و فراگیری کتاب آسمانی تقدیر کرد.

اهتمام دولت مالدیو به قرآن

 وی در سخنرانی خود در جمع مسلمانان مالدیو تأکید کرد که آموزش و یادگیری قرآن هر دو عبادت است. او همچنین از اهتمام معلمان قرآن به امر آموزش دینی قدردانی و بر نقش اساسی قرآن در هدایت افراد در زندگی روزمره و تأثیر عمیق آن بر فرهنگ و سنت‌های مردم مالدیو تأکید کرد.

معزو با تأکید بر تأثیر قرآن، به جایگاه مهم آن در فرهنگ و سنت‌های مالدیو اشاره کرد و گفت: قرآن تنها یک کتاب مقدس نیست، بلکه راهنمای شکل دهنده زندگی روزمره مردم و سنگ بنای سنت‌ها و ارزش‌های آنهاست. وی همچنین بر عبادت بودن تعلیم و تعلم قرآن تأکید کرد و برکات بی‌شمار این عبادت را برشمرد.

جایگاه مهم قرآن در فرهنگ و سنت‌های مالدیو

رئیس‌جمهور مالدیو علاوه بر تأکید بر اهمیت قرآن، اهتمام دولت به ترویج معارف اسلامی را نیز مورد بحث و بررسی قرار داد. وی با بیان اینکه دولت به پیشبرد آموزش قرآن اهتمام دارد، بر تعهد دولت خود برای حفظ و ترویج معارف اسلامی و آموزش قرآن تأکید کرد.

زبان عربی دریچه درک قرآن

درک زبان عربی دریچه‌ درک آموزه‌های قرآن را باز می‌کند. از این رو، اهمیت معلمان عربی در مالدیو در نقش محوری آنها در انتقال این دانش نهفته است. زیبایی و عمق آیات قرآن را تنها می‌توان به زبان اصلی آن دانست و معلمان مشعلداران این میراث زبانی هستند. ارزش فرهنگی و دینی این زبان بسیار زیاد است و تدریس قرآن را به برنامه درسی تبدیل کرده است. هدف نه تنها تقویت توانایی خواندن و نوشتن عربی در دانش‌آموزان و دانشجویان بلکه القای درک عمیق از آموزه‌های قرآنی در آنها است.

جایگاه مهم قرآن در فرهنگ و سنت‌های مالدیو

بهبود کیفیت آموزش زبان عربی به عنوان گامی مهم در حصول اطمینان از انتقال دقیق آموزه‌های دینی تلقی می‌شود. ابتکاراتی برای توسعه تکنیک‌های آموزشی نوآورانه، تقویت روش آموزش معلمان و گنجاندن فناوری پیشرفته در فرآیند یادگیری در حال انجام است. هدف ایجاد محیطی مناسب برای یادگیری و درک مؤثر زبان عربی است و از این طریق نسل جوان را قادر می‌سازد تا عمیق‌تر با میراث مذهبی و فرهنگی خود ارتباط برقرار کند.

 توجه به اهمیت معلمان عربی در مالدیو گواهی بر تعهد این کشور به حفظ میراث خود و اطمینان از انتقال دقیق آموزه‌های قرآنی است. این امر حاکی از ترکیب هماهنگ زبان، فرهنگ و دین است که نمادی از تعهد مالدیو به ریشه‌های اسلامی خود است.

جمهوری مالدیو کشوری جزیره‌ای در اقیانوس هند و پایتخت آن ماله است. مردم این کشور از قوم مالِدیوی هستند که نژاد آنها هندوآریایی است و به مردم سری‌لانکا و هند می‌رسد. دین رسمی این کشور اسلام است و پیروی از دیگر ادیان در ملأ عام ممنوع و قابل پیگرد قانونی است. مالدیو در سال ۱۹۶۵ از امپراتوری بریتانیا مستقل شد. مالدیو هم از نظر جمعیت و هم مساحت، کوچک‌ترین کشور قاره آسیا است. بیش از ۹۸ درصد جمعیت ۵۴۰ هزار نفری مالدیو مسلمان هستند.

انتهای پیام
captcha