اعتقادات و باورهای دینی مبنای سبک زندگی اسلامی است
کد خبر: 4196001
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۹

اعتقادات و باورهای دینی مبنای سبک زندگی اسلامی است

امام جمعه بندرانزلی با اشاره به اینکه سبک زندگی ریشه در باورها و اعتقادات انسان‌ها دارد، گفت: اساسا آنچه نوع زندگی انسان‌ها را در دنیا شکل می‌دهد باورها و اعتقادات آنها است و در اسلام نیز مبنای سبک زندگی بر اساس اعتقادات و باورهای دینی است.

حجت الاسلام شمس الدین امام جمعه انزلی

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام سیدعبدالجواد شمس‌الدین، امام جمعه بندرانزلی در خطبه‌های نماز جمعه امروز، ۶ بهمن‌ماه این شهر با بیان اینکه یکی از آثار و ثمرات بهره‌مندی از تقوا، محبوبیت بین عموم است، اظهار کرد: یکی از آثار و ویژگی‌های رعایت تقوا آن است که مردم او را دوست می‌دارند؛ مردم انسان‌های با تقوا، پاک و درستکار را دوست دارند و خداوند متعال محبت چنین انسان‌هایی را در دل دیگران قرار می‌دهد لذا هرچه انسان در وادی تقوا و پاکیزه بودن امور زندگی تلاش کند، علاوه‌بر برکات دنیوی از آثار و برکات معنوی و اخروی آن نیز بهره‌مند می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سبک زندگی ریشه در باورها و اعتقادات انسان‌ها دارد، افزود: اساسا آنچه نوع زندگی انسان‌ها را در دنیا شکل می‌دهد باورها و اعتقادات آنهاست و در اسلام نیز مبنای سبک زندگی بر اساس باورها و اعتقادات دینی است؛ اولین اصل در اعتقادات دینی، توحید است و انسان مؤمن، موحد و خدا باور است.

امام جمعه انزلی با بیان اینکه دومین مورد باور به اصل نبوت و سومین اصل اعتقاد به امامت است، گفت: این بدان جهت است که انبیای الهی و بعد از انبیا، جانشینان آنها مبین و مفسر دستورات خدا و کلام وحی برای انسان‌ها هستند لذا انسان اگر بخواهد به سعادت و کمال دست پیدا کند باید از این افراد پیروی داشته باشد.

شمس‌الدین تأکید کرد: انسان به طور فطری کمال جو است و تمایل دارد در مسیر رشد و تعالی قرار بگیرد و راه رسیدن به این هدف، شناخت تعالیم الهی است. در سبک زندگی علاوه‌بر احکام و معارف دینی باید الگوهای عینی و مجسم وجود داشته باشد که انسان‌ها خودشان را بر اساس آنها شکل داده و تطبیق دهند، بهترین و کامل‌ترین الگو وجود انبیای الهی و حضرات معصومین است.

وی افزود: وقتی گفته می‌شود در سبک زندگی و همه مسائل فردی و اجتماعی تأسی به اولیای الهی داشته باشیم به این جهت است زیرا آنها نمونه عینی و مجسم معارف دین و فضایل اخلاقی و رفتارهایی هستند که می‌تواند انسان را به اوج و کمال برساند.

شمس‌الدین گفت: اگر می‌خواهیم سبک زندگی اسلامی رواج پیدا کند باید از راه و روش انبیای الهی به ویژه خاتم رسولان و در ادامه از ائمه معصومین دستورات را اخذ کرده و خودمان را با این اولیای الهی تطبیق دهیم.

انتهای پیام
captcha