قدرت بازدارندگی نظام از مردمی‌ بودن آن نشئت می‌گیرد
کد خبر: 4198339
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳
در آیین افتتاحیه توانمندسازی دبیران تشکل‌های شاهد و ایثارگر مطرح شد

قدرت بازدارندگی نظام از مردمی‌ بودن آن نشئت می‌گیرد

مدیرکل دفتر تشکل‌های ایثارگری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: قدرت بازدارندگی امروز نظام به‌دلیل مردم پایه بودن آن است و از گفتمان انقلاب و اندیشه‌ها و باورهای امام راحل نشئت می‌گیرد.

رحیم نریمانی، مدیرکل دفتر تشکل‌های ایثارگری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران

به گزارش ایکنا از البرز، رحیم نریمانی، مدیرکل دفتر تشکل‌های ایثارگری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران، سه‌شنبه، ۱۷ بهمن‌ماه در آیین افتتاحیه توانمندسازی دبیران تشکل‌های شاهد و ایثارگر شش استان کشور که به میزبانی استان البرز در سالن شهید چمران مجموعه فرهنگی و تفریحی ایثار ساوجبلاغ برگزار شد با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر جهاد تبیین اظهار کرد: تمام جهت‌گیری این امر به سمت تشکل‌های شاهد و ایثارگر است و انتظار می‌رود این جامعه مانند همیشه در جهاد تبیین نیز علمدار و پیشرو و پرچمدار ایده‌پردازی و تحول‌گرایی باشند.

وی با اشاره به اینکه این تشکل‌ها باید با مطالبه‌گری و استفاده از ظرفیت هیئت‌های اندیشه‌ورز، سازمان‌های دولتی را به حرکت در بیاورید، گفت: موتور محرکه توسعه کشور تحول‌گرایی و ایده‌پردازی که این موضوع نیازمند تخصص، تعهد و آگاهی تشکل‌های شاهد و ایثارگر از مهارت، دانش و علم روز بوده و برنامه محوری نیز در این زمینه حائز اهمیت است.

نریمانی تصریح کرد: یکی از سیاست‌های بنیاد شهید در این دوره که به تمام تشکل‌های شاهد و ایثارگر ابلاغ شده این است که از ما انتظار حمایت از برنامه‌ها را داشته باشید، زیرا ما بدون ارائه برنامه امکان حمایت از شما را نداریم. تشکل‌های شاهد و ایثارگر باید به‌عنوان شبکه‌های مردمی سازماندهی شده با برنامه‌های راهبردی و تحولی با بنیاد شهید کار مشترک انجام دهند.

مدیرکل دفتر تشکل‌های ایثارگری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن درخواست از تشکل‌های شاهد و ایثارگر به‌منظور نگاه کلان به مجموعه‌ها و با اشاره به اینکه آن‌ها باید یک گام از مسئولان جلوتر باشند تا به آن‌ها نقش داده شود، بیان کرد: انتظار می‌رود شما میزان رضایتمندی جامعه ایثارگری از خدمات و فعالیت‌های بنیاد شهید را نیز به ما منتقل کنید. 

این مسئول با بیان اینکه اولویت همه ما خدمت‌رسانی به جامعه شاهد و ایثارگر البته با تکریم و حفظ احترام و کرامت آنهاست، گفت: یکی از موضوعات اساسی مورد توجه، سرمایه اجتماعی و اعتمادسازی است؛ اگر در جامعه‌ای شاخص اعتماد پایین باشد، هر برنامه و اتفاقی به ضد خود تبدیل می‌شود، بنابراین به دنبال سازمانی متعالی، شفاف و پاسخگو هستیم.

مدیرکل دفتر تشکل‌های ایثارگری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: این موضوع را شما باید از سازمان مطالبه کنید که شیوه راهبری و مدیریت آن در این دوره به شما آموزش داده می‌شود. در این زمینه به دنبال یک مدل‌سازی ارتباطی سازمانی با تشکل‌ها هستیم که در قالب آن به تشکل‌های شاهد و ایثارگر نقش دهیم و تفویض اختیار کنیم.

نریمانی با اشاره به نگاه بین‌المللی برخی تشکل‌های شاهد و ایثارگر، یکی از مبانی انقلاب اسلامی را صدور انقلاب دانست و گفت: قدرت بازدارندگی امروز نظام به دلیل مردم پایه بودن آن است و از گفتمان انقلاب و اندیشه‌ها و باورهای امام راحل نشئت می‌گیرد. یکی از تأکیدات رهبر معظم انقلاب این است که تشکل‌ها باید در گفتمان‌سازی و گفتمان بین‌المللی انقلاب نقش اساسی داشته باشند.

وی افزود: در این زمینه نیز حمایت از مستضعفان، صدور مبانی و ارزش‌های انسانی و فرهنگ اسلامی انقلاب، جریان‌سازی و شبکه‌سازی حائز اهمیت بسیار است. همچنین با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص تمدن نوین اسلامی، شما به عنوان میراث‌داران این نظام بهترین ابزار و مهم‌ترین منبع برای تولید محتوا و اندیشه و باورهای نخبگان و شبکه‌های مردمی در این زمینه هستید.

مدیرکل دفتر تشکل‌های ایثارگری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان بیان کرد: با توجه به برنامه‌های اجرا شده در سراسر کشور در سال اجاری و خیزش ایجاد شده در تشکل‌ها، امروز می‌توان تا حدودی ادعا کرد که تشکل‌های شاهد و ایثارگر در کشور برجسته شده‌اند که لازم است نقش‌آفرینی آن‌ها تداوم یابد تا اهداف مطروحه رنگ و شکل تحول و ایده جدید به خود بگیرد.

انتهای پیام
captcha