حمایت از کنشگران و آمران به معروف رسالت ستاد امر به معروف است
کد خبر: 4195686
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۲

حمایت از کنشگران و آمران به معروف رسالت ستاد امر به معروف است

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همدان گفت: اگر امروز اقامه امر به معروف و نهی از منکری در جامعه صورت می‌گیرد لازم است از این فعالان و کنشگران حمایت شود که رسالت این مهم را ستاد امر به معروف بر عهده دارد.

میثم صابریون، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همدانبه گزارش ایکنا از همدان، میثم صابریون، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همدان، امروز ۴ بهمن‌ماه در آئین تجلیل از فعالان و کنشگران امر به معروف و نهی از منکر در سالن همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی همدان، اظهار کرد: امام علی(ع) می‌فرماید «همه اعمال خوب و نیک و هم‌چنین جهاد در راه خدا در مقابل فریضه امر به معروف و نهی از منکر همچون دمی است بر دریای پهناور».

وی با اشاره به اینکه این مراسم اولین آیین تجلیل از کنشگران فریضه امر به معروف و نهی از منکر است که در سطح استان همدان برگزار می‌شود، افزود: این افراد در طی سال در زمینه امر به معروف و نهی از منکر انجام وظیفه می‌کنند.

صابریون با بیان اینکه یکی از وظایف ذاتی ستاد امر به معروف و نهی از منکر ترغیب و تشویق است، یادآور شد: آیین تجلیل با این رویکرد برگزار می‌شود و از ۸ قشر مختلف که در زمینه احیای این فریضه مهم نقش آفرینی کردند تجلیل صورت می‌گیرد. اصل امر به معروف و نهی از منکر در قانون اساسی بر سه محور تعریف شده مردم بر مردم مردم بر دولت و دولت بر مردم که برگرفته از آیه ۷۱ سوره توبه است.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب پیرامون امر به معروف می‌فرمایند این فریضه حوزه‌های گوناگون دارد و مهم‌ترین آن حوزه امر به معروف ما مسئولان است، یکی از وظایفی که بر عهده ستاد گذاشته شده بسترسازی، تسهیل‌گری، پشتیبانی و حمایت از آمران به معروف و کنشگران این عرصه است که اقدامات خود را ذیل کارگروه‌های تخصصی در طول سال دنبال می‌کنند.

صابریون گفت: در حوزه مصوبات شورای عالی فرهنگی تعیین شاخص‌های عفاف و حجاب ابلاغ، آموزش و نظارت از وظایف ستاد معرفی شده که این مهم در سال ۱۴۰۱ و سال‌جاری به همت کنشگران انجام شد. در حوزه مردمی نتایج حاصله به مدیر ارشد استان ارائه شد.

وی ابراز کرد: در تشکل‌ها و سازمان‌های دولتی لازم است آموزش‌هایی ارائه شود تا این فریضه عالمانه و مدبرانه بر اساس فرمایش آقا مورد اقدام قرار بگیرد. آموزش‌ها در ۶ سطح توسط مربیان ستاد که با هماهنگی معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه در حال انجام است و فاز بعدی این آموزش‌ها در سطح مساجد انجام خواهد شد. میدان‌داران عرصه امر به معروف که نیروهای فراجا هستند به عنوان ضابطان امر به معروف در جامعه هستند، در این زمینه آموزش‌ها به صورت مرکز به مرکز در سطح استان انجام گرفته است، در حوزه دستگاه‌های اجرایی نیز مطالبه گری فعال شده است و راهکاری به جز مطالبه گری هم نمی‌توان داشت، در ایام دهه فجر نرم افزار مطالبه گری رونمایی خواهد شد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان در پایان گفت: اگر امروز اقامه امر به معروف و نهی از منکری در جامعه صورت می‌گیرد لازم است از این فعالان و کنشگران حمایت شود که ستاد این رسالت را بر عهده دارد.

یادآور می‌شود؛ از سرود «لبخند خدا» با محوریت عفاف و حجاب کاری از گروه سرود انوارالمهدی(عج) رونمایی شد.

 

انتهای پیام
captcha