استقبال گسترده از طرح قرآنی ویژه کودکان در مصر
کد خبر: 4199148
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۳

استقبال گسترده از طرح قرآنی ویژه کودکان در مصر

وزارت اوقاف مصر از استقبال بی‌سابقه مردم استان‌های مختلف این کشور از طرح قرآنی «محافظت از کودکان با قرآن» ویژه کودکان مصری خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از الیوم السابع، وزارت اوقاف مصر با  اعلام آغاز طرح قرآنی «محافظت از کودکان با قرآن» در استان‌های مختلف مصر از جمله قنا، اسکندریه، اسیوط، فیوم، دقهلیه، شرقیه، سوهاج، دمیاط، بحیره، جنوب سینا، غربیه، منوفیه، قیلیوبیه، کفر شیخ و شماری دیگر استان‌های این کشور، از استقبال بی‌سابقه مردم از این طرح قرآنی خبر داده است. بیش از پنج هزار مسجد در سراسر مصر میزبان این طرح قرآنی هستند.

کودکان در قالب طرح «محافظت از کودکان با قرآن» در ایام تعطیلات بین دو نیمسال به تلاوت و تصحیح قرائت خود از جزء سی‌ام قرآن کریم می‌پردازند و در کنار  با معانی آیات، شأن نزول و مقاصد آیات نیز آشنا می‌شوند. علاوه بر این درس‌هایی در مورد اخلاق حسنه مبتنی بر قرآن را نیز می‌آموزند.

این ابتکار با هدف ارتقای آگاهی دینی و آموزش قرآن کریم به کودکان انجام می‌شود. در هر مسجد امام جماعت به آموزش تلاوت سوره‌ها در کنار  معانی و اهداف آیات می‌پردازد.   

این طرح قرآنی یکی از گسترده‌ترین طرح‌هایی است که در سال‌های اخیر از سوی وزارت اوقاف مصر و با هدف آموزش قرآن کریم به کودکان به اجرا درآمده است.

انتهای پیام
captcha