جشنواره «مدرسه انقلاب» در قزوین برگزار می‌شود
کد خبر: 4196108
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲

جشنواره «مدرسه انقلاب» در قزوین برگزار می‌شود

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان قزوین گفت: «مدرسه انقلاب‌» محوری‌ترین برنامه اتحادیه انجمن‌های دانش‌آموزان است و هر ساله در مدارس متوسطه اول و دوم برگزار می‌شود که در سال جاری نیز دوازدهمین دوره از این نمایشگاه در مدارس برگزار خواهد شد.

سیاهکالی مرادی مسئول اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزی قزوین

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی سیاهکالی مرادی، مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان قزوین در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، درخصوص برگزاری جشنواره «مدرسه انقلاب» گفت: «مدرسه انقلاب‌» محوری‌ترین برنامه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان است و هر ساله در مدارس متوسطه اول و دوم برگزار می‌شود که در سال جاری نیز دوازدهمین دوره از این نمایشگاه در مدارس برگزار خواهد شد.

وی در ادامه اظهار کرد: در این جشنواره دانش‌آموزان به‌صورت گروه‌های ۹ تا ۱۰ نفری به تحقیق و پژوهش درباره انقلاب اسلامی می‌پردازند و در نهایت ۹ غرفه در مدرسه خود برپا می‌کنند. موضوعات این غرفه‌ها در خصوص دیروز، امروز و فردای انقلاب اسلامی است؛ دیروز در خصوص تاریخ استعمار در ایران و اتفاقات گذشته ایران، امروز در خصوص دستاوردها و پیشرفت‌های جمهوری اسلامی و فردا در خصوص جایگاه نوجوان در نظم نوین جهانی است.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان قزوین بیان کرد: البته در موضوع نظم نوین جهانی سه محور از جمله افول غرب، انتقال قدرت از غرب به خاورمیانه و شرق و قدرت گرفتن جبهه مقاومت است، این نمایشگاه در قالب تربیتی رقم می‌خورد و نوجوانان را نیز توانمند خواهد کرد.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری جشنواره مدرسه انقلاب این است که دانش‌آموزان مدیریت بحران، خلاقیت و مسائل مختلف را آموزش ببینند تا بتوانند برای هم کلاسی‌های خود در رابطه با انقلاب اسلامی و دستاوردها توضیح دهند.

سیاهکالی مرادی بیان کرد: دانش‌آموزان، اولیا، معلمان، مسئولان استانی و کشوری بازدید کننده این نمایشگاه هستند و اگر مدرسه‌ای توانمندی لازم را داشته باشد قطعاً بازدید کننده کشوری از آن مدرسه دیدن خواهد کرد.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان قزوین گفت: یکی از اصلی‌ترین محورهای این نمایشگاه آن است که بتوانیم انقلاب اسلامی را به واسطه خود دانش‌آموزها برای آنان روایت کنیم چراکه این امر از روایت‌گری‌ معلم، معاون و مسئولین اثربخشی بیشتری دارد و این اتفاق اگر به خوبی انجام شود جهاد تبیین رقم خورده است.

وی در پایان اظهار کرد: این نمایشگاه از ۱۲ تا ۳۰ بهمن‌ماه سال جاری برپا خواهد شد و امیدواریم که بتوانیم در ۱۰۰ مدرسه متوسطه اول و دوم این نمایشگاه را برگزار کنیم.

انتهای پیام
captcha