میدان قرآن یزد ساماندهی می‌شود
کد خبر: 4195375
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۳

میدان قرآن یزد ساماندهی می‌شود

شهردار منطقه دو یزد با اشاره به اجرای طرح خیابان 24 متری امام محمدباقر حدفاصل بلوار مدرس به میدان قرآن گفت: در ادامه این طرح، اقدامات مربوط به ساماندهی میدان قرآن نیز انجام می‌شود.

علیرضا ابوئی، شهردار منطقه دو یزدعلیرضا ابوئی، شهردار منطقه دو یزد، دوم بهمن ماه با حضور در اتوبوس خبر به منظور گشت‌وگذار در نواحی و معاونت‌های مختلف شهرداری یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد اظهار کرد: از برنامه‌هایی که سال 1402 برای شهرداری منطقه دو در مباحث اعتباری در حوزه عمرانی و تملک املاک در مسیر طرح‌ها پیش‌بینی شد، مجموعاً اعتباری بالغ بر 170 میلیارد تومان برای شهرداری این منطقه تعریف شد و پروژه‌های خوبی در دستور کار قرار گرفت.

وی اهم پروژه‌ها را در زمینه زیرسازی و آسفالت برشمرد که با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد تومان انجام شد و اضافه کرد: توجه به سیما و منظر شهری به خصوص در حوزه پیاده‌ رو سازی معابر از دیگر اقدامات است که در همین راستا بیش از 10 محور و معبر در دستور کار قرار گرفت و سطحی بالغ بر 35 هزار متر مربع پیاده‌ رو سازی با اعتباری بالغ بر  18 میلیارد تومان انجام شد.

ابوئی با اشاره به توجه به مباحث سیما و منظر شهری در حوزه بوستان‌ها و بازپیرایی آنها به طرح‌های پارک شهید ابراهیمی و بوستان اختر اشاره کرد و گفت: یکی از پروژه‌هایی که در منطقه دو از مطالبات عمومی و در راستای سیاست‌های کلان شهرداری‌های یزد بود، توجه به پروژه‌های تعریف شده در بوستان بزرگ شهر است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه پارک بزرگ شهر یکی از مکان‌های استقرار مسافران نوروزی است و این موضوع یکی از سیاست‌های برنامه‌ریزی در جهت برنامه‌های ستاد خدمات سفر محسوب می‌شود، بحث اسکان مطرح و در شهرداری منطقه دو پوشش 1500 مترمربع سکوگذاری انجام شد و سال گذشته اجرای آلاچیق بخشی از سکوها اجرا و با توجه به استقبال خوبی که انجام شد، امسال هم در ادامه اجرای آلاچیق‌‌ها سکوها را خواهیم داشت.

شهردار منطقه دو یزد با اشاره به توسعه پارک بزرگ شهر با اعتباری بالغ بر 10 میلیاردتومان مشتمل بر کف‌سازی، نورپردازی و ... بیان کرد: امیدواریم با توجه به مباحث پیش‌بینی شده، بتوانیم پارکی در شأن مردم و مسافران به بهره‌برداری برسانیم.

وی ادامه داد: در حوزه زیرساخت، مخازن بتنی در پنج نقطه شهر به منظور تأمین منابع آبی پارک‌های سطح شهر با ظرفیت یک هزار مترمکعب در سطح منطقه با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد تومان انجام شد. همچنین در راستای توجه به مباحث ترافیک شهر، میدان طلائیه در حسن‌آباد مشیر انجام و پیاده‌روهای منتهی به میدان طلائیه ساماندهی شد.

ابوئی با اشاره به طرح بلوارهای اطهر و رضوان با اعتباری بالغ بر هفت میلیارد تومان تا پایان امسال بیان کرد: یکی از مواردی که در حوزه ترافیک و براساس طرح‌های بالادستی ترافیک شهری انجام شد، اجرای خیابان 24 متری امام محمدباقر حدفاصل بلوار مدرس به میدان قرآن بود. در همین راستا بیش از 50 درصد در قالب فاز یک طرح با اعتباری بالغ بر 20 میلیاردتومان آزادسازی انجام شد و امیدواریم این پروژه با هدف کاهش ترافیک خیابان کاشانی تا سال آینده به بهره‌برداری برسد.

شهردار منطقه دو یزد با اشاره به ساماندهی میدان قرآن نیز گفت: یکی از برنامه‌هایی که در دستور کار این شهرداری قرار گرفته، توجه به میدان قرآن و دسترسی‌هایی که وجود دارد، حدفاصل چهارراه دانش به سمت میدان قرآن که اخیراً فاقد پیاده‌ رو سازی بود و خوشبختانه این اقدام انجام شد، هم در بحث تملک در مسیر پیاده‌روها بود و هم اجرای پیاده‌ رو سازی‌ها که صورت گرفت.

وی ادامه داد: مواردی که از مطالبات مردمی بود، انجام شد و در ادامه املاک پیرامون و مباحث تملک در حال انجام است و به مددی که پروژه به بهره‌برداری برسد تمامی اقدامات در راستای بهره‌برداری کامل پروژه و ساماندهی میدان قرآن، انجام خواهد شد.

شهردار منطقه دو یزد در پاسخ به سؤال دیگر ایکنا در زمینه ساماندهی میدان شهید سلیمانی نیز گفت: یکی از مباحثی که در سال جاری در دستور کار منطقه دو قرار گرفت، توجه به ورودی جنوبی شهر یزد بود که خوشبختانه انجام شد و با توجه به ضرورتی که در حوزه روشنایی، جدول‌گذاری و تعریض محور احساس می‌شد، این موضوع نیز در دستور کار قرار گرفت و با اجرای این برنامه، یک باند به محور جنوبی اضافه شد.

وی گفت: در ادامه طرح، اجرای میدان شهید سلیمانی در دستور کار منطقه دو قرار گرفت که سال گذشته با اعتباری بالغ بر پنج میلیارتومان تحقق پیدا کرد و امسال در ادامه تکمیل آن، نورپردازی انجام و ان‌شاءالله تا دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد. در زمینه تمثال در خور شأن میدان نیز از طریق سازمان سیما و منظر در حال پیگیری است.

انتهای پیام
captcha