۶۰ هزار دانش آموز در خراسان‌شمالی حفظ قرآن را فرا می‌گیرند
کد خبر: 4194903
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۵

۶۰ هزار دانش آموز در خراسان‌شمالی حفظ قرآن را فرا می‌گیرند

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان‌‌شمالی گفت: در سطح استان ۶۰ هزار دانش آموز دختر و پسر در سطح مدارس استان با توجه به مقطع تحصیلی آموزش قرآن را فرا می‌گیرند.

۶۰ هزار دانش آموز در خراسان‌شمالی حفظ قرآن را فرا می‌گیرندبه گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، اکبری، مدیر کل آموزش و پرورش خراسان‌‌شمالی امروز ۳۰ دی ماه در نشست خبری که در سالن جلسات مجتمع رفاهی جنت برگزار شد، اظهار کرد: در سطح استان ۶۰ هزار دانش آموز دختر و پسر در سطح مدارس استان با توجه به مقطع تحصیلی آموزش قرآن را فرا می‌گیرند.

وی با بیان اینکه ایمان و توجه به مسائل اعتقادی در اولویت قرار دارد، ادامه داد: جشن تکلیف برای ۹ هزار و ۷۳۰ دانش آموز دختر و ۱۵ هزار دانش آموز پسر در محل مصلی ، حسینیه، اماکن ورزشی و یا خود مدارس برگزار می‌شود.
 
اکبری با تاکید بر اینکه حضور در اردوی راهیان نور سبب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می‌شود، گفت: طی سال جاری تقریبا دو هزار نفر دانش آموز پسر، دختر و همکار فرهنگی به اردوی راهیان نور اعزام شده‌اند.
 
وی با اشاره به اینکه اردوی راهیان پیشرفت نیز از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است، یادآورشد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۵۰ اردوی داخل و خارج استان با حضور دو هزار و ۸۰۰ دانش آموز برگزار شده که تلاش می‌کنیم این مهم به ۶۰۰ اردو افزایش یابد.
 
اکبری خاطرنشان کرد: ۵۰ مدرسه با ۳۰۰ کلاس درس طی دو سال گذشته در استان نوسازی شده است و هم اکنون نیز با مشارکت خیرین و اعتبارات دولتی ۱۲۶ پروژه مختلف با مساحت ۶۰ هزار متر مربع در دست ساخت است.
 
وی با اشاره به اینکه طی سال آینده بیش از دو هزار نفر معلم جذب سازمان آموزش و پرورش در استان می‌شود، افزود: این میزان استخدامی مربوط به دانشگاه فرهنگیان، ماده ۲۸ و مربیان پرورشی و نیروهای خدماتی است.
 
اکبری با تاکید بر خردورزی و گفتمان سازی در اجرای برنامه‌ها، گفت: یک هزار دانش آموز در قالب طرح زیارت اولی‌ها به مشهد مقدس اعزام شدند و تعدادی دانش آموز نیز به قم اعزام می‌شوند.
 
خبرنگار؛ آرزو یزدانی
انتهای پیام
captcha