پیشگامان انقلاب اسلامی در تبیین دستاوردهای نظام نقش خطیری دارند
کد خبر: 4198458
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۹
استاندار اصفهان:

پیشگامان انقلاب اسلامی در تبیین دستاوردهای نظام نقش خطیری دارند

سیدرضا مرتضوی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی کارنامه درخشانی در عرصه‌های گوناگون دارد، ولی بی‌توجهی به جهاد تبیین موجب شده تا این دستاوردها به نسل امروز معرفی نشود، گفت: اولین کسانی که مسئولیت انجام این کار را به عهده دارند، پیشگامان انقلاب هستند.

گردهمایی ایثارگران و پیشگامان انقلاب اسلامی در اصفهانبه گزارش ایکنا از اصفهان، سیدرضا مرتضوی، استاندار اصفهان در «گردهمایی ایثارگران و پیشگامان انقلاب اسلامی» که روز گذشته، 17 بهمن‌ماه در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: نسلی که در وقوع انقلاب و پایداری آن حضور داشته است، تصور می‌کند معارفی که در ذهن خود دارد و برای آنها تلاش کرده، به نسل‌های بعد هم منتقل شده است و آنها نیز با همین فضا و مختصات انقلاب را می‌شناسند، درحالی که واقعیت این نیست و اگر کمی از متولدین دهه اول انقلاب فاصله بگیریم و به دهه دوم و سوم نزدیک شویم، فلسفه چنین حرکتی مورد خدشه قرار می‌گیرد.

وی افزود: بعضاً دشمن تصویری از دوران پهلوی ارائه می‌دهد که ظلمی فاحش را به‌ نام مقایسه دوران جمهوری اسلامی با نظام پهلوی در میان نسل جوان و نوجوان امروز به‌ دنبال دارد. چرا ما نتوانستیم تصویر سیاه و منحوس پهلوی را به‌ خوبی به نسل‌های امروز انقلاب منتقل کنیم و دشمنان با ایجاد تصویر نادرست از خود و حامیانشان و جمهوری اسلامی در ذهن مردم به‌ویژه نسل‌های امروز، جنگی از این جنس مقایسه ایجاد می‌کنند و خود را پیروز آن نشان می‌دهند؟

استاندار اصفهان تصریح کرد: امروز با جماعتی از دانش‌آموزانی روبرو هستیم که مسئولان بلندپایه کشور خود را نمی‌شناسند؛ بنابراین دعوت به جهاد تبیین که رهبر انقلاب از سال‌های گذشته مکرراً ما را به آن توصیه کرده، با شناخت واقعیت میدان و ضرورت مقابله با جنگ رسانه‌ای دشمن صورت گرفته است. در اصل می‌توان گفت قیاس میان مجموعه جمهوری اسلامی و حکومت پهلوی نادرست است.

وی گفت: طی این سال‌ها مطالب زیادی هم در داخل کشور و هم از زبان سازمان‌های جهانی منتشر شده که دستمایه بسیار خوبی برای نشان دادن شرایط کشور ماست، ولی امروز مثل دهه اول و دوم انقلاب که یکی از رسالت‌های خود را حرکت به‌ سوی تبیین و معرفی ارزش‌های انقلابی می‌دانستند، عمل نمی‌کنیم، کمتر این کار را انجام می‌دهیم و دشمن هم دقیقاً همین را هدف گرفته است.

مرتضوی با بیان اینکه کارآمدی نظام اسلامی در حوزه سیاسی، اقتصادی، بهداشت و درمان، آموزش‌ و پرورش، دانش‌ و فناوری، ورزش و...، مقایسه برابر یا نزدیک میان جمهوری اسلامی و رژیم پهلوی را منتفی می‌کند، تأکید کرد: یکی از اهداف انقلاب، استقلال‌خواهی بود؛ اگر همین یک مؤلفه را با زمان پهلوی مقایسه کنیم، می‌بینیم که در حال مقایسه نوعی وادادگی و سرسپردگی با اقتدار و استقلال مطلق هستیم که از پایه غلط است.

به گفته وی رفتار حاکمان دوران پهلوی در خصوص حفظ مرزهای جغرافیایی ایران به‌ حدی سخیف بود که حتی با دوران قاجار هم قابل مقایسه نیست، ولی آیا تصویری که از دوران پهلوی و قاجار در ذهن دانش‌آموزان ما شکل گرفته، مطابق با واقعیت است؟ بچه‌های ما اصلاً چنین چیزهایی را نمی‌دانند. پلتفرم‌های فعال مجازی امروز تحت تأثیر نظام سلطه به‌ سوی مضمحل کردن فرهنگ در جهان به‌ویژه در جامعه ما حرکت می‌کنند، در حالی که ما نسبت به این امور وادادگی داریم.

استاندار اصفهان اولین کسانی را که مسئول واکنش به این امور هستند، پیشکسوتان انقلاب دانست و ادامه داد: شمایی که با مال و جان خود پای نظام اسلامی ایستادید، مسئول انجام این کار هستید. در طول حیات جمهوری اسلامی در عرصه‌های گوناگون، کارنامه درخشانی داریم که با نظام پهلوی قابل مقایسه نیست و حتی می‌توان از آماری استفاده کرد که دیگران در این‌باره ارائه می‌دهند. ما در دروان پهلوی با شاهی روبرو بودیم که حتی نمی‌توانست به اختیار خود به مطالب رسانه مورد نظرش مراجعه کند و همه امورش باید با تأیید انگلیسی‌ها انجام می‌شد.

وی بیان کرد: ما هیچ یک از این مطالب را به نسل امروز منتقل نکردیم. ما به آنها نگفتیم که در ابتدای انقلاب حتی به داشتن سیم خاردار محتاج بودیم و در دفاع مقدس هیچ کشوری با ما همکاری نمی‌کرد، ولی امروز در جنگ میان اوکراین و روسیه، داشتن بعضی از سلاح‌ها را از توان روسیه خارج می‌دانند و به جمهوری اسلامی نسبت می‌دهند. همه کشورهایی که در دوران دفاع مقدس به ما سلاح نمی‌فروختند، امروز سعی می‌کنند مانع کشورهای دیگر برای خرید سلاح از ما شوند. همین یک نکته برای کارآمدی نظام اسلامی کافی‌ است و ما این‌ها را به نسل بعد نگفتیم؛ غالباً تحت تأثیر هدایتگری فضای بیگانه قرار گرفتیم و بعضاً در فضاهای خصوصی یا خانوادگی با آنها همراهی کردیم.

زهراسادات مرتضوی

انتهای پیام
captcha