متولیان فرهنگی برای آگاه‌سازی نسل جوان تلاش کنند
کد خبر: 4197702
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۷
مدیر مؤسسه جهاد تبیین لرستان:

متولیان فرهنگی برای آگاه‌سازی نسل جوان تلاش کنند

امیرعلی‌حیدر امیری به تلاش دشمن برای منحرف کردن ذهن جوانان به ویژه دانش‌آموزان از طریق فضای مجازی اشاره کرد و گفت: متولیان فرهنگی اعم از روحانیون، فرهنگیان و خانواده‌ها در آگاه‌سازی نسل جوان تلاش کنند و جهاد تبیین و روشنگری را مدنظر قرار دهند.

امیرعلی‌حیدر امیری، مدیر مؤسسه جهاد تبیین و سواد رسانه‌ای استان لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، امیرعلی‌حیدر امیری، مدیر مؤسسه جهاد تبیین و سواد رسانه‌ای استان لرستان امروز، 14 بهمن‌ماه در نشست با جمعی از فرهنگیان و فعالان سواد رسانه‌ای که در مؤسسه جهاد تبیین و سواد رسانه‌ای لرستان برگزار شد، در تبیین و تشریح دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران در حوزه نظامی، گفت: در دوران رژیم شاهنشاهی به مردم ایران ظلم‌های زیادی می‌شد و یکی از بزرگ‌ترین ظلم‌هایی که به این ملت شد این بود که مستشارانی که از آمریکا و انگلستان به ایران می‌آمدند در فیش حقوقی خود مبلغی را بابت «حق توحش» دریافت می‌کردند؛ به این معنا که مردم این سرزمین مردمانی وحشی هستند و به مستشاران برای فعالیت در این کشور باید حق توحش پرداخت شود.

وی با اشاره به سابقه طولانی تمدن ایران و اینکه تاریخ تمدن آمریکا به 231 سال می‌رسد، افزود: ایرانیان از لحاظ بهره هوشی جزء ملیت‌ها و اقوام هوشمند دنیا محسوب می‌شوند این در حالی بود که در دوره شاهنشاهی سطح تحصیلات مردم ایران بسیار پایین بود چرا که تحصیل فقط مخصوص خان‌ها، اربابان و وابستگان حاکمیت بود و مردم عادی از تحصیل محروم بودند.

امیری با بیان اینکه انقلاب اسلامی زمینه تحصیل را برای همه مردمان این سرزمین به صورت یکسان مهیا کرد و این انقلاب بود که باعث شد فردی مثل شهید سلیمانی به افتخاری در جهان اسلام و در بین آزادی‌خواهان جهان تبدیل شود، اضافه کرد: در دوره جنگ تحمیلی کشور ما از نظر تسلیحات نظامی به ویژه موشک در تنگنا بود و کشورها حاضر نبودند تسلیحات نظامی را حتی به چند برابر قیمت به کشور ما بفروشند.

این مدرس دانشگاه به موفقیت‌های ایران در زمینه ساخت پهباد، موشک، ارسال ماهواره به فضا و همچنین قایق‌های تندرو بدون سرنشین اشاره کرد و گفت: امروز از 9 تنگه مهم دنیا سه تنگه هرمز، باب‌المندب و جبل‌الطارق در بُرد موشک‌های جمهوری اسلامی ایران قرار دارد و به نوعی ایران اسلامی در اقیانوس هند ادعای امپراطوری دارد.

وی در ادامه با اینکه دشمن پس از شکست در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران به تحریم‌های اقتصادی، فرهنگی، علمی و نظامی علیه کشور اقدام کرد، گفت: با وجود همه این تحریم‌ها، می‌بینیم ایران اسلامی امروز در دنیا عزت پیدا کرده و هر روز شاهد موفقیت جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف نظامی، علمی و ... هستیم.

مدیر مؤسسه جهاد تبیین و سواد رسانه‌ای لرستان به تلاش دشمن برای منحرف کردن ذهن جوانان ایرانی به ویژه دانش‌آموزان از طریق فضای مجازی اشاره کرد و افزود: دشمن با جنگ شناختی و ادراکی به دنبال تغییر ذهن‌های نسل جوان ماست.

وی افزود: دشمن جنگ‌های نیابتی را نیز علیه کشور ما به راه انداخت تا جایی‌که برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران مجبور شدند داعش را به وجود بیاورند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی غرب آسیا با بیان اینکه داعش و القاعده نیروهای نیابتی آمریکا در منطقه بودند، اظهار کرد: ما باید مراقب جنگ نرم دشمن باشیم و اجازه ندهیم ذهن جوانان ما به ویژه دانش‌آموزان را از طریق فضای مجازی منحرف و از انقلاب دلزده کند.

امیری با بیان اینکه هیچ ظلمی در جهان پایدار نمی‎‌ماند و امروز اسرائیل و آمریکا به پایان خود نزدیک شده‌اند، گفت: انقلاب اسلامی ایران مقدمه‌ساز ظهور امام زمان(عج) است لذا می‌طلبد متولیان فرهنگی اعم از روحانیون، فرهنگیان و خانواده‌ها در آگاه‌سازی نسل جوان جامعه تلاش خود را به کار بگیرند و جهاد تبیین و روشنگری را مدنظر قرار دهند.

انتهای پیام
captcha