صدور مجوز 30 مؤسسه و خانه قرآن و عترت در البرز
کد خبر: 4198047
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳

صدور مجوز 30 مؤسسه و خانه قرآن و عترت در البرز

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی البرز گفت: از ابتدای سال تاکنون مجوز 30 مؤسسه و خانه قرآن و عترت در این استان صادر شده است.

صدور مجوز 30 موسسه و خانه قرآن و عترت در البرز

جواد ملازاده، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز گفت: از ابتدای سال تاکنون مجوز 30 مؤسسه و خانه قرآن و عترت در این استان صادر شده است.

وی افزود: این مجوزها جهت توسعه آموزش قرآن و برگزاری دوره‌های عمومی آموزش روخوانی، روان‌خوانی و حفظ صادر شده که پس از صدور مربیان و روحانیون متقاضی راه‌اندازی مؤسسات و خانه‌های قرآن و عترت، فعالیت آموزشی خود را در این خانه‌ها آغاز کردند.

این مسئول با بیان اینکه اداره تبلیغات اسلامی از خانه‌های قرآن و عترت پشتیبانی می‌کند، اظهار کرد: راه‌اندازی خانه‌های قرآن و عترت، دسترسی مردم را به مراکز آموزش قرآن آسان می‌کند. انتظار ما این است که مساجد در امر آموزش قرآن و توسعه آن بیشتر به ما کمک کنند.

ملازاده توضیح داد: این خانه‌های قرآن می‌توانند دوره‌های آموزش عمومی قرآن برگزار و برای قرآن‌آموزان گواهی پایان دوره صادر کنند. پس از سه سال فعالیت، در صورتی که عملکرد این خانه‌ها و تأثیرگذاری آنها مورد تأیید باشد، به مؤسسه قرآنی تبدیل می‌شوند و امکان برگزاری دوره‌های تخصصی تربیت مربی را نیز پیدا می‌کنند.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی البرز در پایان گفت: تعداد مؤسسات و خانه‌های قرآن و عترت البرز با در نظر گرفتن مجوزهای جدید، به 112 رسیده است.

انتهای پیام
captcha