15 بهمن؛ مهلت شرکت در همایش ملی «دفاع زیستی در برابر تهدیدهای بیوتروریسم»
کد خبر: 4196371
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵

15 بهمن؛ مهلت شرکت در همایش ملی «دفاع زیستی در برابر تهدیدهای بیوتروریسم»

دبیر اجرایی همایش ملی دفاع زیستی در برابر تهدیدهای بیوتروریسم ایجاد فضای گفتمان علمی را از دستاوردهای این همایش اعلام کرد و گفت: آخرین مهلت ارسال مقالات به دبیرخانه این همایش 15 بهمن‌ است.

پویان پدرام، دبیر اجرایی همایش ملی دفاع زیستی در برابر تهدیدهای بیوتروریسمبه گزارش ایکنا به نقل از کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی همایش ملی دفاع زیستی در برابر تهدیدهای بیوتروریسم، پویان پدرام، دبیر اجرایی همایش ملی دفاع زیستی در برابر تهدیدهای بیوتروریسم شنبه، هفتم بهمن‌ماه با اشاره به اهمیت برگزاری این رویداد بزرگ، ایجاد فضای گفتمان علمی و تحقیقاتی را از دستاوردهای مهم و تاثیرگذار در زمینه برگزاری این همایش ملی استان دانست.

وی با بیان اینکه در فضای علمی قبل از کرونا سعی و تلاش این بوده که حرکتی با توجه به پنانسیل و ظرفیت استان انجام پذیرد، افزود: در اوایل سال 98 روند و هسته‌ای تحت عنوان هسته تحقیقات بیولوژیک و بیوتروریسم در بسیج دانشجویی شکل گرفت و به تبع آن تحقیقاتی در زمینه تهدیدات زیستی صورت گرفت و در همه‌گیری کرونا این روند تحقیقاتی ادامه پیدا کرد.

پدرام اضافه کرد: مقالاتی در حوزه کرونا با عنوان ایجاد روش‌هایی جهت تشخیص ژنوم ویروس کرونا انجام شد، حتی ثبت اختراعی هم در این حوزه خصوصاً در حوزه استخراج میکرو RNA  ویروس‌ها صورت گرفت و به دنبال آن، گفتمان بیوتروریسم شکل گرفت و همایش‌هایی هم با عنوان پیش رویدادهایی نظیر همایش‌های دانشجویی در سال‌های گذشته شکل گرفت.

دبیر اجرایی همایش ملی دفاع زیستی در برابر تهدیدهای بیوتروریسم با اشاره به اینکه در بسیج دانشجویی و سطح دانشگاه پس از آن به ایده‌ای رسیدیم که ضروری است این گفتمان به شکل وسیع‌تری ادامه یابد، تصریح کرد:  بی‌شک این رویداد مهم علاوه بر اینکه حرکت روبه جلوی فضای علمی استان را در پی داشته خواهد داشت پتانسیل‌های علمی و پژوهشی موجود در رشته کشاورزی، بیولوژیک و رشته‌های پزشکی را نیز مورد توجه قرار می‌دهد.

پدرام اضافه کرد: ما در آینده به دنبال راه‌اندازی مرکز تحقیقاتی دانشجویی بیوتروریسم هستیم که این رشته‌های مرتبط در این حوزه بتواننددر حوزه‌های علمی مختلف وارد شوند و سوژه‌ها و طرح‌های عملیاتی را در اختیار مراکزی همچون پدافند غیر عامل یا معاونت‌های دفاع زیستی سپاه پاسداران قرار دهند تا این مراکز بتواند مسائل  بررسی و مورد مطالعات تحقیقاتی قرار دهند.

وی افزود: ما به دنبال این هستیم مقالات و همایش‌های جدیدی در این حوزه بررسی و مورد پیگیری قرار بگیرد و دستاوردهای علمی آن جهت بهره‌برداری در اختیار  دستگاه‌های اجرایی قرار بگیرد.

پدرام با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص برگزاری این همایش ملی اظهار کرد: با دانشگاه‌های مختلف در سطح کشور و دستگاه‌های اجرایی استان مکاتبه شده، مجوز ISC گرفته شده و سعی شده از تمام ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی و دانشگاهی بتوانیم استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه اساتیدی  همچون پروفسور فضیلتی دانشگاه اصفهان و سایر اساتید مجرب از داخل استان و سراسر کشور که در این حوزه هستند که در این همایش شرکت خواهند کرد و هماهنگی‌های لازم برای برگزاری این همایش صورت گرفته است، گفت: تلاش بر این است لرستان به عنوان قطب فضای علمی شناخته شود و زمینه رشد و توسعه هر چیه بیشتر سرمایه‌گذاری با توجه به شناخت ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این استان صورت پذیرد.

پدرام گفت: بی‌شک ما در برگزاری این رویداد ملی نیازمند یک فهم واحد و دید مشترکی هستیم برای این موضوع که همه دستگاه‌ها احساس مسئولیت کرده و به این موضوع واقف باشند که دانش‌بنیان کردن در حوزه‌های مختلف می‌تواند علاوه بر اینکه در زمینه اقتصاد استان راهگشا بوده، در حوزه‌ها و بخش‌های تخصصی و علمی استان  نیز مؤثر واقع شود.

انتهای پیام
captcha