صدمین اختتامیه کلاس‌های قرآن حرم عبدالعظیم(ع) برگزار شد + عکس
کد خبر: 4199957
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۵

صدمین اختتامیه کلاس‌های قرآن حرم عبدالعظیم(ع) برگزار شد + عکس

آئین صدمین اختتامیه کلاس‌های قرآن حرم حضرت عبدالعظیم(ع) چهارشنبه 25 بهمن با حضور معاون علمی و فرهنگی این آستان در تالار شیخ صدوق برگزار شد.

عکسبه گزارش خبرنگار ایکنا، مراسم یکصدمین اختتامیه کلاس‌های قرآن آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، چهارشنبه ۲۵ بهمن مصادف با سالروز میلاد حضرت عباس (ع) در تالار شیخ صدوق شهرری برگزار شد.

در این مراسم که حجت‌الاسلام محسن عرفاتی، معاون فرهنگی و علمی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) نیز حضور داشت، معتز آقایی، مدیر کل امور قرآنی آستان حضرت عبدالعظیم(ع) به ارائه گزارشی از روند برگزاری یکصدمین دوره آموزش قرآن این اداره کل پرداخت.

وی گفت: این دوره که در اصل دوره پاییزه کلاس‌های قرآنی آستان عبدالعظیم حسنی(ع) بود از هفته سوم مهرماه آغاز و تا پایان دی‌ماه سال جاری ادامه داشت.

آقایی تصریح کرد: در این دوره هزار و ۱۹ قرآن‌آموز شرکت داشتند که از این تعداد ۱۸۷ نفر در رشته قرائت، ۳۸۸ نفر در رشته حفظ، ۱۰۴ قرآن‌آموز خردسال و ۲۰ نفر در رشته ترجمه و مفاهیم بودند.

مدیرکل امور قرآنی آستان حضرت عبدالعظیم(ع) ادامه داد: از این تعداد همچنین ۳۲۰ نفر در جلسات منظم هفتگی شرکت کردند که ۶ جلسه آن اختصاص به آقایان داشت و ۵ جلسه آن ویژه بانوان بود.

وی با اشاره به کلاس‌های قرآن این دوره که تعداد آن‌ها 74 کلاس بوده است، گفت: کلاس‌های قرآن این آستان مقدس هر روز برگزار می‌شد که از این تعداد 44 کلاس ویژه بانوان و 30 کلاس ویژه آقایان بوده است. در ایام شش‌ماهه نخست سال بعد از نماز مغرب و عشا و در شش ماهه دوم سال دو ساعت مانده به اذان مغرب  این جلسات برگزار می‌شود.

آقایی تأکید کرد: یکصد و یکمین دوره کلاس‌های قرآن آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) آغاز شده و زمستان ۱۴۰۲ و بخشی از بهار سال ۱۴۰۳ را نیز دربرخواهد گرفت و در آیین اختتامیه صدمین دوره که هم‌اکنون در حال برگزاری آن هستیم، از تعدادی از شرکت‌کنندگان در دوره پاییزه که حائز رتبه برتر شدند، تقدیر می‌شود.

وی در پایان با تشکر از دغدغه‌مندی خانواده‌ها نسبت به روند آموزشی فرزندانشان که در این دوره آموزشی شرکت می‌کنند، گفت: قطعاً عامل اصلی موفقیت فرزندان در جریان این کلاس‌ها، پیگیری والدین و همراهی آن‌ها با مسئولان و اساتید کارشناس و مربیان قرآنی است.

این گزارش حاکی است در ادامه این مراسم ضمن پخش کلیپ‌هایی از روند برگزاری دوره پاییزه آموزش قرآن آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) از تعدادی از قرآن‌آموز برتر این دوره به شرح زیر با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی قدردانی شد:

متین کاظمی، فاطمه حیدری، زینب ملاعلی اکبر، امیرعلی شهبازی، محمدجواد صادقی، زینب سادات یثربی، زکیه سادات قربانی، المینا الوان‌نژاد، فاطمه زهرا جعفری، زینب فکور، نورالزهرا پرهیزی، فاطمه زهرا حشمتی، مینا خلیلی، حسن غلامی، محمدطه کمره‌ای، محمدجواد جعفری، محمدحسن ملکی، علیرضا حشمتی، محمدپارسا سعادتی، مهدی آراسته، محمدایلیا کمره‌ای، حسین اسماعیلی، پارسا مختاری، محمد فرنام، صدرا صمدی، اسراء نوذری، زهرا چراغی، زینب بوژه مهرانی، آوا نظری، مطهره شاه میرزالو، زهرا سیه فام، پرنیا قهرآبادی، نازنین زهرا حبیبی، ثنا عربعلی دوستی، هانیه رمضانیان، زهرا احمدی، فاطمه زهرا عرب قوامی، نازنین غلامی، نرگس افشار، مائده سادات جعفری، سماء حاجی مرادی، المیرا قندهاری، نازنین فاطمه امیدنیا، هلیا حسن، حیدر موقر، امیرعلی صادقی، حسین مومیوند، محمدامین آبیاری، مهدی قادری‌فر، امیرعباس منصوری‌زاده، محمدصدرا شهبازی، رضا علیزاده، محمدصادق دهقان، علی ناطقی، ابوالفضل بانی، مهدی بهادر، محمدحسین محمدزاده، محمدصادق آمل‌زاده، یوسف آراسته، حمیدرضا زارعین، محمدحسین کولیوند، محمدهادی مارلی، علی حسن راد،علیرضا طالبی، سیدمحمدرضا موسوی، محمدجواد عباسی، محمدحسن افتخارزاده.

‌همچنین مولودی‌خوانی و اهدای جایزه به 10 نفر از حضار در این مراسم به قید قرعه و به مناسبت اعیاد شعبانیه از جمله دیگر بخش‌های این مراسم بود.

انتهای پیام
captcha