تحقق عدالت هدف متعالی نظام اسلامی است
کد خبر: 4194492
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۲

تحقق عدالت هدف متعالی نظام اسلامی است

استاندار کردستان تحقق عدالت را هدف متعالی نظام اسلامی دانست و بیان کرد: دستگاه قضایی یکی از بخش بسیار مهم نظام مقدس انقلاب اسلامی است.

اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان

به گزارش  ایکنا از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان در نخستین همایش استانی «اندیشه‌های قضایی رهبر معظم انقلاب» با محوریت «احیای حقوق عامه، حقوق شهروندی و ارتقا امنیت» که امروز، 27 دی در دانشگاه کردستان برگزار شد، گفت: جامعیت اندیشه‌های مقام معظم رهبری در تمام حوزه‌ها قایبل تأمل بوده است.

وی افزود: قوام و استحکام فکری رهبر معظم انقلاب بر خلاف شخصیت‌های سیاسی دیگر در طول دوران انقلاب اسلامی، دچار نقض یا تغییر نشده است لذا باید بیشتر روی آن کار کرد.

استاندار کردستان تحقق عدالت را هدف متعالی نظام اسلامی دانست و بیان کرد: دستگاه قضایی یکی از بخش بسیار مهم نظام مقدس انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، قوای سه گانه ارتباط تکاملی با هم دارند، ادامه داد: این مهم بدون ارتباط نزدیک دستگاه قضایی با قوه مجریه و مقننه قابل تحقق نیست.

زارعی‌کوشا یادآور شد: مدعی این نیستیم که جامعه ما اسلامی است بلکه به سمت اسلامی کردن دولت، نظام و جامعه پیش می‌رویم تا در نهایت به مرحله نهایی یعنی احیای تمدن اسلامی برسیم.

وی افزود: قوه قضاییه نقش و جایگاه ویژه‌ای در بحث پیشگیری از تخلف در همه دستگاه‌های زیرمجموعه و دستگاه‌های ناظر دارد و بحث جلوگیری از تضییع حقوق عامه نیز از مواردی است که همکاری دستگاه‌های اجرایی و مردم را می‌طلبد.

استاندار کردستان با بیان اینکه استان کردستان در آستانه یک جهش در شاخص‌های مختلف پیشرفت هستیم، اظهار کرد: تعامل بین دستگاه قضایی و اجرایی در استان به نحو مطلوبی برقرار است.

وی با تأکید بر اینکه برای تحقق حقوق عامه در کردستان انگاره‌های ناصحیح نسبت به مردم استان باید رفع شده و ذهنیت‌های صحیح را باید تبیین کنیم، گفت: سفر رئیس قوه قصائیه و رئیس جمهور به کردستان و نوع مراجعه مردم به مسئولان رده بالای کشور زمینه تصحیح انگاره‌ها را فراهم کرد.

برخورد قاطع با زمین‌خواران و متصرفان اراضی ملی

محمد جباری، دادستان سنندج در ادامه مقابله با زمین‌خواری، تجاوز و تصرف اراضی ملی را از مهم‌ترین دغدغه‌های حقوقی مقام معظم رهبری ذکر کرد و گفت: امروز به دلیل غفلت مسئولان زمین‌خواری و تصرف اراضی ملی به صورت عمدی و غیرعمدی بسیار چشمگیر شده است.

وی ضعف قانون را از مهم‌ترین عوامل این دگردیسی دانست و افزود: نقض قانون، ضعف در حوزه اجرایی، نظارت و جلب مشارکت همگانی از مهم‌ترین عوامل تعدی به زمین‌خواری است.

دادستان سنندج از برخورد قاطع با کوتاهی و هرگونه ترک فعل در حوزه زمین‌خواری در راستای تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری خبر داد و گفت: برخی‌ افراد در سطح استان چند هکتار برای اجرای طرح طوبی تحویل گرفته و بعد از چند سال آن را به خانه باغ تبدیل کرده‌اند که با آنان برخورد شده است.

وی با اعلام اینکه در اندیشه‌های مقام معظم رهبری در حوزه زمین‌خواری، سه راهبرد کلان و ۶ راهکار اجرایی قابل استفاده است، افزود: پیشگیری مسئله اصلی و از راهکارهای مقام معظم رهبری برای مبارز با فساد و جرم است.

جباری یادآور شد: توسعه دولت الکترونیک،‌ تأکید بر شفاف‌سازی ارگان‌ها در حوزه تغییر کاربری اراضی، دستور بر عوامل ترک فعل، تهیه سند ملی محیط زیست و پیوست ملی زیست محیطی داشتن پروژه‌ها و استفاده از ظرفیت مردمی در مبارزه با زمین‌خواری از دیگر راهکارهای مهم مطرح شده مقام معظم رهبری در این حوزه است.

انتهای پیام
captcha