انقلاب اسلامی نقش مردم را در سیاست دینی روشن کرد
کد خبر: 4197458
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰

انقلاب اسلامی نقش مردم را در سیاست دینی روشن کرد

امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به اینکه دهه فجر فرصتی برای بازبینی عوامل پدیدآورنده انقلاب، دستاوردها و کاستی‌های موجود است، گفت: انقلاب اسلامی نقش مردم را در سیاست دینی روشن کرد.

سید محمدکاظم مدرسی، امام جمعه بخش مرکزی یزدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله سیدمحمدکاظم مدرسی، امام جمعه بخش مرکزی یزد، امروز، 13 بهمن در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به گرامیداشت ایام الله دهه فجر، گفت: این ایام فرصتی برای بازبینی عوامل پدیدآورنده انقلاب، دستاوردها و کاستی‌های موجود است.

مدرسی با بیان اینکه خداوند فتح بزرگی را شامل حال مردم و انقلاب اسلامی کرد، گفت: انقلاب اسلامی در زمینه‌های مختلف دستاوردهای بسیار بزرگی کسب کرده است و نقش مردم را در سیاست دینی روشن کرد، رأی و حضور مردم در صحنه‌های انقلاب یک اصل مهم است.

امام جمعه بخش مرکزی یزد ضمن نصیحت مشفقانه به دوست قدیمی حاکمیتی بیان کرد: شنیده شده است که در ایام نوروز هیچ حرکت خارج از قانون قابل قبول نیست و این مطلب درست است و باید در طول سال نیز اینگونه باشد؛ این مطلب که گروه‌های خودجوش وجود ندارد نیز مخالف کلام رهبر انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر یک حرکت خودجوش است که براساس معیارهای اسلام صورت می‌گیرد و نباید به گونه‌ای در مورد آن سخن گفت که یک حرکت خودسرانه بی‌معنی جلوه کند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با بیان اینکه حرکت‌های خودجوش منطقی را باید در جامعه پذیرا باشیم، تصریح کرد: این حرکت‌ها اگر در چارچوب شرع و اخلاق و رعایت قوانین اجتماعی باشد هرگز به معنای حرکت خودسرانه نیست.

مدرسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آیه 33 سوره لقمان اظهار کرد: دفاع از دین در قالب‌های مختلف از وظایف مسلمانان است و دفاع دیگر از آن در مقابل خرافات و پیرایه‌ها است.

وی با اشاره به اینکه یکی از وظایف مهم ما اجرای دین است، گفت: دین را باید در دو ساحت فردی و اجتماعی در جامعه پیاده کرد؛ ساحت اجتماعی عملاً مهم‌تر از ساحت فردی است، گرچه زیرساخت ساحت اجتماعی هم خودسازی فردی است.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با تأکید بر اینکه هر فردی باید نسبت به اجرای دین پس از یادگیری التزام عملی داشته باشد، افزود: جلوه‌های فردی دین مانند نماز و روزه و خودسازی و رسیدن به قلب سلیم است که البته نماز و روزه نیز جنبه اجتماعی آن قوی‌تر است. مهم‌تر از جریان فردی، جریان اجتماعی و اجرای آن در جامعه است، البته این میدان سخت‌تر از میدان فردی است و احدی از افراد در صدد اجرای اجتماعی دین برآمدند که پیامبر اکرم(ص)، امام علی(ع)، امام حسین(ع) نمونه بارزی از این افراد بودند.

مدرسی با بیان اینکه امام خمینی(ره) به تأسی از ائمه طاهرین و پیامبر اکرم(ص) بر این اساس شکل حکومتی را به جامعه و اسلام دادند، مطرح کرد: در این زمینه باید دادِ سخن به پیاده شدن اسلام اجتماعی داد. 

انتهای پیام
captcha