کمیته بسیج ستاد دهه فجر؛ از خدمت جهادی تا برپایی رویداد ایران قوی
کد خبر: 4197177
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۵

کمیته بسیج ستاد دهه فجر؛ از خدمت جهادی تا برپایی رویداد ایران قوی

رئیس کمیته بسیج ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی دعوت به حضور پرشور مردم در انتخابات را برنامه اصلی این کمیته در ایام دهه فجر دانست و سایر برنامه‌های این ایام همچون برپایی رویداد ایران قوی و ارائه خدمات جهادی و ... را تشریح کرد.

دعوت به حضور پرشور مردم در انتخابات؛ برنامه ویژه کمیته بسیج ستاد دهه فجربه گزارش خبرنگار ایکنا، نشست خبری سردار علی مقواساز، رئیس کمیته بسیج ستاد مرکزی دهه فجر امروز، ۱۱ بهمن‌ماه در محل سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد.

در ابتدای این نشست، سردار مقواساز طی سخنانی به تشریح برنامه‌های کمیته بسیج ستاد مرکزی دهه فجر پرداخت و اظهار کرد: ایجاد فضای آگاهی افزایی برای ترویج مشارکت مردم در انتخابات و ترویج نقش برجسته اقشار مختلف به ویژه بانوان در پیروزی انقلاب اسلامی از جمله راهبرد‌های کمیته بسیج ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی خواهد بود.

وی با اشاره به جمله امام(ره) که فرمودند انقلاب اسلامی ایران از همه انقلاب‌ها جداست، هم در پیدایش، هم در کیفیت و هم در انگیزه انقلاب و قیام، افزود: موضوع ستاد دهه فجر در کارگروه و کمیته بسیج برنامه‌ریزی‌ها و جلسات متعددی داشته و تمامی برنامه‌های آن در سطوح ملی، استانی، شهری و محله‌ای برگزار می‌شود.

مقواساز با اشاره به شعار برنامه‌های امسال با عنوان جشن ملی، مشارکت پرشور و آینده روشن ادامه داد: جهاد تبیین، خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی و جهاد و امیدآفرینی سه محور اساسی برنامه‌های کمیته بسیج ستاد مرکزی دهه فجر خواهد بود. موضوعی که در تمامی برنامه‌ها دیده شده است، دعوت عموم مردم به حضور حداکثری در انتخابات است. ایران قوی و انقلاب مردم نیز شعار اصلی کمیته بسیج ستاد مرکزی دهه فجر است.

وی بیان کرد: امسال در بهمن‌ماه حرم مطهر امام(ره) با گلاب ناب کاشان از سوی مردم و بسیجیان شهرستان کاشان شست‌و‌شو داده شد. همچنین، بسیج اساتید، طلاب و روحانیون نیز در این ایام برنامه راهیان نور و پیشرفت و جهاد تبیین و اعزام طلاب بسیجی به سراسر کشور را در دستور کار خود دارند.

مقواساز گفت: بسیج جامعه پزشکی نیز گروه‌های جهادی را به مناطق هدف اعزام می‌کند. همچنین، برگزاری جلسات تبیین و روشنگری با موضوع دستاورد‌های ۴۵ ساله انقلاب نیز از دیگر برنامه‌های کمیته بسیج در این ایام است. بسیج اصناف نیز در این ایام رزمایش عاشقان روح‌الله را با محوریت خدمت هزار گروه جهادی با ارائه ۲۰۰ هزار خدمت برگزار می‌کند.

وی گفت: جشنواره ملی فیلم کوتاه بسیج، اجرای برنامه گذر هنر در میادین، تجلیل از پیرغلامان مؤثر در انقلاب، اختتامیه مسابقات قرآن کریم بسیج، پویش سراسری قرآنی، غبارروبی گلزار شهدای سراسر کشور، دیدار و سرکشی از خانواده شهدا و برگزاری دعای کمیل با حضور کاروان‌های راهیان نور از دیگر برنامه‌های کمیته بسیج ستاد مرکزی دهه فجر است.

وی بیان کرد: برپایی میز خدمت در اماکن شلوغ و مساجد، رزمایش دفاعی، امنیتی، رزمی و فرهنگی، رونمایی از ۶۰ کتاب صوتی انقلاب، زیارت از خانواده‌های شهید مربی بسیجی و نورافشانی در شش هزار نقطه کشور نیز از دیگر برنامه‌هایی است که از سوی اقشار مختلف بسیج در ایام دهه فجر اجرا خواهد شد.

مقواساز تصریح کرد: همایش علمی شهید چمران، اعزام گروه‌های جهادی عمرانی و فرهنگی به نقاط محروم، برگزاری همایش ملی شکوه وحدت ویژه عشایر، افتتاحیه مراکز مشاوره خانواده مهر، برنامه آزادسازی زندانیان معسر جرایم غیر عمد، خدمات حقوقی و مشاوره و برگزاری رویداد ملی ایران قوی در سراسر کشور (همراه با ارائه و ارسال بسته فرهنگی مشق افتخار به تمامی کشور ویژه روایتگری نوجوانان) نیز از برنامه‌های کمیته بسیج ستاد مرکزی دهه فجر در این ایام است.

وی تصریح کرد: راه‌اندازی ایستگاه‌های سیار خودرویی بسیج، اجرای برنامه محله نشاط در سراسر کشور (تزئین محلات مختلف از سوی بسیجیان)، اجرای برنامه مسیر روشن ویژه برگزاری پاتوق‌های گفت‌وگوی چهره به چهره، برنامه آوای بیداری در رابطه با اجرای سرود‌های انقلابی، عملیات اکران فیلم‌های مربوط با انقلاب اسلامی در مساجد، مدارس و اماکن عمومی، برنامه فصل آگاهی ویژه کتاب‌های مرتبط با انقلاب اسلامی، نصب پرچم ایران در محلات مختلف کشور و ... نیز از برنامه‌هایی است که از سوی بسیجیان کشور در ایام دهه فجر برگزار می‌شود.

مقواساز اظهار کرد: جوششی که امروز در میان جوانان و نوجوانان وجود دارد، بسیار فراوان است و همگی با جان و دل برای برگزاری مراسم دهه فجر و دیگر برنامه‌های انقلابی تلاش می‌کنند. رویداد هر مسجد یک جشن به صورت ویژه، برگزاری مرحله نهایی و اختتامیه جشنواره سرود نغمه عشق، برگزاری جشن تکلیف سیاسی ویژه دختران رای اولی، اجرای مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج با حضور پنج هزار گروه سرود و برگزاری رویداد ملی سرود همپای طوفان (همراه با ۲۵۰ سرود تولیدی از سراسر کشور در موضوع غزه) از دیگر برنامه‌هایی است که از سوی کمیته بسیج ستاد مرکزی دهه فجر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha