دستگاه‌های اجرایی بیشتر از گذشته در مناطق مختلف شهری و روستایی حضور یابند
کد خبر: 4194430
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲

دستگاه‌های اجرایی بیشتر از گذشته در مناطق مختلف شهری و روستایی حضور یابند

رئیس کل دادگستری  خراسان جنوبی با تأکید بر تلاش برای خدمت به مردم و حضور حداکثری آنان در پای صندوق‌های رأی بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی و خدماتی باید بیشتر از گذشته در مناطق مختلف شهری و روستایی حضور یابند تا بتوانند مشکلات مردم را بررسی و مرتفع کنند.

حجت الاسلام علی موحدی‌راد، رئیس کل دادگستری  خراسان جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان جنوبی حجت الاسلام علی موحدی‌راد، رئیس کل دادگستری  خراسان جنوبی امروز چهارشنبه ۲۷ دی در سومین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان اظهار کرد: اکنون تمام فعالیت و اقدامات کسانی که به عنوان نامزدهای انتخابات ثبت‌نام کردند از سوی دستگاه‌های امنیتی و نظارتی در حال رصد است و گزارش آن به صورت مستقیم به دادگستری ارجاع می‌شود.

وی گفت: در این جلسات به دنبال این هستیم که سطح آگاهی و دانش همه قشرها از جمله نیروهای نظارتی، مجریان، نامزدها و ستادهای انتخاباتی، مردم و رسانه‌ها را بالا ببریم که کمترین آسیب و جرم و تخلف را در مقوله انتخابات داشته باشیم.

حجت‌الاسلام موحدی‌راد با تأکید بر اینکه رفتار مجریان و ناظران نباید مانع حضور مردم در پای صندوق‌های رأی شود، افزود: جلسه آموزشی با نامزدهای تایید صلاحیت شده نهایی برگزار خواهد شد و بایدها و نبایدهای قانونی را به آنان اعلام خواهیم کرد.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به لزوم تهیه برنامه و تولید محتوا از طریق رسانه‌ها برای افزایش سطح آگاهی عمومی جامعه در حوزه انتخابات، گفت: مردم در همه عرصه‌های انقلاب حضور دارند و قوت و قدرت این نظام به حضور و پشتوانه مردمی آن است و هرگاه نیاز بوده بیشتر از مسئولان احساس وظیفه داشتند و با حضور خودشان توطئه‌های دشمنان را نقش برآب کردند.

 وی با تأکید بر تلاش برای خدمت به مردم و حضور حداکثری آنان در پای صندوق‌های رأی بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی و خدماتی باید بیشتر از گذشته در مناطق مختلف شهری و روستایی حضور یابند تا بتوانند مشکلات مردم را بررسی و مرتفع کنند.

حجت‌الاسلام موحدی‌راد با اشاره به اینکه وعده‌های انتخاباتی نامزدها رصد می‌شود، تصریح کرد: براساس قانون اگر نامزدی مردم را غیر واقع به مسائلی امیدوار کند که در حیطه وظایف او نیست و به عنوان فریب مردم باشد برای آن نامزد به عنوان تخلف پرونده قضایی تشکیل خواهد شد.

حجت الاسلام علی نسایی زهان، دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی هم در این جلسه اظهار کرد: اگر تخلف و جرمی در حوزه انتخابات اتفاق بیفتد، ما در هر شهرستانی شعبه ویژه برای رسیدگی به جرایم انتخاباتی در نظر گرفته‌ایم که تاکنون چندین پرونده به دادسرا واصل و رسیدگی و تعیین تکلیف شده است.

وی افزود: اگر افراد قانون را زیر پا بگذارند ما تکلیف داریم براساس مستندات در چارچوب قانون و مقررات پرونده تشکیل دهیم و با سرعت تعیین تکیلف خواهیم کرد.

حجت الاسلام نسایی زهان یادآورشد: با مدیران متخلّف در بحث‌های انتخاباتی برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha