برگزاری هفته‌های فرهنگی با محوریت سیره امام خمینی(ره) در عراق
کد خبر: 4195489
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۰

برگزاری هفته‌های فرهنگی با محوریت سیره امام خمینی(ره) در عراق

حجت‌الاسلام کمساری،‌ رئیس مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) در دیدار با رایزن فرهنگی کشورمان در عراق، پیشنهاد کرد هفته‌های فرهنگی با محوریت سیره و مکتب امام(ره) در این کشور برگزار شود.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نشست بررسی زمینه‌های تبیین و گسترش افکار و اندیشه‌های حضرت امام خمینی(ره) در عراق با حضور حجت‌الاسلام غلامرضا اباذری، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق، حجت‌الاسلام علی کمساری، رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) و جمعی از معاونین و مدیران این مؤسسه در محل رایزنی فرهنگی کشورمان برگزار شد.

 حجت‌الاسلام اباذری به تشریح فضای فرهنگی کشور عراق و جایگاه اندیشه امام(ره) در عراق پرداخت و با اشاره به توصیه‌های شهید حاج قاسم سلیمانی در خصوص اهمیت نام و یاد و امام راحل در برنامه‌های فرهنگی عراق، اقدامات مختلف رایزنی در حمایت از مؤسسات و حوزه‌های علمیه منتسب به امام خمینی(ره) در عراق را برشمرد.

وی برگزاری پرشکوه مراسم ارتحال حضرت امام(ره) در شهرها و استان‌های مختلف را یکی از برنامه‌های مهم و اساسی رایزنی فرهنگی ایران در سال‌های گذشته دانست و چاپ و ترجمه بیش از 26 اثر توسط این نمایندگی در خصوص امام خمینی(ره) و توزیع این آثار در مؤسسات و دانشگاها، چاپ صدها مقاله در دو نشریه الحوزه و الهدی، شرکت در نمایشگاه‌های کتاب و فروش و عرضه کتب امام(ره)  در این نمایشگاه‌ها را از دیگر فعالیت‌های رایزنی فرهنگی ایران در خصوص ترویج افکار امام(ره) در عراق عنوان کرد.

در ادامه، کارشناسان رایزنی فرهنگی کشورمان توضیحاتی را در خصوص فعالیت‌های خود و جایگاه اندیشه حضرت امام(ره) در این فعالیت‌ها، ارائه دادند. استفاده از ظرفیت نمایشگاه‌های کتاب، استفاده از ظرفیت دانشجویانی خارجی در حال تحصیل در ایران، تشکیل حلقه‌های مطالعاتی، استفاده از ظرفیت رویدادهای فرهنگی عراق در تبیین اندیشه امام راحل از مهمترین مواردی بود که کارشناسان رایزنی بدان اشاره داشتند.

تجهیز کتابخانه‌های حوزه‌های علمیه عراق با مجموعه 52 جلدی آثار حوزوی امام راحل

حجت‌الاسلام کمساری، رئیس مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) در این دیدار، ضمن تجمید از فعالیت‌های فرهنگی صورت گرفته در رایزنی فرهنگی ایران در بغداد در خصوص ترویج و تبیین اندیشه حضرت امام(ره) از آمادگی این مؤسسه برای همکاری با رایزنی فرهنگی کشورمان خبر داد.

هفته‌های فرهنگی با محوریت سیره و مکتب امام خمینی(ره) در عراق برگزار شود

وی ضمن استقبال از همکاری در خصوص شرکت در نمایشگاه‌های کتاب عراق پیشنهاد کرد هفته‌های فرهنگی با محوریت سیره و مکتب امام(ره) در عراق برگزار شود.

رئیس مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) از آمادگی دفتر قم این مؤسسه برای همکاری در خصوص اعزام اساتید برای شرکت در همایش‌ها، نشست‌ها و دوره‌های آموزشی خبر داد و اظهار کرد: این مؤسسه آمادگی دارد تا کتابخانه‌های حوزه‌های علمیه عراق را با مجموعه 52 جلدی آثار حوزوی امام راحل تجهیز کند.

وی بر ضرورت برنامه‌ریزی با دفتر نجف اشرف مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) برای برگزاری رویدادهای فرهنگی مشترک تأکید و مطرح کرد: این مؤسسه دوره کامل آثار حضرت امام(ره) را برای رایزنی فرهنگی ایران در بغداد ارسال خواهد کرد.

حجت‌الاسلام کمساری افزود: رویدادی با محوریت شخصیت حاج آقا مصطفی خمینی فرزند ارشد حضرت امام(ره) طی سال آینده در نجف اشرف برگزار شود.

در ادامه این نشست، معاونین این مؤسسه در خصوص تشکیل کمیته مشترکی با حضور معاون بین‌الملل مؤسسه و رایزنی فرهنگی ایران در بغداد در مورد اجرایی سازی تصمیمات، استفاده حداکثری از خانه موزه امام راحل در نجف اشرف برای گردشگران خارجی و غیر ایرانی، اخذ تاریخ شفاهی عراقی‌ها پیرامون حیات امام(ره) در نجف اشرف، پیگیری موضوع سند ملکی بیت امام(ره) در نجف اشرف، معرفی اندیشمندان عراقی برای شرکت در همایش‌ها و مراسم‌های ستاد ارتحال امام(ره)، بهره گیری از ظرفیت سالن نمایش رایزنی برای اکران مستندهای ساخته شده توسط مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) مباحثی را مطرح کردند.

انتهای پیام
captcha