تأکید بر زیست معنوی و مسجدی در ارائه طرح‌های قرارگاه شهید آوینی
کد خبر: 4196957
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۱

تأکید بر زیست معنوی و مسجدی در ارائه طرح‌های قرارگاه شهید آوینی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: نقش مسجد در زیست معنوی و مسجدی یکی از موارد مهمی است که در ارائه طرح‌های مردمی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر آن تأکید شده است.

علی هوشمند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلامبه گزارش ایکنا از ایلام به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام؛ علی هوشمند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در پنجمین نشست هم‌اندیشی قرارگاه فرهنگی شهید آوینی با اشاره به برگزاری نشست بررسی و تصویب طرح‌های ارسالی به دبیرخانه‌های قرارگاه فرهنگی شهید آوینی در استان‌ها، اظهار کرد: سیاست اصلی در طرح شهید آوینی آموزش انسان‌سازی، استفاده از توانمندی بانوان و دختران و استعدادیابی در میان اقشار مختلف جامعه است. 

وی مردمی‌سازی، مسجدمحوری، محله محوری، توجه به تاریخ شفاهی و حوزه انقلاب را از مهم‌ترین اهداف این طرح ملی عنوان کرد و گفت: تأکید بر نقش مسجد در زیست معنوی و مسجدی نیز از جمله مواردی است که در ارائه طرح‌های مردمی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر آنها تأکید شده است. 

هوشمند، شناسایی قابلیت‌های استان و محرومیت زدایی و شناسایی ظرفیت گردشگری مذهبی و طبیعی را نیز از سایر اهداف این طرح عنوان کرد و افزود: طرح قرارگاه فرهنگی جنگ نرم شهید آوینی با هدف واسپاری فعالیت‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای شکل گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام خاطر نشان کرد: این طرح یک قرارگاه هم‌افزا است که با تعریف کار مشترک با دبیری ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان‌ها ایجاد شده است. در این مجموعه، نهاد‌های انقلابی و مردمی، برنامه‌هایی را برای اعتلای فرهنگ استان تعریف می‌کنند که در مقام طراحی و اجرا، کسی که میدان‌داری خواهد کرد، حلقه‌های میانی و مؤسسات مردمی هستند.

وی بیان کرد: بیش از ۳٠ طرح مردمی به دبیرخانه قرارگاه فرهنگی جنگ نرم شهید آوینی در استان ایلام ارسال شده است.  

هوشمند افزود: جلسه بررسی و تصویب طرح‌های ارسال شده به دبیرخانه‌های قرارگاه فرهنگی جنگ نرم شهید آوینی در استان‌ها، در تاریخ ۲۶ دی ماه ۱۴٠۲ در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

در این نشست که به منظور بررسی طرح‌های مردمی ارائه شده در قالب قرارگاه جنگ نرم شهید آوینی برگزار شد، علاوه بر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، شورای معاونان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام، رئیس جبهه انقلاب فرهنگی استان، رئیس حوزه هنری و مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام حضور داشتند.

انتهای پیام
captcha